سفارش تبلیغ
صبا ویژن
صفحه اصلی پیام‌رسان پارسی بلاگ پست الکترونیک درباره اوقات شرعی
طول ناحیه در قالب بزرگتر از حد مجاز

86/3/30
11:0 ع

ای حیات ! با تو وداع می‌کنم ... ای قلب من ! این لحظات آخرین را تحمل کن به شما قول می‌دهم که پس از چند لحظه، همۀ شما در استراحت عمیق و ابدی آرامش یابید...

پیام حضرت امام ‏خمینی بمناسبت شهادت دکتر مصطفی چمران

بِسْمِ ‏الله الرََّّحْمنِ الرََّّحیمِ

انالله وانّاالیه راجعون

 

شهادت انسان‏ساز سردار پرافتخار اسلام، و مجاهد بیدار و متعهد راه تعالی و پیوستن به «ملاء اعلی»، دکتر مصطفی چمران را به پیشگاه ولی‏عصر ارواحنا فداه تسلیت و تبریک عرض می‏کنم. تسلیت از آنرو، که ملت شهیدپرور ما سربازی را از دست داد، که در جبهه‏های نبرد با باطل، چه در لبنان و چه در ایران، حماسه می‏آفرید و سرلوحه مرام او اسلام عزیز و پبروزی حق بر باطل بود. او جنگجویی پرهیزگار و معلمی متعهد بود، که کشور اسلامی ما به او و امثال او احتیاج مبرم داشت و تبریک از آنرو که اسلام بزرگ چنین فرزندانی تقدیم ملت‏ها و توده ‏های مستضعف می‏کند و سردارانی همچون او در دامن تربیت خود پرورش می‏دهد. مگر چنین نیست که زندگی عقیده و جهاد در راه آن است؟

چمران عزیز با عقیده پاک خالص غیروابسته به دستجات و گروه‏های سیاسی، و عقیده به هدف بزرگ الهی، جهاد را در راه آن از آغاز زندگی شروع و به آن ختم کرد. او در حیات، با نور معرفت و پیوستگی به خدا قدم نهاد و در راه آن به جهاد برخاست و جان خود را نثار کرد. او با سرافرازی زیست، و با سرافرازی شهید شد و به حق رسید.

هنر آن است که بی‏هیاهوهای سیاسی، و «خودنمایی»های شیطانی، برای خدا به جهاد برخیزد و خود را فدای هدف کند نه هوی، و این هنر مردان خداست. او در پیشگاه خدای بزرگ با آبرو رفت. روانش شاد و یادش بخیر.

و اما ما می‏توانیم چنین هنری داشته باشیم، با خداست که دستمان را بگیرد و از ظلمات جهالت و نفسانیت برهاند.

من این ضایعه را به ملت شریف ایران و لبنان، بلکه به ملت‏های مسلمان و قوای مسلح و رزمندگان در راه حق، و به خاندان و برادر محترم این مجاهد عزیز، تسلیت عرض می‏کنم. و از خداوند تعالی رحمت برای او، و صبر و اجر برای بازماندگان محترمش خواهانم.

اول تیرماه شصت

روح ‏الله ‏الموسوی‏ الخمینی

ولی امر مسلمین جهان حضرت آیت الله العظمی خامنه‌ای (مدظله العالی)

"ما اگر از چمران تجلیل می‌کنیم، در واقع از اسلام و شیوه‌های اسلامی تجلیل می‌کنیم."

چندتا خاطرۀ کوچولو!

یک روز هنگام غروب، وقتی که شهر صور در آتش خشم دشمن می‌سوخت، مصطفی کنار پنجره ایستاده بود و غروب آفتاب را تماشا می‌کرد و آرام آرام اشک می‌ریخت. گفتم: مصطفی! چی‌شده؟ او شروع کرد به توصیف کردن منظرۀ غروب. من خیلی عصبانی شدم و به او گفتم: مصطفی! آن طرف شهر را نگاه کن، مردم بدبخت، شهرشان را رها کرده‌اند و از ترس و وحشت در پناهگاه نشسته‌اند. آن وقت تو به منظرۀ غروب نگاه می‌کنی و می‌گویی چه قدر زیباست؟ خندید و گفت: " شما همان طور که جلال [خدا] را می‌بینی،‌ سعی کن در عین جلال، جمال [خدا] را هم ببینی! این که مردم آواره شده‌اند و شهید داده‌اند، این عین رحمت خدا برای آنهاست که قلبشان متوجه خدا بشود. این دردهایی که برای خداست، بسیار زیباست ".

مجموعۀ نیمه پنهان ماه (به نقل از: همسر شهید)

ایستاده بود زیر درخت. خبرآمده بود قرار است شب حمله کنند. آمدم بپرسم چه کار کنیم . زل زده بود به یک شاخه ی خالی.گفتم « دکتر ، بچه ها می گن دشمن آماده باش داده.» حتی برنگشت . گفت «عزیز بیا ببین چه قدر زیباست. » بعد همان طور که چشمش به برگ بود ، گفت « گفتی کِی قراره حمله کنند؟».

سال دوم یک استاد داشتیم که گیرداده بود همه باید کراوات بزنند. سرامتحان ، چمران کراوات نزد، استاد دونمره ازش کم کرد. شد هجده ، بالاترین نمره .

یک اتاق را موکت کردند. اسمش شد نمازخانه.ماه اول فقط خود مصطفی جرأت داشت آنجا نماز بخواند. همه از کمونیست ها می ترسیدند.

چپی ها می گفتند «جاسوس آمریکاست. برای ناسا کار می کند.» راستی ها می گفتند « کمونیسته. » هردو برای کشتنش جایزه گذاشته بودند. ساواک هم یک عده را فرستاده بود ترورش کنند. یک کمی آن طرف تر دنیا، استادی سرکلاس می گفت « من دانشجویی داشتم که همین اخیرا روی فیزیک پلاسما کار می کرد.»

اسم چمران معروف تر از خودش بود. وقتی عکسش رسید دست اسرائیلی ها ، با خودشان فکر کردند « این همان یارو خبر نگاره نیست که می آمد از اردوگاه ما گزارش بگیرد؟ » آن ها هم برای سرش جایزه گذاشتند.

شب دکتر آماده باش داد. حرکت کردیم سمت اهواز . چند کیلومتر قبل از شهر پیاده شدیم. خبر رسید لشکر 92 زمین گیر شده. عراقی ها دارند می رسند اهواز . دکتر رفت شناسایی. وقتی برگشت، گفت «همین جا جلوشان را می گیریم. از این دیگر نباید جلوتر بیایند. » ما ده نفر بودیم، ده تا تانک زدیم و برگشتیم . عراقی ها خیال کرده بودند از دور با خمپاره می زنندشان. تانک ها را گذاشتند و رفتند.

تانک دشمن سرش را انداخته پایین ، می آید جلو. نه آرپی جی هست، نه آرپی جی زن . یک نفر دولا دولا خودش را می رساند به تانک ، می پرد بالا ، یک نارنجک می اندازد توی تانک ، برمی گردد. دکتر خوش حال است. یادشان به خیر ؛ پنج نفر بودند. دیگر با دست خالی هم تانک می زدند.

وقتی کنسروها را پخش می کرد، گفت «دکتر گفته قوطی ها شو سالم نگه دارین. » بعد خودش پیداش شد، با کلی شمع . توی هر قوطی یک شمع گذاشتیم و محکمش کردیم که نیفتد. شب قوطی ها را فرستادیم روی اروند.عراقی ها فکر کرده بودند غواص است ، تا صبح آتش می ریختند.

بیشتر می‌خواین؟ یه سر به سایت ساجد بزنین!.

یا علی.


  

86/3/30
11:0 ع

سال شمار زندگی شهید دکتر چمران

١٣١١ تولد در شهر (( قم ))

١٣١٢ مهاجرت به تهران

١٣١٨ شروع تحصیل در دبستان (( انتصاریه ))

١٣٢٤ ورود به دبیرستان (( دارالفنون ))

١٣٢٩ ادامه تحصیل در دبیرستان البرز

١٣٣٢ ورود به دانشگاه تهران ، دانشکده فنى ، رشته الکترومکانیک

١٣٣٦ اتمام تحصیلات

تدریس در دانشکده فنى ، دانشگاه تهران

١٣٣٧ اعزام به آمریکا با استفاده از بورس تحصیلى شاگردان ممتاز

آغاز تحصیلات فوق لیسانس ، دانشگاه تگزاس

١٣٤٠ پایان تحصیلات دوره فوق لیسانس ، آغاز تحصیلات دوره دکترا ، (( دانشگاه برکلى )) ، رشته فیزیک پلاسما

١٣٤١ قطع بورسیه تحصیلى به علت مبارزه سیاسى علیه شاه

آغاز به کار دستیارى تحقیقات در دانشگاه برکلى

١٣٤٢ اخذ مدرک دکترا

١٣٤٣ آغاز به کار در مؤسسه تحقیقاتى (( بل ))

١٣٤٦ عزیمت به (( مصر ))

١٣٤٨ بازگشت دوباره به (( آمریکا ))

١٣٤٩ ورود به (( لبنان ))

١٣٥٢ تشکیل سازمان (( امل )) به فرماندهى او

١٣٥٧ پیروزى انقلاب و بازگشت به (( ایران ))

١٣٥٨ انتصاب به وزارت دفاع

١٣٥٩ انتصاب به عنوان نماینده امام خمینى در شوراى عالى دفاع ؛

انتخاب به عنوان نماینده مردم تهران در مجلس شوراى

اسلامى ؛ تشکیل ستاد جنگ هاى نامنظم

١٣٦٠ شهادت در دهلاویه


  

86/3/30
6:0 ع

تفرقه افکنان از قبیل آخوندهای جیره‌خوار و ملی‌گرایانِ بی خبر از اسلام و مصالح مسلمین را از خود برانید که ضرر اینان بر اسلام از ضرر جهانخواران کمتر نیست.

امام خمینی (س)

 باز هم یه مقاله دیگه از خانم رجبی.

خلع لباس

نوشتن مطلب خطاب به مراجع عظام تقلید، جامعه‌ی محترم مدرسین و روحانیت اصیل و وارسته تمام حوزه‌های امام صادق علیه‌السلام، گام اول بود، و گام دوم نوشتن این مقاله خطاب به دادگاه ویژه‌ی روحانیت است. دادگاهی که برای رسیدگی به جرائم یا اتهامات دارندگان لباس روحانی تاسیس یافته، و دستور تاسیس این نهاد مقدس از سوی حضرت امام سلام الله علیه صادر شده است. پیش از پرداختن به اصل مطلب، پرسش بنیادینی را مطرح می‌کنم که: 

آیا به طور کلی و اساسی، مقصود و هدف متعالی آن مرجع و فقیه و رهبر جهان اسلام از تاسیس دادگاه ویژه، "حفظ و حراست از لباس مقدس روحانیت" نبود؟ اگر این امر تعیین کننده مد نظر حضرتش نبود، و اگر آن امام بزرگ صرفاً محدود کردن رسیدگی به پرونده‌ی تخلفات و جرائم دارندگان لباس روحانی در "دادگاهی ویژه" در نظر داشت، می‌توان آن حضرت را در دایره‌ی تنگ "صنف‌گرایی" ارزیابی کرد؟

اما بعد، دادگاه ویژه‌ی روحانیت در عمر خود خدمات بی‌شماری به امام صادق علیه‌السلام داشته و حوزه‌های جعفری علیه‌السلام را از لوث وجود بسیاری از ناپاکان و ناصالحان پاک گردانیده است. اما اینک پرسش آن است که چرا "پیرامون عمل حرام خاتمی" که نخستین بار هم نبوده، این چنین سکوت پیشه کرده است؟

آیا محاکمه‌ی "عبد... نوری" به جرم "ترویج حرام در اخلاق و رفتار و روزنامه‌ی تحت امر او، در راستای حراست از "شریعت محمدی صلی‌الله علیه و آله و سلم" نبود؟ این عمل مقدس و به جا، اگر دیگر دارندگان این لباس را از تئوری‌پردازی و عمل خلاف شرع از طیف اصلاح‌طلبان به طور کامل باز نداشت، اما برگ زرینی، در کارنامه دادگاه ویژه روحانیت به یادگار نهاد.

خلع لباس "یوسفی اشکوری"، که با حضور ننگین خود در کنفرانس برلین، سبب وهن روحانیت شیعه به لحاظ تئوری و عمل گردید، اقدام به جا و طلایی دیگری از سوی این نهاد مقدس بود.

حال جامعه‌ی اسلامی و به خصوص مهد تشیع و سرای امام زمان عجل‌الله تعالی فرجه‌الشریف – ایران اسلامی –  مانده است و معضل ویرانگر عمل "محمد خاتمی" در دست دادن با زنان در ایتالیا! یعنی انجام یک "خلاف شرع بیّن از سوی این دارنده لباس روحانی".

مطلب دیگر آن که این عمل، پس از ده سال ویرانگری تئوریک و برنامه‌سازی خانمان‌برانداز او برمبنای اصلاح‌طلبی دین‌ستیز و شریعت‌سوز، انجام گرفته است. یعنی اگر همان دوران که او فریاد زد: "اگر دین در مقابل آزادی بایستد در هم خواهد شکست" و با این نعره دین‌ستیز، اراذل و اوباش را در 18 تیر 78 برای براندازی به پرجمداری "مریم شانسی" به خیابان‌ها کشید، دادگاه ویژه روحانیت وارد عمل می‌شد، امروز این فاجعه به انجام نمی‌رسید.

آیا ترویج اخلاق‌ستیزی شریعت‌سوزانه "عبدالله نوری" در روزنامه‌اش، و حرکت ننگین "یوسفی اشکوری" در حضور و سخنان بی‌مبنایش، از اعمال "محمد خاتمی" ننگین‌تر بوده است؟ بی‌گمان چنین نبوده و نیست. بالاتر آن که این فرد با منابع نامعلوم و البته هنگفت مالی با دوره‌گردی در جهان غرب، دستگاه معرکه‌گیریش را با تفسیر و تحلیل اسلام امریکایی به نام "نظام اسلامی" به کار می‌اندازد. بنابراین هم به لحاظ تئوریک که مبنایی‌تر از فضاحت عمل حرام "محمد خاتمی" است و هم به دلیل انجام این "خلاف شرع بیّن" انتظار می‌رود دادگاه ویژه نسبت به "خلع لباس" او وارد عمل شود. این انتظار امت اسلام، ملت ایران و همه‌ی مدافعان روحانیت اصیل و وارسته است.

1386/03/29


  

86/3/29
3:0 ع

تقویم را که ورق می‌زدم به این تاریخ که رسیدم یعنی ۲۹خرداد چیز خاصی ندیدم الا در گذشت دکتر شریعتی ... خدا ایشان را بیامرزد. اما من به اون اتفاق کاری ندارم! مطلبی که من به آن می‌خواهم اشاره کنم  شاید در تقویم وجود نداشته باشد اما در تاربخ پرشکوه انقلاب ایران ثبت شده است.

بیست و شش سال قبل در چنین روزی که نه!! در چنین تاریخی یعنی 29 /3/60 چون اون سال این تاریخ روز جمعه بود! . نماینده امام (ره) در شورای عالی دفاع و نماینده مردم تهران در مجلس و امام جمعه تهران یعنی حضرت آیت الله خامنه‌ای در نماز جمعه ضمن سخنانی چهره و ماهیت بنی صدر را افشا کردند. از آن جهت که این سخنان سلاله پاک حسین بن علی (ع) به همراه اظهارات معظم له در مجلس زمینه ساز اقدام کینه توزانه منافقین در برابر روشنگریهای ایشان شد. یعنی سوء قصد به جان ایشان یک روز قبل از انفجار هفتم تیر در حزب جمهوری اسلامی یعنی ششم تیر سال ۶۰، تروری که درست است که صدمات زیادی به ایشان وارد شد اما باعث شد ایشان روز بعد در جلسه حزب حضور نداشته باشند و در نتیجه به خیل شهدای آن جمع نپیوندند و سایه ایشان همچنان بر سر این ملت باشد و این تقدیر الهی بود که ایشان ذخیره‌ای برای بعد از حضرت روح الله (س) باشند. همچنین شباهت اتفاقات و نظرات سالهای اولین انقلاب با زمان ریاست جمهوری خاتمی و تخریب دولت مکتبی دکتر احمدی‌نژاد در این دو سال من را بر آن داشت تا این سخنان را به اطلاع شما برسانم اگر این سخنان را شنیده‌اید و یا خوانده‌اید یک بار دیگر و این بار با توجه به شباهت اتهامات سیّد ابوالحسن بنی‌صدر به شهید رجایی با اتهامات افراد نزدیک به سیّد محمد خاتمی به دکتر محمود احمدی‌نژاد که از جانب اکثر طرفداران ایشان با شهید رجایی مقایسه می‌شوند . چنانکه در اجتماعات با حضور بنی صدر فقط بساط سوت و کف و هلهله -شیوه عمروعاص -  به راه بود و زمان خاتمی نیز. همچنین طرح افزایش اختیارات ریاست جمهوری  خاتمی مانند اقدامات بنی‌صدر.....  بخوانید . و اگر قبلاً نخوانده‌اید حتماً  متن این سخنرانی را بخوانید. البته منظور من این نیست که خاتمی دقیقاً مثل بنی‌صدر است و یا ......

"فرد در این میان هیچکاره است. ما با جریان مواجه هستیم نه با فرد. گناه فرد بخاطر این بزرگ می‌شود که نمایندۀ جریان می‌شود. همانطور که امام فرمودند یک چنین جریان شکست خورد، نه یک فرد. مسألۀ آقای بنی‌صدر برای ملت ما یک مسألۀ ساده و روشن است. جریان انقلاب اسلامی بر مبنای اسلام شروع شد و همۀ شهادتها و احترامها به اشخاص به خاطر اسلام بود. و این جریان نمی‌توانست تحمل کند که برای قرآن و اسلام خون داده شود، تا کسانی روی کار باشند که نمی‌خواهند اسلام و قرآن در جامعه پیاده شود. عیب نظام طاغوتی گذشته از لحاظ داخلی، تمرکز همۀ قدرتها در شاه بود. شاه هم قوّه مقننه و هم قوّه مجریّه و هم نیروی نظامی را در اختیار داشت و این به آن فساد بزرگ منجر شد که دیدید بعد از پیروزی انقلاب و تدوین قانون طبق اسلام دستگاه قانون گذاری و قضایی و اجرایی با اختیارات قانونی تشکیل شد. و آقای بنی‌صدر بعد از انتخاب به ریاست جمهوری رئیس قوّه مجریه و رئیس شورای انقلاب یعنی رئیس قوه مقننه موقت کشور هم شد. فرمانده نیروهای مسلّح جمهوری اسلامی هم شد یعنی سه جریان عظیم که اداره کنندۀ امور کشورند در قبضه اقتدار بی‌قید و شرط ایشان در آمد و پس از استقرار نهادهای قانونی ایشان حاضر به سپردن هر نیرو بدست صاحبش نمی‌شد.

آقای بنی‌صدر می‌خواست مجلس و دولت در دست او باشد چون این کار خلاف قانون اساسی بود و دولت و مجس حاضر به چنین کاری نشدند شروع به حمله به آنها و کوبیدنشان کرد و در مورد دستگاه قضایی هم چون، آقای بنی صدر نمی‌توانست ادعا کند که باید در اختیار وی باشد حملات و اتهامات خود را بر این دستگاه از همه بیشتر کرد. فرستادن تلگراف به یک محکوم قضایی و یا شایع کردن مسألۀ شکنجه برای ضربه زدن به دستگاه قضایی بود. آقای بنی‌صدر مایل بود کشور ایران با انقلابی که کرده است با شهدایی که داده است به دوران سلطنت برگردد. آن روز شاه در رأس همۀ قوّه‌ها بود امروز ایشان باشد.

ایشان با استفاده از قدرتهای قانونی خود در شورای انقلاب اختیارات بی‌شمار هم برای خودش درست کرده بود. اینها مطالبی است که با سند و مدرک در اختیار مردم قرار خواهد گرفت تا مردم بدانند که ایشان جامعه ما را به طرف دیکتاتوری مطلق می‌برده است. علت مخالفت ایشان با این خط و علت تهمت زدن ایشان به دولت و مجلس و دستگاه قضائی در همین یک نکته نهفته بود که دولت و مجلس و دستگاه قضائی در اختیارشان باشد.

جایز نیست که این نیروها در اختیار ایشان به این شکل قرار بگیرد. زیرا در این صورت دخالت مردم و شوراها چه حالتی خواهند داشت.

و چون دستگاه قضائی و دولت و مجلس زیر بار ایشان نمی‌رفت ایشان هر چه می‌توانست می‌گفت ایشان بارها برای این که اعتراض خودش را نسبت به دولت ابراز دارند، تکیه بر نابسامانی وضع کشور می‌کرد. برقطع اقتصادی و کاهش ذخیره‌های ارزی، بر اختیار واردات، بر تک عامل بودن صادرات کشور و این فورمولهای شناخته شده که هر کس می‌تواند بگوید. من یک سؤال دارم و آن این که مسؤول فلج اقتصادی اگر هست و آنچه که آقای بنی‌صدر می‌گفت، کیست؟ آقای رجائی دولت خود را تقریباً 17 روز قبل از شروع جنگ تشکیل داد، در این صورت هر چه آقای بنی صدر در مورد اقتصاد و غیره ایراد می‌گرفتند مسؤولش خودشان بودند. به شما می‌گویم و ملت ایران بدانند که قبل از تشکیل دولت جدید مسؤول تمام امور کشور آقای بنی‌صدر و نزدیکان ایشان بوده‌اند.

وزارت اقتصاد و دارائی نزدیک به یک سال در دست آقای بنی‌صدر بود. اگر وضع اقتصاد خراب است باید آقای بنی‌صدر را مقصر دانست.

نزدیک به یک سال شما وزیر اقتصاد کشور بودید، چرا باید این چنین باشد؟ نزدیک به یک سال دوست و دستیار نزدیک شما رئیس کل بانک مرکزی بود. چرا باید وضع پول این چنین باشد؟ و ذخیره‌های ارزی کم شود؟ نزدیک به هفت ماه قبل از جنگ شما فرماندۀ کل قوا بودید. چرا نیروهای نظامی ما هنگام شروع جنگ نتوانست مقاومت کند؟ امام شما را در اول اسفند 1358 به فرماندهی کل قوا برگزیدند. در اول مهرماه 1359 یعنی هفت ماه تمام بعد از فرماندهی کل قوای شما،‌ جنگ شروع شد. در این هفت ماه شما چه می‌کردید؟ چرا ارتش را مرمت نکردید؟ چرا نظامی‌ها را آموزش ندادید. آیا اینها را چه کسی می‌بایست انجام می‌داد به غیر از آقای بنی‌صدر؟ چرا شما وقتی جنگ شروع می‌شود و خرابی کار شما در هفت ماه گذشته آشکار می‌شود، تقصیرها را به گردن این و آن می‌اندازید؟ وقتی از ایشان می‌پرسند چرا ارتش را سر و سامان نداده‌اید می‌گوید چون کسان دیگری در ارتش دخالت کرده‌اند. منظور ایشان دادگاههای انقلاب در ارتش می‌باشد.

چون افراد متهّم به کودتا را دستگیر کرده بودند، آقای بنی‌صدر توقع داشتند در ارتش علیه جمهوری اسلامی کودتا بشود و کودتاچیان آزاد گردند و دستگیر نشوند؟ پس این دادگاهها برای چه هستند؟ اگر این دادگاه، دست توطئه گرها را باز بگذارد، آیندگان تُف به روی این دست اندرکاران نخواهند انداخت که شما توطئه را کشف کردید و عناصر را شناختید اما محاکمه نکردید؟

نظامیان با شرف و افسران شجاع که در حال دفاع از کشور خود هستند آیا زبان به اعتراض نخواهند گشود؟ آیا بین آن ارتشی که صمیمانه در جبهه فداکاری می‌کند با آن کسی که بر علیه این جمهوری توطئه می‌کند فرقی نیست؟

آقای بنی‌صدر توقع داشتند که در ارتش انسانهای خوب و بد با هم برابر باشند. این گناه بزرگی است. من سؤال می‌کنم آقای بنی‌صدر، شما که در اسفند 1358 فرماندۀ کل قوا شدید مگر چه کرده بودید و چه کردید؟ شما چگونه بودید که در پانزدهم اسفند طرح توطئه کودتا شروع شد؟ چرا قبل از آن نبود و چرا به مجرد این که پا در ارتش گذاشتید، طرح کودتا ریخته شد پس مسؤول شما هستید.

اگر وضع اقتصاد خراب است مسؤولش آقای بنی‌صدر هستند که وزیر اقتصاد بودند. اگر وضع مملکت نا بسامان است مقصر آقای بنی‌صدر است که رئیس شورای انقلاب و رئیس هیئت وزیران بود. و اگر وضع بانکی و پول خراب است تقصیر آقای بنی‌صدر است که وابستگان ایشان در رأس بودند. اگر ارتش خراب است تقصییر آقای بنی‌صدر است با اینکه همه چیز در اختیارشان بود.و اگر عقب گردی در میان است تقصیر آقای بنی‌صدر است. آیا این ناجوانمردانه نیست که ایشان مصیبت برای کشور ببار بیاورد و مسؤول فلج اقتصادی و نظامی کشور باشد و بجای آنکه درصدد جبران و علاج بر بیاید چند نفر معیّن را زیر سؤال قرار دهد و آنها را متهم کند و در اجتماعات بزرگ چهارده اسفند و هفده شهریور و در روزنامۀ انقلاب اسلامی سیل این تهمتها را روا داشتند بی انصافی نبود؟ ما می‌دانستیم اما زبانمان بسته بود.

نکتۀ دیگر این است که امام به آن تکیه کرده‌اند، امام عقیده‌شان این است که یک جریانی که به اسلام و پیاده کردن قوانین اسلامی باور ندارد در کار مبارزه با خطّ اصلی انقلاب است. تمام افرادی که این خصوصیت را دارند زیر پرچم آقای بنی‌صدر جمع شده‌اند و شما ببینید مجاهدین طرفداران سیاست شوروی در ایران که به قول خودشان مسلمان افراطی که به آمریکا می‌گویند، هرگز آشتی نخواهیم کرد، و جبهۀ ملّی که سرانش تا روزهای آخر پیش از انقلاب طبق مدارک قطعی که وجود داشته با واسطه‌های مطمئنی مثل علی امینی در ارتباط بودند که وابستگی آنها به آمریکا مشهور و مسلّم است زیر چتر آقای بنی‌صدر در کنار هم قرار گرفتند. حزب رنجبران  که معتقد به ایدئولوژی مارکسیستی و تفکر چینی و مائوئیستی است در کنار کسانی قرار می‌گیرد که به عنوان سازمان طبقۀ کارگر در محور آقای بنی‌صدر قرار گرفته‌اند. چرا این طور است و چه وجه مشترکی بین این گروهها است؟

این یک جریانی است که می‌خواهد با تمام قوا با حاکمیّت اسلام مقابله کند و خود آقای بنی‌صدر  به خط اصلی انقلاب تمایلی ندارند و لذا دور او جمع می‌شوند. آقای بنی‌صدر آماده بود که آبروی جمهوری اسلامی را در دنیا ببرد و مصاحبه‌های ایشان این را نشان می‌دهد.

ایشان با یک لحن فضاحت باری گفتند که دیگر مردم ایران در صحنه نیستند، که من از گفتن آن شرم دارم. و در مجلس خواهم گفت. آقای بنی‌صدر امام و اسلام را نشناخته‌اند و هیچ تعهدی احساس نمی‌کنند و به این دلیل شایعۀ شکنجه در تمام دنیا به زبان بنی‌صدر منتشر شد، در حالی که صلیب سرخ جهانی این مطلب را تکذیب کرد. آقای بنی‌صدر آیا شما به اسلام علاقه‌مند هستید؟ در حالی که آبروی اسلام را بردید؟ والله قسم که اگر بگویید انقلاب را دوست دارم دروغ می‌گویید.

شما بارها نام اسلام را می‌آورید اما این اسلام را باید جست و جو کرد که کدام اسلام است و آیا اسلام مستضعفین است یا اسلامی است که در مقابل شرق و غرب رنگ باخته است و از فرهنگ غربی مایه گرفته؟

ایشان با وجود این همه خلافکاری – که تا این ساعت خلافکاریهایشان به مردم گفته نشده، هر وقت چیزی نوشته‌اند از مظلومّیت و حق بجانبی زائد خود دم زده. در نامه‌ای که اخیراً منتشر کرده‌اند خود را به حسین بن علی u تشبیه کرده‌اند. من به ایشان می‌گویم این تشبیه غلطی است. امام حسین در مقابل یزید ایستاد اما شما در مقابل اسلام ایستادید شما در مقابل تنها انقلاب اصیلی که نتیجۀ خون هزاران شهید است ایستاده‌اید. شما اگر می‌خواهید تشبیه کنید، خود را با عبیدالله بن زیاد مقایسه کنید، وقتی که نیروهای مختار و نیروی مردم او را محاصره کردند.

همچنین در مجلس به مورخه 30/3/60 فرمودند:

اعلام می‌کنم که این جانب آقای بنی‌صدر رئیس جمهور را دارای کفایت سیاسی برای اشغال پست خطیر ریاست جمهوری نمی‌دانم... در اظهارات مخالفان طرح اصرار عجیبی شد که اثبات عدم کفایت آقای بنی‌صدر را به یک دشمنی شخصی با بنی‌صدر یا به یک بحران حزبی وسیاسی برگردانند و این برخلاف واقع است. این یک خصومت شخصی و یا جریان حزبی نیست؛ یک تکلیف شرعی و مسؤولیت الهی است و پاسخ به یک خواست مردمی و عمومی است.

اگر نگرانی حفظ انقلاب و اسلام و لزوم اداءِ مسؤولیت نبود ما حاضر می‌شدیم آقای بنی‌صدر را با همۀ عیوب و اشکالات تحمل کنیم و اگر از مسؤولیت الهی نمی‌اندیشیدیم یقیناً نه آقای بنی‌صدر و شاید نه همین برادران، ما را به انحصار طلبی و قدرت گرائی و امثال این تهمتهای مبتذل و تکراری متهم نمی‌کردند... هیچ حمایتی از بنی‌صدر ارزش واقعی و عملی حمایت امام از او را نداشت اما دیدید که امام هنگامی که پس از یک سال صبر و سکوت دردآلود، مشاهده کردند که خط نفاق و ارتداد و کفر و استکبار سنگر محکمی در وجود آقای بنی‌صدر یافته است حمایت خود را از او سلب کردند و این را برای خود تکلیف دانستند... بخشی از نقشه‌های آنان این بوده است که پس از روی کار آمدن دولتی که مجلس به آن متمایل است اما آقای بنی‌صدر او را نمی‌پسندد، با کارشکنی و مخالفت خوانی جلوی موفقّیت او را بگیرد تا بی‌آبرو و ساقط شود....آقای بنی‌صدر در مقام ریاست جمهوری، سیاست بازی را جانشین حقیقت گرائی کرد ... آقا سپس به مصاحبۀ بنی‌صدر با مجلۀ لوماتن اشاره کرده و فرمودند که بنی‌صدر در آن می‌گوید امام با واقعیت تماس مستقیم ندارد و در مصاحبه با میدل ایست می‌گوید قبلاً (یعنی در دوران شاه) حداقل دورنمایی وجود داشت، دورنمای تمدن بزرگ، امروز حتی این هم وجود ندارد.... دیگر از دلایل عدم کفایت سیاسی بنی‌صدر اخلال و شورش گری بنی‌صدر و دعوت مکرر مردم به مقاومت در برابر نظم موجود، دارا بودن خصلتهای منفی شخصیّتی از قبیل غرور و خود بزرگ بینی مقام پرستی و القاء آن به مردم است."

منبع: کتاب غائله چهاردهم اسفند 1359 ، ظهور و سقوط ضد انقلاب - دادگستری جمهوری اسلامی ایران - چاپ 1364

حالا شما بگویید چه وجه مشترکی بین دوم خرداد و مشارکت و مجاهدین (انقلاب اسلامی - که از آقای هاشم آغاجری - توهین کننده به شیعه و تقلید از مراجع - حمایت کردند و از جانب مراجع و علما پسوند اسلامی آن حذف شد و بالتبع انقلاب آن هم بی معنی خواهد بود.) و جبهه ملی و نهضت آزادی وجود دارد؟

 عناصری که تا دیروز در تمام پست ها حضور داشته و به چپاول اموال ملت مشغول بودند بعد از قطع شدن دستانشان به وسیله شاگرد ممتاز مکتب حضرت روح الله (س) با تمام توان همانند توانی که قبل از انتخاب ایشان به ریاست جمهوری برای رأی نیاوردن ایشان خرج کرده بودند ، سعی در کتمان پیشرفت‌های فوق العاده، حاصل تلاش شبانه‌روزی و خستگی ناپذیر رئیس جمهور انقلابی و هیئت دولت ایشان و تمام خدمتگزاران ایران اسلامی ظرف کمتر از دو سال دولت عدالت محور احمدی‌نژاد، کرده  و تمام خرابکاری های خودشان را به این دولت نسبت می‌دهند. نامه کاملاً سیاسی ۵۷ نفر اقتصاددان! به رئیس جمهور را خواندید. البته این جماعت با گزارش  اقتصاددانان صندوق بین المللی پول و اشاره به 15 پیشرفت اقتصادی دولت ظرف کمتر از دو سال – نه شانزده سال گذشته آقایان – بدجور رسوا شدند.

یادتان هست در ابتدای انتخاب آقای خاتمی در یک جمعی که جوانان مؤمن و انقلابی هم حضور داشتند که تا آخر عمر دولت ایشان اگر نگوئیم اصلاً اما کاملاً بصورت کمرنگ و بالاجبار مانند راهپیمایی‌های روز 22 بهمن که مجبور به تحمل ایشان بودیم ... بگذریم در آن جمع ایشان به کسانی که شعار مرگ بر آمریکا می‌دادند گفتند نگویید مرگ بر آمریکا ما برای کسی مرگ نمی‌خواهیم ( همون آمریکای ملوس و مامانی! ، همون که سالها با ما رفاقت کامل داره و بهترین دوست ماست! همون آمریکایی که اومده بود طبس ببینه هوا چطوریه؟! همون که هواپیمای مارو در 12 تیر در آبهای سرزمینی خودمان با 290 مسافر نابود کرد. همان امریکای حامی سر سخت اسرائیل . همان قاتلین مردم بی دفاع عراق و افغانستان. حالا واقعاً چرا باید گفت مرگ بر آمریکا؟! خاتمی راست گفته شما هم نگید یه وقتا!!!!! آفرین به شما!) .... چند وقت قبل هم که شاهد ادعای ایشان یعنی در واقع شاهد تحریف کلام ماندگار امام که فرمود: " اسرائیل باید از صفحه روزگار محو شود" بودیم.... خاتمی گفت ما خواهان نابودی کسی نیستیم.... البته از شما که پنهانی در جهت خلع سلاح فرزندان انقلاب یعنی حزب الله لبنان تلاش می‌کردید، بعید نیست (نامه افشا شده از جانب خاتمی به بوش که داوطلبانه حاضر به تعلیق تمام فعالیتهای هسته‌ای شده بود همچنین اعلام آمادگی برای قطع حمایت از مقاومت فلسطین ولبنان در برابر رژیم وحشی و تروریست صهیونیستی کرده بود) آرزوی صبر جزیل و جمیل! برای بازماندگان کشته شدگان هلوکاست! این افسانۀ ساخته ذهن صهیونیستها............ بگذریم بی‌خیال....


  

86/3/28
1:0 ع

اینجا ایران است .......

سرزمین لاله‌های خونین.

اینجا تهران است......... شهر شور و شعور.

اینجا تهرانسر است، شهرک پاسداران. مسجد النبی (ص)

این تصاویر مربوط به شهدای گمنامی است که قرار است در پارک گلریز به خاک سپرده شوند. فردا ۹ صبح از مسجد جامع تهرانسر به سمت پارک گلریز تشییع می‌شوند پنج شهید بزرگوار گمنام که زائرشان زهرای مرضیه است... شهرک ما فقط این شهیدان را کم داشت، شهرکی که پر است از خانواده‌های معظم شهدا چه شهدایی که جانشان را در جنگ فدا کردند چه شهدایی که در دفاع از مردم در برابر اشرار و سوداگران مرگ در خون خود غلطیدند.

بگذریم که بعد از کلی مخالفت و کارشکنی. توانستند موافقت برای تدفین  این شهیدان عزیز در این مکان بگیرند.

این عکسها را هم دوست بسیار خوبم آقارضای گل  گرفتند. در مورد کیفیت عکسها هم باید ببخشید  غیر از این که عکسها با موبایل گرفته شده من به علت داشتن محدودیت حجم فایل برای آپلودمجبور به کاهش حجم عکس ها و در نتیجه کیفیت آن شدم.

 

این سردار عزیز را که می‌شناسید، سردار میر فیصل باقرزاده. این آقایی هم که دارد با ایشان بحث می‌کند مخالف سر سخت خاکسپاری این شهیدان در این مکان است. بقیه این افراد هم حامیان سردار و خواهان دفن شهدا در این مکان هستند.

برای شادی ارواح طیبه شهدا خصوصاً این پنج شهید گمنام صلوات بفرستید.


  

پیام رسان

+ لینک دانلود جزوه استقامت در منطقه ممنوعه

+ ویل راجر فرمانده ناو ونیسنس هواپیمای مسافربری ما رو ساقط کرد و از شیاطین متحده مدال گرفت، اصغرآقا شما کدوم ایرباس رو زدی که لیاقت جایزه گرفتن از دست شیطان را پیدا کردی؟!

+ ویل راجر فرمانده ناو ونیسنس هواپیمای مسافربری ما رو ساقط کرد و از شیاطین متحده مدال گرفت، اصغرآقا شما کدوم ایرباس رو زدی که لیاقت جایزه گرفتن از دست شیطان را پیدا کردی؟!

+ تبلیغ بورس بعد از اشغال وال استریت!

+ فدایی سید علی با نمایش چند فیلم و عکس از یوم الله 9 دی 1388 به روز شد..... منت می گذارید تشریف بیاورید به سنگر ما......

+ 30 فروردین سالروز ولادت امام خامنه ای روحی فداه بر عاشقان ولایت مبارک باد

مشخصات مدیر وبلاگ
 
مهدی[112]
 

سِلْمٌ لِمَنْ سالَمَکُمْ خامنه ای حَرْبٌ لِمَنْ حارَبَکُــمْ خامنه ای


لوگوی وبلاگ
 

عناوین یادداشتهای وبلاگ
خبر مایه
بایگانی
 
لینک‌های روزانه
 
صفحه‌های دیگر
دسته بندی موضوعی
 

javahermarket

لوگوی دوستان
 
دوستان
 
بازتاب بُرنا وبلاگ گروهی فصل انتظار مبادا روی لاله ها پا گذاریم سجاده ای پر از یاس یا اباصالح المهدی (عج) .:: در کوی بی نشان ها ::. دنیای جوانی سکوت ابدی ارزش خبر ... حبل المتین ... نمازخانه بوستان بهاره PARANDEYE 3 PA عروج شهرستان بجنورد عشق الهی حمایت مردمی دکتر احمدی نژاد کـــــلام نـــو شلمچه وبلاگ گروهی موج .: شهر عشق :. نسیم قدسیان رهسپاریم با ولایت تا شهادت مهربان رنگارنگه گل نرگس...مهدی فاطمه ما و دلاوران کانون فرهنگی هنری مسجد ولی عصر (عج) کنگان پرتو پاسبان*حرم دل *شده ام شب همه شب السلام علیک یا علی بن موسی الرضا هیئت متوسلین به حضرت قاسم بن الحسن علیهما السلام ساحل نشین اشک عشق الهی: نگاه به دین با عینک محبت، اخلاق، عرفان، وحدت مسلمین عطش (وبلاگ تخصصی ماه محرم و صفر) عطش گروه اینترنتی جرقه داتکو نهِ/ دی/ هشتاد و هشت فرهنگ ولایی مهدویت @@@ استشهادی @@@ یاامام حسن مجتبی (ع)ادرکنی هرچه می خواهد دل تنگت بگو(مشاوره) زندگی گروه فرهنگی سردار خیبر دل نوشته های هدهد سرگشته سیرت بسوی ظهور ... زورخانه باباعلی از فرش تا عرش نصیحت به مسئولین جامعه اسلامی پایگاه اطلاعاتی و کاربردی شایگان حب الحسین اجننی mansour13 فقط من برای تو وبلاگ رسمی دوستداران و منتقدان دکتراحمدی نژاد یا زهرا(س) گل پیچک شیعه مذهب برتر Shia is super relegion پایگاه اطلاع رسانی قاین نیوز دهاتی دکتر علی حاجی ستوده نای نیستان شمیم عاشق امام زمان عجل الله تعالی فرجه شریف حزب الله هم الغالبون مجمع عاشقان ثامن الائمه (ع) منتظر عشق طلاست السلام علیک یا صاحب الزمان کانون فرهنگی دستگردانیهای مقیم یزد صفاسیتی یاران ناب معجزه هزاره سوم بصیرت قاضی مالخر زمزمه های عطار برای حقیقت جویان اتحاد ملی - انسجام اسلامی ولایت مشاوره و مقالات روانشناسی اموزش . ترفند . مقاله . نرم افزار عاشقان علی و فاطمه « یا مهدی ادرکنی » فوتوبلاگ وصال شهدای غریب کجایند مردان بی ادعا؟ حسین جان (این حسین کیست که عالم همه دیوانه اوست) نـــــــــــــــــــــــــــــور خــــــــــــــــــــــــــــدا مائدة من السماء زیر آسمان خدا گفتمان مذهبی آموزش های مخصوص نظامی - نیروهای ویژه نور المهدی (عج) شهرستان ماهشهر یوسف گام آخر... درد و دل یک قدم تا پشت خاکریز یعسوب جلوه گاه دنیای آبی شیعیان اهل سنت واقعی وبلاگ خبری هیات چهارده معصوم(ع) بوئین زهرا هیئت مجازی علی جان آژیر قرمز مولای غریب ازدواج موقت وچالش ها دشت جنون نازنین فاطمه عاشقان شهادت در خط ولایت نسیم جبهه یا مهدی (عج) یه فلش کار بسیجی سایت خبری تحلیلی شیعه نیوز رنگارنگه 2 سخنان مهجور حضرت روح الله بــــــــــــــــــــــــــــاران مسیح المسایح پیام مشاور حاج منصور ارضی وبلاگهای موهن را متوقف کنید .::خادم الشهداء::. هیئت یا عباس (ع) عشاق المهدی(عج) هر که دارد هوس کرببلا بسم الله پایگاه وبلاگ نویسان حامی مقاومت اسلامی مروارید شهید حجت الاسلام والمسلمین ردانی پور خاکریز سبز السلام علیک یا اباالفضل العباس (ع) .::خاتم النبیین::. حوزه مقاومت بسیج هفت امام موسی کاظم علیه السلا جنـبش پیامـکی احـمدی نـژاد گفتمان آزاد حقیقت نیوز نغمه اذان صبح دولت عشق محب مهدی (عج) اصلاح الگوی مصرف صبح بیداری مردان بی ادعا هیئت مذهبی دانشجوئی ثامن الائمه (ع) وبلاگ شخصی دکتر کوچک زاده نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلام حزب فقط حزب علی... رهبر فقط سید علی خفن سرا ضد سبز یادداشتهای بی تکلف جزوات کارشناسی ارش شجره طیبه دین و زندگی سیستم عامل، طراحی گرافیک و برنامه نویسی خراباتی 15 یک دست لباس خاکی نینوا نرم افزار ایثار حامیان استاد رائفی پور و استاد عباسی و کریمی
موسیقی


ترجمه از وردپرس به پارسی بلاگ توسط تیم پارسی بلاگ