سفارش تبلیغ
صبا ویژن
صفحه اصلی پیام‌رسان پارسی بلاگ پست الکترونیک درباره اوقات شرعی
طول ناحیه در قالب بزرگتر از حد مجاز

86/12/29
7:10 ص

بازخوانی گوشه هایی از تاریخ انقلاب در گفتگو با حجت الاسلام حسینیان-بخش اول

دکتر مصدق تا آذر 1329 جزو مخالفین ملی شدن نفت بود

 

حجت الاسلام حسینیان رئیس مرکز اسناد انقلاب اسلامی در گفتگو با خبرگزاری مهر ناگفته های ملی شدن صنعت نفت را تشریح نمودند:

.......................................................................................

شباهت ها و تقاوت های نهضت ملی شدن صنعت نفت و انقلاب بهمن 57، چه بود؟ با بررسی انقلاب اسلامی ، به این نتیجه می رسیم که وجه ملی گرایی به قوت سالهای دهه سی و جریان ملی شدن صنعت نفت نبود و امام اینقدر نفوذ داشتند که وجه ملی نفوذی پیدا نکرد و همه مجبور شدند به همراهی با امام و طیف مذهبی، برخلاف سالهای سی که دوبال مذهبی و ملی کاملا از هم جدا و قابل تشخیص بود،شما این مساله را چطور تحلیل می کنید؟
- مهمترین ویژگی و تمایز انقلاب اسلامی با ملی شدن صنعت ، نهضت ملی شدن یک نهضت سیاسی و ضد استعماری بود، اما ویژگی انقلاب اسلامی ، اسلامیت و ویژگی "مذهبی" آن بود ،یعنی کاملا نهضت، نهضت مذهبی بود از خلوص مذهبی بیشتری برخودار بود، رهبری آن فقط در دست یک شخصیت مذهبی بود و حتی نیروهای ملی گرا ها هم این مساله را تاکید می کردند،اگر نگاه کنید، در اطلاعیه های سال 1357 ، که اینها صادر می کردند، مثلا اعلامیه های آقای سنجابی، لااقل دو مرتبه به صراحت اعلام کرد که ما به دنبال رهبری جنبش نیستیم و رهبری آیت الله خمینی را پذیرفته ایم و تابع ایشان هستیم، حتی حزب توده اطلاعیه داد و رهبری امام و "اسلامی" بودن انقلاب را پذیرفت با همین لفظ اسلامی ، سازمان چریک های فدایی خلق هم رهبری امام را پذیرفتند، حتی سازمان مجاهدین خلق با صدور بیانیه ای در همین سال 57، رهبری بلامنازع امام را قبول کردند.
ولی رهبری و زعامت آیت الله کاشانی در جریان ملی شدن نفت به اندازه امام خمینی نبود، دلیل این مساله چه بود؟

ادامه مطلب.....


  

86/12/29
7:5 ص

بازخوانی شخصیت‌ و رفتار سیاسی مصدق‌ السلطنه

 

مصدق در ملاقات با سفرای آمریکا و انگلیس

 

محمد مصدق‌ در حدود سال‌ 1261 ش‌ در یک‌ خانواده‌ی‌ اشرافی‌ متولد شد. پدرش‌، میرزا هدایت‌الله‌ دفتری‌ بود. میرزا هدایت‌الله‌ در سال‌ 1290ق‌ (1252ش‌) در سن‌ هفتاد سالگی‌ از طرف‌ ناصرالدین‌ شاه‌ به‌ وزیر دفتری‌ ملقب‌ گردید. در این‌ زمان‌، وزیر مالیه‌ معیرالممالک‌ بود.
مادر مصدق‌ نجم‌السلطنه‌، دختر فیروز میرزا پسر عباس‌ میرزا، نایب‌السلطنه‌ بود. نجم‌السلطنه‌ با سه‌ کارگزار دربار قاجار، ازدواج‌ کرد. ازدواج‌ اول‌ او با مرتضی‌ قلی‌خان‌ وکیل‌الممالک‌ ثانی‌، حاکم‌ ایالت‌ کرمان‌ و دومین‌ ازدواج‌ او با میرزا هدایت‌الله‌ و ازدواج‌ سوم‌ او با میرزا فضل‌الله‌ وکیل‌الملک‌ تبریزی‌، رئیس‌ دفتر مظفرالدین‌میرزا و بعداً وزیر خلوت‌ مظفرالدین‌ شاه‌ بود. علت‌ هر سه‌ ازدواج‌، فوت‌ همسر در اثر کهولت‌ سن‌ بود.
مصدق‌ طبق‌ سنت‌ بوروکراسی‌ طبقاتی‌ قاجاریه‌ «و بعد از تحصیلات‌ معمول‌ در کشور، در شوال‌ 1314 قمری‌ (1275 شمسی‌) متصدی‌ استیفای‌ خراسان‌ که‌ یکی‌ از مشاغل‌ مهمه‌ی‌ وزارت‌ دارایی‌ بود گردید» او در این‌ زمان‌، حدود 15 سال‌ داشت‌.

تحصیلات‌‌
مصدق‌ در اوایل‌ افتتاح‌ مدارس‌ جدید از اوایل‌ سال‌ 1281 قسمتی‌ از وقت‌ خود را صرف‌ تحصیلات‌ جدید نمود و پس‌ از ده‌ سال‌، برای‌ تحصیلات‌ عالیه‌ رهسپار اروپا گردید. دو سال‌ در مدرسه‌ علوم‌ سیاسی‌ پاریس‌ تحصیل‌ کرد و به‌ دلیل‌ بیماری‌ به‌ ایران‌ بازگشت‌ و پس‌ از توقفی‌ کوتاه‌، مجدداً عازم‌ اروپا شد و در دانشگاه‌ نیوشاتل‌ سوئیس‌ به‌ درجه‌ی‌ دکتری‌ حقوق‌ نایل‌ آمد. موضوع‌ رساله‌ی‌ دکتری‌ وی‌ که‌ دانشکده‌ی‌ حقوق‌ تصویب‌ کرده‌ بود «وصیت‌ در حقوق‌ اسلامی‌» بود.
وی‌ در بازگشت‌، یکی‌ از کارمندان‌ عالی‌رتبه‌ی‌ دولت‌ شد و در سمت‌های‌ معاونت‌ وزارت‌ مالیه‌ و ریاست‌ اداره‌ی‌ کل‌ محاسبات‌ خدمت‌ کرد. مصدق‌ پس‌ از مدتی‌ عازم‌ اروپا شد. وی‌ علت‌ رفتن‌ به‌ اروپا را چنین‌ تشریح‌ می‌کند: برای‌ همکاری‌ با دولت‌ وثوق‌الدوله‌ از من‌ دعوت‌ شد. «چون‌ نمی‌خواستم‌ در آن‌ دولت‌ کاری‌ قبول‌ کنم‌، موافقت‌ خود را موکول‌ به‌ استخاره‌ نمودم‌، ولی‌ عصر آن‌ روز که‌ وزرا به‌ فرح‌آباد رفتند به‌ عرض‌ شاه‌ رسانیدند و مرا در مقابل‌ کاری‌ انجام‌ شده‌ قرار دادند، که‌ چون‌ حدود پنج‌ سال‌، دو فرزندم‌ در اروپا بودند و ندیده‌ بودم‌، از قبول‌ کار معذرت‌ طلبیدم‌، از ایران‌ رفتم‌ و متجاوز از یک‌ سال‌ در سوئیس‌ به‌ سر بردم‌.»
وی‌ در زمان‌ مشیرالدوله‌ (1299ش‌) به‌ وزارت‌ دادگستری‌ منصوب‌ شد و از او دعوت‌ شد تا از اروپا به‌ ایران‌ بیاید. چون‌ از طریق‌ بندر بوشهر وارد ایران‌ شد، بنا به‌ دلایلی‌ که‌ بحث‌ خواهیم‌ کرد، والی‌ فارس‌ شد.

ادامه مطلب.....


  

86/12/29
7:4 ص

سرگیجه در اردوگاه افراطیون:

«فرار به جلو» برای توجیه شکست بزرگ

 

روز جمعه مردم ایران حماسه ای دیگر آفریدند. ملت آگاه ایران زمین با حضوری گسترده از یک سو خط فریب دشمنان را در غیر رقابتی خواندن انتخابات خنثی کردند و از سوی دیگر با ابراز اعتماد دوباره به جریان اصولگرا، روند جاری امور در کشور را در مسیر اصولگرایی تثبیت نمودند.


اما شکست خوردگان مدعی اصلاحات در این مرحله برای لاپوشانی «نه» بزرگ ملت به افراطی گری و ساختارشکنی چه کردند؟


«فرار به جلو» نام تاکتیکی است که پس از شکست ها در دستور کار برخی شکست خوردگان قرار می گیرد. در این تاکتیک فرد یا جریان شکست خورده سعی می کند شکست خود را مخفی سازد تا بتواند زمینه «جرزنی» خود را در آینده فراهم آورد.

اجازه دهید با هم این مسیر خبری را مرور کنیم:


«نتیجه سازی برای انتخابات»!
مدعیان اصلاحات در گام نخست و برای آنکه بتوانند زمینه های «جرزنی و بهانه جویی» در آینده را فراهم نمایند تلاش نمودند تا با ارائه آمارهای خیالی غیرواقعی اصلاح طلبان را پیروز میدان انتخابات مجلس هشتم نشان دهند تا بلافاصله پس از اعلام آمار رسمی از سوی وزارت کشور، بستر لازم برای انحراف اذهان عمومی طرفداران خویش به سمت احتمال «دست برده شدن در آرا» و «تقلب» آماده باشد.

به همین دلیل است که روزنامه «کارگزاران»، ارگان مطبوعاتی ستاد ائتلاف اصلاح طلبان (یاران خاتمی)، تیتر اول روزنامه صبح شنبه خود را بدین صورت تنظیم می کند: «اصلاح طلبان پیشتاز انتخابات» (!)

دست اندرکاران مطبوعات بهتر می دانند که صفحه اصلی یک روزنامه صبح حداکثر تا ساعت 10 شب قبل، امکان بازماندن دارد و روزنامه کارگزاران هم از این قاعده مستثنی نیست. این مسئله بدان مفهوم است که روزنامه کارگزاران پیش از اتمام رای گیری و از طریق منابع غیبی دریافته است که اصلاح طلبان پیشتاز انتخابات هستند! این اقدام غیرحرفه ای در حالی انجام شده است که تیتر کارگزاران را نمی توان حتی محصول یک «برآورد» در نظر گرفت چرا که نتایج لحظه به لحظه شمارش آرا نشان می دهد «یاران خاتمی» کاملا از اعتماد مردم بی نصیب مانده اند.

در همین حال رجبعلی مزروعی عضو شورای مرکزی حزب افراطی مشارکت نیز شنبه صبح و پیش از اعلام نتایج اولیه انتخابات در گفت وگو با سایت آفتاب (نزدیک به کارگزاران) ادعا کرد: «به پیروزی اصلاحات امیدواریم»

عضو شورای مرکزی حزب مشارکت گفت: اخباری که از نتایج انتخابات در سراسر کشور به گوش می رسد حاکی از پیروزی اصلاحات است!

وی ادامه داد: ارزیابی ما از اخبار غیررسمی این است که انتخابات 24 اسفند انتخابات خوبی بود و ارزیابی نسبتا مثبتی از آن داریم!

در همین چارچوب «نوروز»، سایت خبری حزب افراطی مشارکت هم به «نتیجه سازی» برای انتخابات مجلس هشتم پرداخت و طی خبری کاملا خیالی و غیرمستند مدعی شد: براساس نتایج اولیه: اصلاح طلبان نیمی از کرسی های انتخابات تهران را از آن خود کردند(!)

سایت حزب افراطی مشارکت به نقل از یک کارشناس وزارت کشور مستقر در ستاد انتخابات کشور مدعی شد: براساس برخی گزارش های دریافتی از نتایج شمارش آرا، ورود قریب 20 نامزد حوزه انتخابیه تهران به مجلس در مرحله اول قطعی به نظر می آید که حدود نیمی از آن ها را اصلاح طلبان تشکیل می دهند. این سایت حزب افراطی مشارکت در گزارشی دیگر به آمار و اطلاعات موهوم متوسل شد و قاطعانه! به «نتیجه سازی» خود ادامه داد: نوروز مدعی پیروزی لیست یاران خاتمی در غرب، شمال تهران و اسلامشهر(!) شد.

به نوشته نوروز براساس گزارش هایی که رسیده است در شهر تهران تاکنون در صندوق های شمارش شده در غرب تهران، شمال و مناطق 2 و 5 و 6 و 1 و 3 و شهر اسلامشهر و 7 و 22 و 9 و 18 و 19 فهرست اصلاح طلبان از سایر فهرست ها پیشی گرفته است(!)
پس از بلند شدن موج «نتیجه سازی» از سوی مدعیان اصلاحات، فرمانداری تهران واکنش نشان داد و با صدور اصلاعیه ای اعلام کرد که نتایج اعلام شده از انتخابات تهران غیرمستند و بی اعتبار است.

فرمانداری تهران نتایج اعلام شده در سایت های خبری از شمارش آراء انتخابات مجلس هشتم شورای اسلامی در حوزه انتخابیه تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر را بی اعتبار و غیرمستند خواند.

به گزارش خبرگزاری ها، روابط عمومی فرمانداری تهران در اطلاعیه ای اعلام کرد: اعلام هرگونه آمار از سوی رسانه ها و سایت های خبری در خصوص ترکیب آراء انتخابات مجلس هشتم شورای اسلامی در حوزه انتخابیه تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر فاقد اعتبار بوده و به هیچ عنوان مستند نیست.

در این اطلاعیه تاکید شده است اخبار منتشره بیشتر حدس و گمان رسانه ها و سایت های خبری بوده و فاقد ارزش و اعتبار قانونی است.


اعتراض می کنم، پس هستم!
رویگردانی مردم از مدعیان اصلاحات برای این جریان پرمدعا آنچنان غیر قابل پذیرش و هضم بود که آنان دیروز همه تلاش خود را به کار بستند تا عدم اقبال عمومی به «یاران خاتمی» را به «کج بودن زمین میدان رقابت» احاله دهند.

پس از آنکه مدعیان اصلاح طلبی در برآوردهای میدانی متوجه عدم اقبال عموم به لیست انتخاباتی یاران خاتمی شدند جوسازی به منظور مخدوش جلوه دادن انتخابات را آغاز کردند.

در این راستا، سیدعبدالواحد موسوی لاری رییس ستاد ائتلاف اصلاح طلبان در نامه ای خطاب به دبیر شورای نگهبان و وزیر کشور نسبت به آنچه که آن را تنگناهای ایجاد شده و مانع تراشی بر سر حضور ناظران ستاد ائتلاف اصلاح طلبان در شعب اخذ رای می خواند، اعتراض کرد!

از سوی دیگر در ادامه ارائه آمارهای فله ای و ضد و نقیض ازسوی اصلاح طلبان و در حالیکه موسوی لاری رئیس ستاد اصلاح طلبان در نامه مزبور از صدور کارت برای یک چهارم ناظران خود خبر داده بود، عبدالله ناصری سخنگوی ستاد در گفتگو با پایگاه اطلاع رسانی وابسته به این گروه گفت: این ستاد 1200 تا 1300 ناظر بر سر صندوق های رأی دارد و برای یک سوم ناظران ما کارت صادر شده است.

بر همین مبنا عبدالله ناصری سخنگوی ستاد ائتلاف اصلاح طلبان برای توجیه شکست بزرگ مدعیان اصلاحات اصولگرایان را به دخل و تصرف در آراء مردم متهم کرد!

به گزارش بهارستان ایران، عبدالله ناصری ادعا کرد: در حالیکه گزارش های دریافتی از سراسر کشور حکایت از توفیق نامزدهای اصلاح طلب در عرصه انتخابات دارد برخی از رسانه های اصولگرا حامی دولت که انتظار چنین شکستی را از اصلاح طلبان در انتخابات مهندسی شده نداشتند با فضاسازی قصد فراهم کردن زمینه دخل و تصرف در آرای مردم را دارند! وی با اشاره به نگرانی های قبلی اصلاح طلبان درباره برگزاری انتخابات سازماندهی شده اظهار داشت: اقبال گسترده مردم به اصلاح طلبان، اصولگرایان حامی دولت را که همه تمهیدات لازم را برای پیروزی زودهنگام در انتخابات را تدارک دیده بودند دچار سردر گمی کرده و برخی قراین حاکی است تحرکاتی برای دستکاری در نتیجه انتخابات از سوی برخی محافل در دستور کار قرار گرفته است(!)

ناصری تاکید کرد: حال که با اعتماد مردم به اصلاح طلب ها بازی اصولگرایان حامی دولت بهم خورده است باید تمام تلاش خود را به کار گیریم تا ازآرای مردم صیانت شود(!)
گفتنی است القاء شبهه درباره سلامت انتخابات پس از شکست، جزء برنامه های ثابت مدعیان اصلاح طلبی در انتخابات های اخیر بوده است. پس از انتخابات ریاست جمهوری 84 و شورای شهر 85 نیز این شبهه در ابعاد وسیع توسط رسانه های وابسته به این جناح سیاسی انتشار یافت.

در انتخابات شورای شهر 85 به دلیل گستردگی شعب اخذ رأی و طولانی شدن طبیعی شمارش آرا، نامزدهای لیست اصلاح طلبان طی چند نوبت به صورت دسته جمعی به ستاد انتخابات وزارت کشور رفتند و با اظهار نگرانی از روند شمارش آرا، کوشیدند شکست خود را تحت الشعاع قرار دهند. پیش بینی می شود در روزهای آینده این پروژه بار دیگر از سوی منتسبان سیاسی- رسانه ای این طیف تکرار شود. صدور بیانیه، تجمع مقابل ستاد انتخابات وزارت کشور و ترتیب دادن دیدارهایی با خاتمی، کروبی و هاشمی جز برنامه هایی است که جناح مدعی اصلاح طلبی برای روزهای آینده تدارک دیده است.

اما تحرکات مدعیان اصلاحات به «نتیجه سازی» و «مخدوش سازی» انتخابات محدود نشد و این طیف متوهم تلاش نمود تا خود را «مظلوم» و «تحت فشار» نیز نشان دهد. در چارچوب این سناریوی مظلوم نمایی، نوروز سایت رسمی حزب افراطی مشارکت در گزارشی ادعا کرد:
بر اساس اخبار دریافتی برخی آی اس پی ها در تهران اقدام به فیلتر کردن سایت بهارستان ایران، پایگاه اطلاع رسانی ائتلاف اصلاح طلبان نموده اند.
نوروز مدعی شد مراکز خدمات دهنده اینترنت از صبح شنبه دست به این اقدام زده اند و احتمال گسترش دامنه فیلتر شدن این سایت از سوی سایر آی اس پی ها نیز وجود دارد.
و اما واقعیت ماجرا
واقعیت آن است که مدعیان اصلاح طلبی حتی در حوزه هایی که آنها رقابتی هم می دانستند توفیقی کسب نکرده اند.

سایت نوروز نوشت: اصلاح طلبان، 48 حوزه از 100 حوزه از تمام حوزه های انتخابیه که از نگاه جبهه مشارکت رقابتی است را برده اند.

این در حالی است که عبدالله ناصری، سخنگوی ستاد ائتلاف اصلاح طلبان از پیروزی 34 نامزد اصلاح طلب و نه 48 نفر خبر داده بود!

بنابراین حتی اگر اعتراف سایت حزب افراطی مشارکت را مبنا بگیریم اصلاح طلبان تنها به 48درصد موفقیت دست یافته اند حال آنکه اگر بر مبنای اظهارات دبیرکل حزب کارگزاران سازندگی که 170حوزه را به عنوان حوزه های رقابتی اصلاح طلبان اعلام نمود، موفقیت مدعیان اصلاحات در انتخابات مجلس هشتم کمتر از 28درصد است.

و این یعنی «نه» بزرگ مردم به مدعیانی که راه خود را از راه مردم جدا کردند!


و اما لطیفه آخر گزارش:
تاج زاده: اصولگرایان در 15درصد حوزه ها پیروز شدند!
عضو مشترک دوقلوهای افراطی مشارکت و مجاهدین انقلاب ادعا کرد:
اینکه وزیر کشور پیروزی 70درصدی اصولگرایان را اعلام می کند، 55درصد کرسی های از پیش تعیین شده را نیز باید از این میزان کم کرد. بنابراین اصولگرایان در 15درصد حوزه ها به پیروزی دست یافته اند.

تاج زاده نگفته است که چرا اصلاح طلبان به اعتراف خودشان در همان حوزه هایی هم که آنها را رقابتی می دانستند فقط 28درصد آرا را کسب کرده اند؟!

کیهان


  

86/12/28
10:5 ص

آری به اصولگرایی، نه به تجدیدنظرطلبی

 

گروه سیاسی: با شمارش آرای 3904 صندوق تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر 19 نفر از نامزدهای انتخابات مجلس هشتم از تهران به مجلس راه یافتند

 

به گزارش رجانیوز، بر اساس شمارش یک میلیون و 909 هزار و 562 رای ماخوذه و همچنین یک میلیون و 740 هزار و941 رای صحیح از 3904 صندوق در حوزه انتخابیه تهران، شمیرانات، اسلامشهر و ری این 19 تن در دور اول به مجلس راه یافتند و رقابت برای 11 کرسی باقیمانده تهران به دور دوم کشیده شد. دور دوم انتخابات مجلس هشتم هفته اول اردیبهشت ماه سال آینده برگزار خواهد شد.

 

نتیجه انتخابات تهران نشاندهنده شکست بزرگ اصلاح طلبان تجدیدنظر طلب و آفساید لیست موازی اصولگرایان در ترکیب آراء رأی دهندگان است. به طوری که مجید انصاری سرلیست ائتلاف اصلاح طلبان نفر 29 تهران شد و محمد خوش چهره که سرلیست واقعی لیست موازی بود، نتوانست رتبه ای بهتر از 39 را کسب کند. این در حالیست که 31 نفر اول لیست را به جز انصاری، اعضاء جبهه متحد اصولگرایان تشکیل می دهند.

 

پیروزی قاطع اصولگرایان در این دور از انتخابات مجلس مشابه پیروزی اصلاح طلبان در انتخابات مجلس ششم می باشد. در آن انتخابات نیز نام هاشمی رفسنجانی و حدادعادل کاندیداهای مورد حمایت جبهه پیروان خط امام و رهبری، با دشواری در میان راهیافتگان به خانه ملت جای گرفت. هرچند رفسنجانی نیز ترجیح داد انصراف دهد.

 

این پیروزی در حالی رخ داد که اصلاح طلبان علی رغم جنجال اولیه و تهدید به تحریم انتخابات به منظور افزایش کاندیداهای تأیید صلاحیت شده خود نهایتاً در تهران لیست کامل 30 نفره داد و با این اقدام، در یک وزن کشی تمام عیار قدم نهادند.

 

همچنین لیست معروف به لیست موازی اصولگرایان نیز که حتی به اقدامات غیراخلاقی نظیر قرار دادن نام کاندیداهای جبهه متحد بدون هماهنگی و رضایت آنان دست زده بود و برای تخریب لیست جبهه متحد اصولگرایان از آن به عنوان جبهه متحد دولت یاد می کرد، طعم شکستی سنگین را چشید تا ادعای اصولگرایان مبنی بر کم وزن بودن پایگاه اجتماعی این گروه اثبات شود.

 

پیروزی بزرگ اصولگرایان در حالی رخ داد که جبهه متحد در این انتخابات از اعتبار رئیس جمهور در تهران و شهرستانها به خوبی استفاده کرد و توانست از برند کارآمدی دولت به نفع جریان اصولگرا نهایت بهره برداری را نماید.

 

از سوی دیگر، اصلاح طلبان و طیف های شکست خورده منتسب به اصولگرایان که القائات متعددی مبنی بر اینکه این انتخابات به مثابه رفراندومی برای سنجش میزان محبوبیت و کارآمدی احمدی نژاد است، به کار بسته بودند، گویا پس از رقم خوردن این پیروزی بزرگ برای اصولگرایان، علاقه ای به بیان اینکه در این رفراندوم میزان محبوبیت خاتمی، کروبی و به نوعی رضایی و قالیباف نیز مشخص شد، ندارند.

 

جالب اینجاست که بعدازظهر امروز نمابری به خبرگزاریها درباره نشست خبری دبیر ستاد انتخابات لیست موازی اصولگرایان موسوم به ائتلاف فراگیر ارسال می شود که در آن، شکست خوردگان در آخرین پیش بینی خود ادعا کرده اند: اکثریت مجلس هشتم در اختیار منتقدان دولت است!

 

این در حالیست که هیچ خبرنگار و یا خبرگزاری در این نشست خبری حضور نداشته و قراین موجود نشان از برگزاری آن با شرکت دبیر ستاد به تنهایی می دهد!

 

شاید در میان طیف های شکست خورده، حسن روحانی شخصاً با تیزبینی های خاص خود بود که از ورود به این وزن کشی خودداری کرد و موقعیت فعلی خود در مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت را با شکست در انتخابات عوض نکرد.

 


  

86/12/28
10:3 ص

166کرسی به اصولگرایان رسید

 

 

با اتمام شمارش آرای انتخابات مجلس شورای اسلامی در سراسر کشور تکلیف 223کرسی مجلس به طور قطعی مشخص که 166کرسی به اصولگرایان رسید

 

به گزارش رجانیوز به نقل از فارس، از مجموع این 223کرسی، 166کرسی به اصولگرایان، 32کرسی اصلاح طلبان و 24کرسی نیز به نمایندگان مستقل رسید که اغلب آنها گرایش اصولگرایانه دارند.

 

بر اساس این گزارش،انتخابات مجلس در 51حوزه به دور دوم کشیده شده است و رقابت برای 67 کرسی همچنان ادامه خواهد داشت.

 

بر این اساس 112 کاندیدا در مرحله دوم در حوزه های فوق به رقابت می پردازند که 67 نفر از آنها اصولگرا، 31نفر مستقل و تنها 36 تن از کاندیداهای دور دوم اصلاح طلب هستند.

 


  

پیام رسان

+ لینک دانلود جزوه استقامت در منطقه ممنوعه

+ ویل راجر فرمانده ناو ونیسنس هواپیمای مسافربری ما رو ساقط کرد و از شیاطین متحده مدال گرفت، اصغرآقا شما کدوم ایرباس رو زدی که لیاقت جایزه گرفتن از دست شیطان را پیدا کردی؟!

+ ویل راجر فرمانده ناو ونیسنس هواپیمای مسافربری ما رو ساقط کرد و از شیاطین متحده مدال گرفت، اصغرآقا شما کدوم ایرباس رو زدی که لیاقت جایزه گرفتن از دست شیطان را پیدا کردی؟!

+ تبلیغ بورس بعد از اشغال وال استریت!

+ فدایی سید علی با نمایش چند فیلم و عکس از یوم الله 9 دی 1388 به روز شد..... منت می گذارید تشریف بیاورید به سنگر ما......

+ 30 فروردین سالروز ولادت امام خامنه ای روحی فداه بر عاشقان ولایت مبارک باد

مشخصات مدیر وبلاگ
 
مهدی[112]
 

سِلْمٌ لِمَنْ سالَمَکُمْ خامنه ای حَرْبٌ لِمَنْ حارَبَکُــمْ خامنه ای


لوگوی وبلاگ
 

عناوین یادداشتهای وبلاگ
خبر مایه
بایگانی
 
لینک‌های روزانه
 
صفحه‌های دیگر
دسته بندی موضوعی
 

javahermarket

لوگوی دوستان
 
دوستان
 
بازتاب بُرنا وبلاگ گروهی فصل انتظار مبادا روی لاله ها پا گذاریم سجاده ای پر از یاس یا اباصالح المهدی (عج) .:: در کوی بی نشان ها ::. دنیای جوانی سکوت ابدی ارزش خبر ... حبل المتین ... نمازخانه بوستان بهاره PARANDEYE 3 PA عروج شهرستان بجنورد عشق الهی حمایت مردمی دکتر احمدی نژاد کـــــلام نـــو شلمچه وبلاگ گروهی موج .: شهر عشق :. نسیم قدسیان رهسپاریم با ولایت تا شهادت مهربان رنگارنگه گل نرگس...مهدی فاطمه ما و دلاوران کانون فرهنگی هنری مسجد ولی عصر (عج) کنگان پرتو پاسبان*حرم دل *شده ام شب همه شب السلام علیک یا علی بن موسی الرضا هیئت متوسلین به حضرت قاسم بن الحسن علیهما السلام ساحل نشین اشک عشق الهی: نگاه به دین با عینک محبت، اخلاق، عرفان، وحدت مسلمین عطش (وبلاگ تخصصی ماه محرم و صفر) عطش گروه اینترنتی جرقه داتکو نهِ/ دی/ هشتاد و هشت فرهنگ ولایی مهدویت @@@ استشهادی @@@ یاامام حسن مجتبی (ع)ادرکنی هرچه می خواهد دل تنگت بگو(مشاوره) زندگی گروه فرهنگی سردار خیبر دل نوشته های هدهد سرگشته سیرت بسوی ظهور ... زورخانه باباعلی از فرش تا عرش نصیحت به مسئولین جامعه اسلامی پایگاه اطلاعاتی و کاربردی شایگان حب الحسین اجننی mansour13 فقط من برای تو وبلاگ رسمی دوستداران و منتقدان دکتراحمدی نژاد یا زهرا(س) گل پیچک شیعه مذهب برتر Shia is super relegion پایگاه اطلاع رسانی قاین نیوز دهاتی دکتر علی حاجی ستوده نای نیستان شمیم عاشق امام زمان عجل الله تعالی فرجه شریف حزب الله هم الغالبون مجمع عاشقان ثامن الائمه (ع) منتظر عشق طلاست السلام علیک یا صاحب الزمان کانون فرهنگی دستگردانیهای مقیم یزد صفاسیتی یاران ناب معجزه هزاره سوم بصیرت قاضی مالخر زمزمه های عطار برای حقیقت جویان اتحاد ملی - انسجام اسلامی ولایت مشاوره و مقالات روانشناسی اموزش . ترفند . مقاله . نرم افزار عاشقان علی و فاطمه « یا مهدی ادرکنی » فوتوبلاگ وصال شهدای غریب کجایند مردان بی ادعا؟ حسین جان (این حسین کیست که عالم همه دیوانه اوست) نـــــــــــــــــــــــــــــور خــــــــــــــــــــــــــــدا مائدة من السماء زیر آسمان خدا گفتمان مذهبی آموزش های مخصوص نظامی - نیروهای ویژه نور المهدی (عج) شهرستان ماهشهر یوسف گام آخر... درد و دل یک قدم تا پشت خاکریز یعسوب جلوه گاه دنیای آبی شیعیان اهل سنت واقعی وبلاگ خبری هیات چهارده معصوم(ع) بوئین زهرا هیئت مجازی علی جان آژیر قرمز مولای غریب ازدواج موقت وچالش ها دشت جنون نازنین فاطمه عاشقان شهادت در خط ولایت نسیم جبهه یا مهدی (عج) یه فلش کار بسیجی سایت خبری تحلیلی شیعه نیوز رنگارنگه 2 سخنان مهجور حضرت روح الله بــــــــــــــــــــــــــــاران مسیح المسایح پیام مشاور حاج منصور ارضی وبلاگهای موهن را متوقف کنید .::خادم الشهداء::. هیئت یا عباس (ع) عشاق المهدی(عج) هر که دارد هوس کرببلا بسم الله پایگاه وبلاگ نویسان حامی مقاومت اسلامی مروارید شهید حجت الاسلام والمسلمین ردانی پور خاکریز سبز السلام علیک یا اباالفضل العباس (ع) .::خاتم النبیین::. حوزه مقاومت بسیج هفت امام موسی کاظم علیه السلا جنـبش پیامـکی احـمدی نـژاد گفتمان آزاد حقیقت نیوز نغمه اذان صبح دولت عشق محب مهدی (عج) اصلاح الگوی مصرف صبح بیداری مردان بی ادعا هیئت مذهبی دانشجوئی ثامن الائمه (ع) وبلاگ شخصی دکتر کوچک زاده نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلام حزب فقط حزب علی... رهبر فقط سید علی خفن سرا ضد سبز یادداشتهای بی تکلف جزوات کارشناسی ارش شجره طیبه دین و زندگی سیستم عامل، طراحی گرافیک و برنامه نویسی خراباتی 15 یک دست لباس خاکی نینوا نرم افزار ایثار حامیان استاد رائفی پور و استاد عباسی و کریمی
موسیقی


ترجمه از وردپرس به پارسی بلاگ توسط تیم پارسی بلاگ