سفارش تبلیغ
صبا ویژن
صفحه اصلی پیام‌رسان پارسی بلاگ پست الکترونیک درباره اوقات شرعی
< 1 2 3 >

89/10/12
10:10 ص

خاطره تکان دهنده حجت‌الاسلام رحیمیان؛

مکاشفه یک پدر شهید درباره آیت الله فاضل و دولت اصلاحات

 

به گزارش شبکه ایران "حجت‌الاسلام رحیمیان" نماینده ولی فقیه در بنیاد شهید در پنجمین نشست ماهیانه سازمان بسیج جامعه پزشکی که در تالار ابن سینا دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی برگزار شد به بیان خاطره ای از یک پدر شهید در مورد رهبر انقلاب پرداخت و گفت: خاطره ای از یک پدر شهید شنیده بودم که از نزدیکان بیت مرحوم فاضل لنکرانی بود. همیشه دوست داشتم این خاطره را از زبان خود ایشان بشنوم. فاطمیه اول امسال به همین منظور راهی قم شدم .منزل مرحوم فاضل جلسه روضه بود. رفتم آنجا و از حاج آقا جواد فاضل فرزند مرحوم فاضل سراغ آن پدر شهید را گرفتم.

بنابر گزارش خبر رحیمیان ادامه داد: مشخص شد که این پدر شهید خادم بازنشسته حرم حضرت معصومه (س) است. بنابراین حرم رفتم و بعد از اقامه نماز مغرب و عشاء آدرس دقیق تری از یکی از خدام گرفتم و راهی منزل این پدر شهید شدم. هنگامی که در را زدیم سریعا باز کردند؛گویا منتظر ما بودند. من از پشت پرده گفتم من فلان کس هستم. گفتند بفرمایید منتظر شما بودیم. ابتدا فکر کردم شاید منتظر فرد دیگری بودند و اشتباها در را به این سرعت به روی ما باز کردند ولی معلوم شد که خیر این طور نبود. بالاخره خدمت این پدر شهید رسیدیم که تازه از بیمارستان و عمل جراحی فارغ شده بودند و فکر کرده بودند که ما برای عیادت ایشان آمده ایم.

رحیمیان افزود: بعد از احوالپرسی خواستار این شدیم که داستان را از زبان این پدر شهید بشنویم ولی به دلایلی امتناع کردند. خلاصه از ما اصرار و از وی انکار. ولی بالاخره تصمیم بر این شد که برای یک بار دیگر قضیه را بازگو کند.(حدود چهل سال بود که اعتکاف این پدر شهید ترک نشده بود. یعنی قبل از اینکه اعتکاف در ایران مرسوم شود و از قدیم در مسجد امام و مسجد اعظم معتکف می شد.) گفت از اعتکاف به منزل باز می گشتم و بی خوابی و خسته بودیم و به منزل گفتم که می خواهیم بخوابیم. (حتی جایی که خوابیده بود به ما نشان داد).

نماینده ولی فقیه در بنیاد شهید با بیان اینکه این پدر شهید یک یا دو روز بعد از حادثه 18 تیر 78 این خواب را دیده بود،‌ خاطرنشان کرد: این پدر شهید ادامه داد: نمی دانم که چقدر از خوابم گذشته بود که دیدم گویی چراغ ها روشن شدند. آمدم که اعتراض کنم که چرا چراغ ها روشن شده اند احساس کردم که نور چراغ نیست بلکه نور دیگری است. دقت کردم دیدم بانویی دست به کمر گرفته کنار اتاق ما ایستاده. تا کمی به ایشان توجه کردم کنار من روی زمین نشست. خطاب کرد: «آقای احمدی! علی من غریب است، علی من مظلوم است، علی من تنهاست». من همان وقت ناگهان احساس کردم این بانو حضرت زهرا(س) و منظور ایشان از علی من، حضرت علی(ع) است. تا چنین چیزی به ذهن من خطور کرد ایشان تکرار کردند: «فرزندم علی غریب است،‌فرزندم علی مظلوم است، فرزندم علی تنهاست». دیگر من منقلب شده و در همان حال متوجه شدم آقایی قائم کنار ما ایستاده است.(مشخصات آن آقا را نیز توصیف کرد. خواست خدا بود که امکانی فراهم شد و ما فیلمی از این بیانات پدر شهید نیز تهیه کردیم).

وی همچنین گفت: این پدر شهید در ادامه گفت این آقا که کنار ما ظاهر شده بود به من خطاب کرد: «آقای احمدی! برو نزد آقای فاضل لنکرانی و به ایشان بگو قیام کند. این میمون ها را از قم بیرون بریزند.(چون همان روزها یعنی 18 تیر در قم نیز امتداد فتنه وجود داشت) از تهران بیرون بریزند». بعد با دست چپش اشاره کرد و گفت: «این ها خیال می کنند با توهین کردن به من،‌دست از حمایت از نایب ام بر می دارم. من از نایب ام حمایت می کنم». هنگامی که دست این آقا حرکت کرد دیدم جایش کابینه فلان جلوی صورت من شکل گرفت. چهره ها مبهم بود ولی سه چهره روشن بود. یکی در راس شان بود و دو نفر دیگرشان مهاجرانی و عبدالله نوری بود. چهره های بقیه مبهم بود و تنها چهره های این سه نفر روشن بود. گفتم: «آقا! آقای فاضل مریض است. مدتی است قدرت حرکت ندارد و باید چند نفر کمکش کنند». ایشان فرمود: «آقای فاضل به فعالیت اش ادامه می دهد».

رحیمیان افزود: این پدر شهید صبح فردا خدمت آقای فاضل رفته و ماجرا را بازگو می کند. آقای فاضل نیز اشک ریخته و می گوید این خواب نبوده بلکه مکاشفه بوده.

نماینده ولی فقیه در بنیاد شهید همچنین گفت: این پدر شهید به آقایی که دیده بود اشاره کرد و گفت: آن آقایی که کنارم ایستاده بود خیلی به چشم من آشنا بود. گویی جایی دیده بودمش. خیلی فکر کردم تا یادم افتاد. سالی قرار بود حج مشرف شویم. ولی قبل از اینکه مشرف شویم به علت تصادف نصف بدن خانم ام فلج شد. ولی با هر زحمتی وی را نیز همراهم بردم. در سعی بین صفا و مروه بودیم که حاج خانم افتاد و مرد. چون من مرده زیاد دیده بودم عرق مرگ را روی پیشانی وی تشخیص دادم. رو به کعبه کردم و گفتم: «آقا امام زمان(عج) من اینجا غریبم و این ها با ما بد هستند. دیگر جنازه این را به من نمی دهند. به داد من برس و ...» بعد از چند جمله دیدم آقایی کنار من ایستاده و به من اشاره کرد.  بالای سر همسر من نشست و گفت ایشان حالش خوب است. بعد دیدم همسرم بلند شد و حرکت کرد. آثار فلجی وی نیز بر طرف شد. دیدم این همان آقا است.

وی گفت: دست خدا بر سر رهبر ما است و دست ایشان بر سر ما است. ایشان بنده مخلص خدا است. من از سیزده سالگی نزد امام بودم. به جز مدتی که زندان یا در تبعید بودند. ویژگی هایی که ما در امام مشاهده کردیم در رهبری وجود دارد. خدا آنکه شایسته بود و شایسته است جایگزین امام کرد.

رحیمیان پیش از اینکه وارد این بحث شود اشاره کرد این پدر شهید که مکاشفه برای وی رخ داد چهار روز قبل از سفر مقام معظم رهبری به قم فوت کرد.

 


  

89/10/8
8:55 ع

خونی که در رگ ماست، هدیه به رهبر ماست

نهم دى در سرتاسر کشور مشت محکمى به دهان فتنه‌گران زد

یوم الله 9 دی عام الفتنه 1388 تهران میدان انقلاب

بزرگترین ثروت براى یک نظام همین است که مردم پشت سرش باشند. آمدند به اصطلاح خواستند این حرکت مردمى را خراب کنند؛ گفتند راهپیمائى حکومتى! بى عقلها نفهمیدند که با این حرف دارند حکومت را تعریف میکنند؛ دارند از حکومت تمجید میکنند. این چه حکومتى است که در ظرف دو روز - روز عاشورا (یکشنبه) آن خباثتها را راه انداختند، روز چهارشنبه این حرکت عظیم راه افتاد - میتواند یک چنین بسیج عظیم ملى را در سرتاسر کشور بکند؟ امروز کدام کشور دیگر، کدام حکومت دیگر چنین قدرتى دارد؟ قوى ترین حکومتهاى دنیا و ثروتمندترینشان - که ولخرجى هاى زیادى هم براى جاسوس پرورى و خرابکارى و تروریست پرورى دارند - اگر همه ى تلاششان را هم بکنند، نمیتوانند ظرف دو روز، صد هزار نفر آدم را بیاورند توى خیابانهاى شهرشان یا کشورشان. چند ده میلیون انسان در سرتاسر کشور بیایند! اگر به دستور حکومت آمده باشند، این خیلى حکومت مقتدرى است؛ پس خیلى حکومت قوى اى است که اینجور امکان بسیج را دارد. اما حقیقت غیر از این است؛ حقیقت این است که در کشور ما حکومت و مردمى وجود ندارد - همه یکى اند - مسئولین حکومت، از شخص حقیر این بنده گرفته تا دیگران، هر کدام قطره هائى هستیم در اقیانوس عظیم این ملت.

 

 پدر شهید به همراه پسر شهیدش

یکى از این قله‌هاى فراموش نشدنى، همین نهم دى امسال (عام الفتنه 1388) بود.

 یوم الله 9 دی 1388، تجلی بصیرت

مطمئن باشید که روز نهم دىِ امسال هم در تاریخ ماند

یوم الله 9 دی عام الفتنه 1388،  

قطعاتی از فیلم هایی که سال گذشته گرفته بودم را در قالب mp4   و   3gp   آپلود کردم، خدمتتان تقدیم می کنم، یادگاری از یوم الله 9 دی عام الفتنه

  
لعن علی عدوک یا حسین، خاتمی و کروبی و میرحسین
  

لعن علی عدوک یا حسین

خاتمی و کروبی و میر حسین

دریافت فایل تصویری با فرمت    mp4  کلیک کنید اینجا
حجم 3.62 مگابایت 

آیت الله علم الهدی 9 دی 1388 

 

یه قسمت از سخنرانی آیت الله علم الهدی (در مورد محارب بودن سران فتنه و عوامل میدانی اشان.....) کلیک کنید (اینجا)
 حجم 3.17 مگابایت... فرمت
3gp
 

 

یه قسمت دیگه از سخنرانی آیت الله علم الهدی (حزب شیطان) کلیک کنید (اینجا)
حجم 1.74 مگابایت... فرمت mp4 

  

 موسوی گوساله اعدام باید گردد

آیت الله علم الهدی: آقا این مملکت زیر چکمه 40هزار مستشار امریکایی بوده است. این مملکت در دست نظام ستمشاهی بوده این مردم با سینه خشک به استقبال گلوله داغ رفتند. قطره قطره خونشان را دادند تا ولایت فقیه را حاکم کردند؛ آن وقت یک مشت بزغال? گوساله در مقابل چشم مردم بیایند توهین به ولایت فقیه کنند..... و شعارهای مردم....کلیک کنید (اینجا)
حجم 1.89 مگابایت فرمت
3gp

آیت الله علم الهدی، 9 دی 1388 میدان انقلاب 

یه تیکه از سخنرانی آیت الله علم الهدی (ضد ولایت فقیه) در میدان انقلاب 9 دی 88 کلیک کنید (اینجا)
 حجم 2.95 مگابایت
 فرمت 3gp

 

 مرگ بر موسوی، موسوی قاتل است محاکمه اش واجب است

فریاد مرگ بر موسویِ امت حزب الله کلیک کنید (اینجا)
  حجم ??? k فرمت 3gp

خواسته ملت از مسئولان قضایی (اینجا) حجم ??? k فرمت mp4


89/10/8
8:52 ع

بیانات امام خامنه ای در دیدار هزاران نفر از مردم استان گیلان‌

 

 

بسم‌اللَّه‌الرّحمن‌الرّحیم‌
خیلى خوشامدید برادران و خواهران عزیز؛ قشرهاى مختلف مردم عزیز و خونگرم گیلان. به همه‌ى شما خوشامد عرض میکنم؛ مخصوصاً به خانواده‌هاى محترم شهیدان و رزمندگان و جوانان پاک‌سیرت.

همت کردید، این جمع کثیر و متراکم، از گیلان، از رشت به این جلسه تشریف آوردید. در موارد متعددى در طول تاریخ - چه تاریخ گذشته و دور، چه تاریخ معاصر - همت را از مردم گیلان مشاهده کرده‌ایم. به نظر من بزرگترین کار مردم گیلان این بود که على‌رغم تبلیغات قولى و عملىِ رژیم طاغوت براى ضایع کردن و فاسد کردن عقیده‌ى مردم آن سامان در طول سالهاى طولانى، مردم آن خطه، ایمان را، اخلاص را، حضور در صحنه را، جهاد را به جائى رساندند که جزو بخشها و استانهاى برجسته‌ى کشور به شمار آمدند؛ این خیلى مهم است. دستگاه‌هاى مضر و مفسد و فاسد رژیم طاغوت با همه‌ى عوامل خود، سعى در کشاندن مردم به فساد و فاسدسازى فضا بکنند، ولى مردم اینجور دین خود، ایمان خود، عقیده‌ى خود، عزم خود را نگه دارند و در هنگام لازم آن را نشان دهند. از یک طرف دستگاه طاغوت بود، از یک طرف عوامل گروهکهاى ملحد و ضد دین بودند.

 من در اوائل انقلاب آمدم رشت، مرحوم شهید عضدى من را در اطراف میدان بزرگ شهر رشت گرداند. گروهکهاى گوناگون، با تابلوهاى خود، با شعارهاى خود، همه‌ى فضا را پر کرده بودند؛ دانشگاه را هم در قبضه‌ى خودشان درآورده بودند و خیال میکردند که گیلان متعلق به آنهاست. مردم مؤمن گیلان، همین جوانهاى مؤمن و انقلابى، بدون کمک هیچ دستگاه و ارگانى وارد صحنه شدند و پرچم اسلام را، پرچم توحید را، پرچم انقلاب را در آنجا برافراشتند و همه‌ى اینها را از صحنه بیرون کردند. این، ایمان مردم است.

 درست است که نماد شجاعت و مجاهدت مردم گیلان، بحق شهید بزرگوار، میرزا کوچک جنگلى است که براى اسلام، براى قرآن، براى اقامه‌ى دین و در مقابله‌ى با بیگانگان و متجاوزان، در دوران غربت قیام کرد و یاد او هرگز نباید فراموش شود؛ اما در دوران انقلاب اسلامى، آن کسانى که توانستند نمادهاى گوناگونى در عرصه‌هاى مختلف از گیلان عرضه کنند و نشان بدهند، یکى دو تا نیستند. این لشکر قدس گیلان، این بسیجیان گیلان، این جوانان مؤمن، این دانشوران و اندیشه‌وران گیلان، دانشگاهیان گیلان، علماى بزرگوار، در دورانهاى مختلف نقش برجسته‌اى را از خودشان نشان دادند، که نمودارهاى گوناگونى دارد؛ که اگر انسان بخواهد این نمودارها را - چه در دوران دفاع مقدس، چه در دوران مقابله‌ى با ضد انقلاب، چه در دوران بعد از پایان جنگ - فهرست کند، یک فهرست طولانى است. اما همین یک نشانه‌ى واضح و بارز در قضیه‌ى نهم دى که ملت ایران یکپارچه به صورت خودجوش به صحنه آمد، مردم رشت جزو معدود مراکزى در کشور بودند که یک روز جلوتر وارد میدان شدند. روز هشتم دى - که امروز مصادف با آن روز است - مردم گیلان این آگاهى را، این بصیرت را، این عزم را، این احساس نیاز به حضور در صحنه را زودتر از دیگران نشان دادند. اینها را باید حفظ کرد. سرمایه‌هاى اساسى یک ملت همین چیزهائى است که نشانه‌ى بصیرت، نشانه‌ى عزم، نشانه‌ى بیدارى و آگاهى است؛ اینها را باید نگه داشت.

 ببینید برادران و خواهران من! عزیزان من! ملت ما از یک طرف به وسیله‌ى سردمداران فاسدى که بر کشور حاکم بودند، و از یک طرف قدرتهاى مستکبرى که سلطه‌ى بر جهان را مورد نظر قرار داده بودند و دنبال میکردند، سالهاى متمادى زیر فشار قرار گرفته است. ما را عقب نگه داشتند. ما از لحاظ میراث تاریخى و علمى ملتى نیستیم که وقتى فهرست دانشمندان و دانشوران و افتخارات و ابتکارات علمى دنیا را ذکر میکنند، ما در اواخر جدول قرار بگیریم؛ ما باید در صدر جدول باشیم؛ این سابقه‌ى ماست، این استعداد ماست. آن کسانى که موجب شدند ایران بزرگ، ایران متمدن، ایران برخوردار از روح اسلامى، در میدان علم، در میدان پیشرفت مادى و معنوى عقب بماند، در یک دوران طولانى، اینها در حق این ملت خیانت کردند، جنایت کردند. انقلاب آمد دست اینها را کوتاه کرد.

 ما باید این راه را طى کنیم. ما باید همت کنیم. ما باید مناسبات غلطى را که موجب عقب‌ماندگى ملتها و از جمله ملت خود ما شده است، عوض کنیم و تغییر دهیم. ما باید عقب‌ماندگى‌هاى گذشته را جبران کنیم. همه‌ى اینها نیاز دارد به همت، نیاز دارد به عزم، نیاز دارد به امید. اگر یک ملتى امید خود به آینده را از دست داد، یا همت او در باز کردن راه‌ها و پیش رفتن به سمت هدفها سست شد، این ملت عقب خواهد ماند؛ پیشرفت نخواهد کرد؛ سلطه‌گران عالم بر او مسلط خواهند شد؛ عزت خود را از دست خواهد داد. ملت ایران احتیاج دارد به اینکه این همت را مستمراً در کار خود حفظ کند، این عزم و اراده را حفظ کند، این امید را روزبه‌روز افزایش دهد؛ و این در کشور ما موجود است. بحمداللَّه مردم ما این را دارند و نشان داده‌اند؛ لذا ما در این سى سال بمراتب بیشتر از آنچه که یک ملت در سى سال میتواند رشد کند و پیش برود، جلو رفته‌ایم؛ این را دشمنان ما هم اعتراف میکنند. ولى شعار ما، شعار جهانى است. شعارهاى ما، شعارهاى ناظر به بشریت است؛ شعارهاى ما ناظر به قطع دست مستکبران به طور کامل از کشور ما و ملت ماست؛ مستکبران این را تحمل نمیکنند، لذا توطئه میکنند.

 فتنه‌ى سال گذشته جلوه‌اى از توطئه‌ى دشمنان بود؛ فتنه بود. فتنه یعنى کسانى شعارهاى حق را با محتواى صددرصد باطل مطرح کنند، بیاورند براى فریب دادن مردم. اما ناکام شدند. هدف از ایجاد فتنه، گمراه کردن مردم است. شما ملاحظه کنید؛ مردم ما در مقابله‌ى با فتنه، خودشان به پا خاستند. نهم دى در سرتاسر کشور مشت محکمى به دهان فتنه‌گران زد. این کار را خود مردم کردند. این حرکت - همان طورى که گویندگان و بزرگان و همه بارها گفته‌اند - یک حرکت خودجوش بود؛ این خیلى معنا دارد؛ این نشانه‌ى این است که این مردم بیدارند، هشیارند. دشمنان ما باید این پیام را بگیرند. آن کسانى که خیال میکنند میتوانند میان نظام و میان مردم جدائى بیندازند، ببینند و بفهمند که این نظام، نظام خود مردم است، مال مردم است. امتیاز نظام ما به این است که متعلق به مردم است. آن کسانى که با همه‌ى وجود نظام جمهورى اسلامى را و اسلام را و این پرچم برافراشته را در این کشور نگه داشته‌اند، در درجه‌ى اول خود مردمند؛ دشمنان ما این را بفهمند. سردمداران دولتهاى مستکبر - و در رأس آنها آمریکا - علیه ملت ما حرف میزنند، توطئه میکنند، گاهى شعار میدهند، گاهى اظهارات مزوّرانه میکنند، گاهى صریحاً دشمنى میکنند، گاهى در لفافه میبرند؛ اینها همه براى این است که تحلیل درستى از مسائل ایران و شناخت درستى از ملت ایران ندارند. ملت ما ملت بیدارى است، ملت هشیارى است.

 من میخواهم توصیه کنم، تأکید کنم؛ ملت باید این همت را حفظ کند. ما امسال گفتیم همت مضاعف؛ خوشبختانه در سرتاسر کشور نشانه‌هاى همت مضاعف در کارهاى گوناگون دیده میشود. مسئولان کشور، بزرگان، مدیران عالى‌رتبه در بخشهاى مختلف کارهاى خوبى میکنند. خیلى خوب، این همت مضاعف کار لازمى است؛ اما همت مضاعف فقط مال امسال نیست؛ همت مضاعف باید به طور مستمر وجود داشته باشد. ملت عزیز ما باید آنچنان حرکت کند و آنچنان قله‌هائى را فتح کند که دشمنان از دست یافتن بر سرنوشت این ملت بکلى مأیوس شوند. باید دشمن را مأیوس کنید. وقتى دشمن مأیوس شد، یک ملت از شرّ او خلاص خواهد شد.

 گناه بزرگى که برخى از دست‌اندرکاران فتنه‌ها در کشور انجام میدهند، امیدوار کردن دشمن است؛ دشمن را امیدوار میکنند که میتواند منفذى در بین مردم، در بین عوامل گوناگون، در بین مسئولان نظام باز کند. دشمن سال گذشته با کارهاى اینها امیدوار شد؛ در حالى که آن انتخابات عظیم، آن حضور به آن عظمت، آن شرکت عظیم مردم در انتخابات، میتوانست کار را خیلى پیش ببرد و ملت ایران را در بسیارى از میدانهاى سیاسى موفق کند. اینها ایجاد فتنه کردند؛ لذا دشمن که از حرکت عظیم مردم مأیوس میشد، امیدوار شد که بتواند به انقلاب صدمه و ضربه بزند.

 چالش عظیمى بود: دشمن از آن طرف حمایت کند، کمک سیاسى بکند، اسم بیاورد - دشمن از فتنه‌گران اسم بیاورد - ملت ایران از این طرف با استحکامِ کامل در صحنه باشد. همان طور که ملت ایران در جنگ تحمیلى هشت سال از خود ابتکار نشان داد، شجاعت نشان داد، فداکارى نشان داد، در همه‌ى صحنه‌ها حاضر شد، در این جنگ نرم هم هشت ماه ملت ایران حقیقتاً از خود مهارت نشان داد. انسان وقتى به مسائل نگاه میکند و میخواهد از یک افق بالاترى مسائل را بررسى کند، متحیر میماند: این چه دست قدرت الهى است که اینجور دلهاى ما را، جانهاى ما را به سمت اهدافِ خودش حرکت میدهد؟ کار خداست. خدا با شماست. این خداست که شما را هدایت میکند. این خداست که دلهاى من و شما را متوجه به  راه درست میکند.

 بایستى ارتباط خود را با خدا حفظ کنیم، مستحکم کنیم. خاصیت یک حرکت الهى همین است: همتهاى مردم، کارهاى مردم، عزم و اراده‌ى مردم، حضور مردم، در کنار توجه به خدا، در کنار دلهاى آماده‌ى براى تضرع؛ اینها خیلى مهم است. ارتباط خود را با خدا قوى کنیم. نگذاریم دلهاى ما متمایل به سمتى شود که ما را از راه خدا دور کند؛ «ربّنا لاتزغ قلوبنا بعد اذ هدیتنا و هب لنا من لدنک رحمة»؛(1) این دعائى است که قرآن به ما یاد میدهد.

 خوشبختانه جوانهاى ما با دلهاى پاکشان، با دلهاى نورانى‌شان، با حضورشان در مراسم گوناگون، رحمت الهى را جلب میکنند. و یکى از موارد جلب رحمت الهى، همین نهم دى بود. به برکت یاد حسین‌بن‌على سیدالشهداء (سلام اللَّه علیه) مردم در صحنه آمدند و بساط فتنه‌گران را جمع کردند.

 امروز ما باید هوشیار باشیم، باید بیدار باشیم، باید از همت خود ذره‌اى نکاهیم؛ در همه‌ى میدانها. مسئولین کشور موظفند. قشرهاى آگاه و هوشیار که به مسائل جامعه تسلط دارند، وظیفه‌ى بیشترى دارند. جوانها موظفند. قشرهاى مختلف، همه وظیفه دارند. به لطف الهى تکیه کنید. به هدایت الهى مطمئن باشید و بدانید که خداى متعال سرنوشت خوبى را براى ملت عزیز ما مقدر فرموده است. ما باید تلاش کنیم و ان‌شاءاللَّه خودمان را به آن سرنوشت برسانیم.

 پروردگارا ! به محمد و آل محمد الطاف خود را، تفضلات خود را پیوسته بر این ملت نازل بفرما. پروردگارا ! ارواح طیبه‌ى شهداى عزیز ما را و روح مبارک امام بزرگوار ما را که این راه را به روى ما گشود، با اولیائت محشور بفرما. پروردگارا ! زحمات و خدمات خدمتگزارانى که به مردم خدمت میکنند، مأجور قرار بده و سلام ما را به امام زمان ما (سلام اللَّه علیه) برسان.

والسّلام علیکم و رحمةاللَّه و برکاته‌

1) آل عمران: 8


  

89/10/6
6:50 ع

آیت‌الله مصباح یزدی: وظیفه رسانه در رابطه با دین بسیار سنگین است

 

علامه مصباح یزدی با تأکید بر لزوم شناخت دین گفت: اگر به همه دین توجه شود مسئولیت همه مسئولان فرهنگی به ویژه صدا و سیما در ارتباط با دین بسیار سنگین خواهد شد.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی آثار حضرت آیت‌الله مصباح یزدی، رئیس مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) در همایش دین و رسانه، با اشاره به موضوع همایش گفت: ابتدا باید ببینیم تعریف ما از دین چیست، اگر دین را فقط به اعمال عبادی و مسایلی از این دست تعریف کنیم، کار رسانه در جذب مخاطب و نشر مسائل دینی بسیار آسان می‌شود و با پخش اذان و مراسم سینه‌زنی و عزاداری و امثال آن به این هدف دست می‌یابد.
وی ادامه داد: اما اگر به همه دین توجه شود مسئولیت همه مسئولین فرهنگی به ویژه صدا و سیما بسیار سنگین خواهد شد چرا که برنامه‌ای که تهیه می‌کنند نباید تنها رضایت و خشنودی دنیوی مردم را تأمین کند، بلکه می‌بایست به دنبال برنامه‌هایی برای خوشبختی ابدی مردم باشند.
رئیس مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره)، دین را دارای دو بعد نگرش‌ها و ارزش‌ها یا اصول و فروع دانست و اصول دین را ریشه‌های دین معرفی کرده، گفت: اصول دین نمادی از هستی‌شناسی، معرفت‌شناسی و انسان‌شناسی است و تفاوت انسان متدین با انسان بی‌دین در همین نگرش‌هاست.
وی با اشاره به نگرش‌های موجود در خصوص هستی‌شناسی گفت: یک نوع نگرش هستی را منحصر در مادیات دانسته و هیچ اراده غیر مادی را مؤثر نمی‌داند، اما در نگرش دیگر هستی قائم‌بالغیر است و اراده دیگری در آن تأثیر دارد.
آیت‌الله مصباح درباره نگرش‌های مربوط به انسان گفت: در یک نگرش انسان پدیده‌ای است که از اسپرم به وجود می‌آید و پس از دوره جنینی به دنیا آمده و چند سالی زندگی می‌کند و نابود می‌شود، در حالی‌که در نگرش دینی انسان موجودی مهم‌ و شریف‌است که عمری بی‌نهایت دارد و محدود به این دنیا نیست.
وی با اشاره به بعد معرفت‌شناختی گفت: مسأله دیگر این است که راه‌های انسان برای شناخت و معرفت چیست، که از منظر دین راه شناخت منحصر به حواس نیست، و عقل و وحی از دیگر راه‌های شناخت هستند.
علامه مصباح یزدی با اشاره به حوزه ارزش‌ها و باید‌ها و نباید‌ها به مکاتب مختلف در این خصوص اشاره کرد و گفت: دیدگاه مادی‌گرایانه نتوانسته معیاری برای تشخیص خوب از بد ارائه دهد و آن را امری اعتباری و قراردادی می‌پندارد که خواست مردم بر آن حاکم است، یعنی یک امر تا زمانی که مردم بخواهند خوب و هرگاه نپسندیدند بد تلقی می‌شود، در حالی‌که دین خوبی و بدی را یک واقعیت دانسته و آنها را ثابت می‌داند.
عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به احکام دینی گفت: احکام دین تنها در نماز و روزه خلاصه نمی‌شود، بلکه همه رفتارهای انسان در چارچوب شرع قابل ارزش‌گذاری است و هر رفتار اختیاری انسان دارای حکمی شرعی است.
علامه مصباح یزدی با اشاره به رابطه دنیا و آخرت از نظر دین، گفت: بر اساس آیات و روایات، زندگی حقیقی انسان در آخرت است و زندگی دنیا در مقایسه با حیات اخروی مانند مرگ تدریجی است و سعادت ابدی انسان در گرو اعمالی است که در دوره کوتاه دنیوی انجام داده و در آخرت مجالی برای عمل کردن نیست.
آیت الله مصباح یزدی با تأکید بر اینکه در عمر کوتاه دنیا سرنوشت ابدی و بی نهایت انسان رقم می‌خورد، گفت: با این تعریف از دین و توجه به ریشه‌ها و بخش‌های آن، مسئولان تنها خود را در مقابل مقام مافوق مسئول نمی‌دانند بلکه در برابر خدا احساس مسئولیت می‌کنند و برنامه‌هایی را تهیه می‌کنند که در سعادت اخروی مردم مؤثر باشد.
استاد اخلاق حوزه علمیه ادامه داد: خوشبختانه در دین مبین و جامع اسلام می‌توان شادی دنیوی و اخروی را با هم جمع کرد و هر دو را با هم داشت.
علامه مصباح یزدی با تاکید بر لزوم شناخت دین و شناساندن آن به دیگران گفت: امام (ره) همواره در سخنان خود، اسلام را محور سخنانش قرار می‌داد و شهدا نیز همان‌گونه که در وصیت‌نامه‌هایشان آمده است، برای اسلام جنگیدند و جان خود را فدا کردند، پس تبیین خط امام خمینی(ره)، تبیین خط اسلام است و باید مراقب باشیم و دین صحیح را کاملا بشناسیم و به دیگران بشناسانیم تا با مغالطه چیز دیگری با عنوان دین در جامعه معرفی نشود.
علامه مصباح یزدی با اشاره به مسئولیت سنگین صدا و سیما در هدایت و جلوگیری از انحراف جامعه گفت: باید با رعایت اصول روانشناسی تربیتی به گونه‌ای مردم را با مفاهیم صحیح و جامع اسلام آشنا کرد که خواهان اسلام شوند و در اجرای احکام اسلامی بکوشند. 

 


  

89/10/4
6:51 ع

 

 

هفته نامه 9 دی همانطور که وحید یامین پور در وبلاگ شخصی اش وعده داده بود، امروز یعنی 4 دی بر روی پیشخوان های مطبوعاتی قرار گرفت.

صاحب امتیاز این نشریه، دفتر جریان شناسی تاریخ معاصر است و مدیر مسئول آن، حجت الاسلام حمید رسایی نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی است.

نام این افراد در شورای سردبیری این هفته نامه به چشم می خورد: حمید رسایی ، حسن عباسی، وحید یامین پور، احسان جهاندیده، میثم نیلی، وحید جلیلی،  قاسم روانبخش، احسان محمد حسنی، علیرضا معاف

مطالب خوب و خواندنی در این هفته نامه وجود دارد که گل سر سبد آن " روانشناسی سران فتنه در گفتگوی تفصیلی با آیت الله مصباح یزدی با عنوان «جهل سران فتنه باورکردنی نیست»" است....

توصیه می کنم شما هم نسبت به تهیه و مطالعه این هفته نامه اقدام کنید.

 شماره بعدی آن 18 دی ماه منتشر خواهد شد. قیمت این نشریه هم 500 تومان است......

برای دست اندرکاران این هفته نامه آرزوی سلامتی و رسیدن به اهدافشان دارم......

این هم آدرس سایت هفته نامه 9 دی : http://www.9day.ir

 

 

 


  

پیام رسان

+ لینک دانلود جزوه استقامت در منطقه ممنوعه

+ ویل راجر فرمانده ناو ونیسنس هواپیمای مسافربری ما رو ساقط کرد و از شیاطین متحده مدال گرفت، اصغرآقا شما کدوم ایرباس رو زدی که لیاقت جایزه گرفتن از دست شیطان را پیدا کردی؟!

+ ویل راجر فرمانده ناو ونیسنس هواپیمای مسافربری ما رو ساقط کرد و از شیاطین متحده مدال گرفت، اصغرآقا شما کدوم ایرباس رو زدی که لیاقت جایزه گرفتن از دست شیطان را پیدا کردی؟!

+ تبلیغ بورس بعد از اشغال وال استریت!

+ فدایی سید علی با نمایش چند فیلم و عکس از یوم الله 9 دی 1388 به روز شد..... منت می گذارید تشریف بیاورید به سنگر ما......

+ 30 فروردین سالروز ولادت امام خامنه ای روحی فداه بر عاشقان ولایت مبارک باد

مشخصات مدیر وبلاگ
 
مهدی[112]
 

سِلْمٌ لِمَنْ سالَمَکُمْ خامنه ای حَرْبٌ لِمَنْ حارَبَکُــمْ خامنه ای


لوگوی وبلاگ
 

عناوین یادداشتهای وبلاگ
خبر مایه
بایگانی
 
لینک‌های روزانه
 
صفحه‌های دیگر
دسته بندی موضوعی
 

javahermarket

لوگوی دوستان
 
دوستان
 
بازتاب بُرنا وبلاگ گروهی فصل انتظار مبادا روی لاله ها پا گذاریم سجاده ای پر از یاس یا اباصالح المهدی (عج) .:: در کوی بی نشان ها ::. دنیای جوانی سکوت ابدی ارزش خبر ... حبل المتین ... نمازخانه بوستان بهاره PARANDEYE 3 PA عروج شهرستان بجنورد عشق الهی حمایت مردمی دکتر احمدی نژاد کـــــلام نـــو شلمچه وبلاگ گروهی موج .: شهر عشق :. نسیم قدسیان رهسپاریم با ولایت تا شهادت مهربان رنگارنگه گل نرگس...مهدی فاطمه ما و دلاوران کانون فرهنگی هنری مسجد ولی عصر (عج) کنگان پرتو پاسبان*حرم دل *شده ام شب همه شب السلام علیک یا علی بن موسی الرضا هیئت متوسلین به حضرت قاسم بن الحسن علیهما السلام ساحل نشین اشک عشق الهی: نگاه به دین با عینک محبت، اخلاق، عرفان، وحدت مسلمین عطش (وبلاگ تخصصی ماه محرم و صفر) عطش گروه اینترنتی جرقه داتکو نهِ/ دی/ هشتاد و هشت فرهنگ ولایی مهدویت @@@ استشهادی @@@ یاامام حسن مجتبی (ع)ادرکنی هرچه می خواهد دل تنگت بگو(مشاوره) زندگی گروه فرهنگی سردار خیبر دل نوشته های هدهد سرگشته سیرت بسوی ظهور ... زورخانه باباعلی از فرش تا عرش نصیحت به مسئولین جامعه اسلامی پایگاه اطلاعاتی و کاربردی شایگان حب الحسین اجننی mansour13 فقط من برای تو وبلاگ رسمی دوستداران و منتقدان دکتراحمدی نژاد یا زهرا(س) گل پیچک شیعه مذهب برتر Shia is super relegion پایگاه اطلاع رسانی قاین نیوز دهاتی دکتر علی حاجی ستوده نای نیستان شمیم عاشق امام زمان عجل الله تعالی فرجه شریف حزب الله هم الغالبون مجمع عاشقان ثامن الائمه (ع) منتظر عشق طلاست السلام علیک یا صاحب الزمان کانون فرهنگی دستگردانیهای مقیم یزد صفاسیتی یاران ناب معجزه هزاره سوم بصیرت قاضی مالخر زمزمه های عطار برای حقیقت جویان اتحاد ملی - انسجام اسلامی ولایت مشاوره و مقالات روانشناسی اموزش . ترفند . مقاله . نرم افزار عاشقان علی و فاطمه « یا مهدی ادرکنی » فوتوبلاگ وصال شهدای غریب کجایند مردان بی ادعا؟ حسین جان (این حسین کیست که عالم همه دیوانه اوست) نـــــــــــــــــــــــــــــور خــــــــــــــــــــــــــــدا مائدة من السماء زیر آسمان خدا گفتمان مذهبی آموزش های مخصوص نظامی - نیروهای ویژه نور المهدی (عج) شهرستان ماهشهر یوسف گام آخر... درد و دل یک قدم تا پشت خاکریز یعسوب جلوه گاه دنیای آبی شیعیان اهل سنت واقعی وبلاگ خبری هیات چهارده معصوم(ع) بوئین زهرا هیئت مجازی علی جان آژیر قرمز مولای غریب ازدواج موقت وچالش ها دشت جنون نازنین فاطمه عاشقان شهادت در خط ولایت نسیم جبهه یا مهدی (عج) یه فلش کار بسیجی سایت خبری تحلیلی شیعه نیوز رنگارنگه 2 سخنان مهجور حضرت روح الله بــــــــــــــــــــــــــــاران مسیح المسایح پیام مشاور حاج منصور ارضی وبلاگهای موهن را متوقف کنید .::خادم الشهداء::. هیئت یا عباس (ع) عشاق المهدی(عج) هر که دارد هوس کرببلا بسم الله پایگاه وبلاگ نویسان حامی مقاومت اسلامی مروارید شهید حجت الاسلام والمسلمین ردانی پور خاکریز سبز السلام علیک یا اباالفضل العباس (ع) .::خاتم النبیین::. حوزه مقاومت بسیج هفت امام موسی کاظم علیه السلا جنـبش پیامـکی احـمدی نـژاد گفتمان آزاد حقیقت نیوز نغمه اذان صبح دولت عشق محب مهدی (عج) اصلاح الگوی مصرف صبح بیداری مردان بی ادعا هیئت مذهبی دانشجوئی ثامن الائمه (ع) وبلاگ شخصی دکتر کوچک زاده نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلام حزب فقط حزب علی... رهبر فقط سید علی خفن سرا ضد سبز یادداشتهای بی تکلف جزوات کارشناسی ارش شجره طیبه دین و زندگی سیستم عامل، طراحی گرافیک و برنامه نویسی خراباتی 15 یک دست لباس خاکی نینوا نرم افزار ایثار حامیان استاد رائفی پور و استاد عباسی و کریمی
موسیقی


ترجمه از وردپرس به پارسی بلاگ توسط تیم پارسی بلاگ