سفارش تبلیغ
صبا ویژن
صفحه اصلی پیام‌رسان پارسی بلاگ پست الکترونیک درباره اوقات شرعی
1 2 3 4 5 >

86/4/16
2:0 ع

امروز هشتمین سالگرد حادثۀ 18 تیر سال 78 است. حادثه‌ای که می توان از آن به عنوان اوج خودخواهی جریان موسوم به دوم خرداد، چپ، اصلاح طلبان آمریکایی و یا هر عنوانی که این جریان با آن شناخته شده است نام برد. در این روز به همگان نشان داده شد این جریان برای رسیدن به اهداف شوم خود از هیچ خیانت و جنایتی فروگذار نخواهد کرد. همچنانکه در حال حاضر به انحاء مختلف شاهد آن هستیم مانند "ارسال سیگنال توقف" در فعالیتهای هسته‌ای. فعالیتی که مورد تأکید رهبر فرزانه انقلاب و رئیس جمهور مکتبی و آحاد ملت شهید پرور ایران اسلامی است.

ماجرا از آنجا شروع شد که مجلس پنجم جهت سد کردن راه نفوذ بیگانگان در مطبوعات که به بیان رهبر فرزانه انقلاب پایگاه دشمن بود، طرحی را به عنوان اصلاحیه قانون مطبوعات در مجلس مطرح کرد. این جماعت هوچی‌گر با نسبت دادن این طرح به سعید امامی (اسلامی)(شخصی که جریان دوم خرداد سعی در نسبت دادن قتلهای زنجیره‌ای به وی داشته - که البته هیچوقت اثبات نشد -  تا ارتباط قاتلان اصلی با عوامل دوم خرداد [همانند ترور سعید حجاریان] از نظرها پنهان شود.) در تلاش برای جلوگیری از تصویب طرح بود روزنامه سلام در حرکتی گستاخانه اقدام به درج نامه‌ای محرمانه متعلق به وزارت اطلاعات کرد و آن را به طرح و سعید اسلامی نسبت داد و مدعی شد این طرح از جانب سعید اسلامی مطرح شده است.  که با واکنش این وزارت خانه و شکایت آن از این روزنامه و توقیف این روزنامه به مدیر مسئولی موسوی خوئینی ها روبرو شد.......

بهتره برای اطلاع بیشتر از ماجرا سری به این آدرس بزنید.


  

86/4/16
1:0 ع

من قبلاً مطلبی نوشته بودم با عنوان اعتراض. اعتراض به پرشین بلاگ به علت عدم درج نام کشور مظلوم فلسطین. خوشبختانه مشکل بر طرف شده و نام کشور فلسطین به لیست کشورها اضافه شده است. من هم از مسئولین سایت تشکر می کنم و امیدوارم دیگه شاهد این اشتباهات نباشیم.

به امید آزادسازی قدس شریف از چنگال ستمکاران و جنایتکاران عالم.

یا علی...


  

86/4/14
4:0 ع

سهمیه بندی بنزین.

در اجرای طرح سهمیه بندی بنزین واکنش های مختلفی را شاهد بودیم. از جمله این که عده ای مدعی هستند که باید دولت بین اعلام شروع سهمیه بندی و اجرای آن فاصله می انداخت. اما به این مطلب اهمیت نمی دهند که وقتی فاصله اعلام و اجرا زیاد شود سودجویان و قاچاقچیان بنزین و تمام کسانی که از واردات بنزین و همچنین صادرات! انسان دوستانۀ آن به خارج از کشور! (منظور قاچاق سوخته!) منفعتی کسب می کردند با تمام قوا وارد میدان می شدند، همچنان که بعد از اجرای طرح به میدان آمدند و به خرابکاری پرداختند و مردمی را که به نحوی به این امر  معترض بودند را تحت تأثیر قرار داده و سعی در استفاده از این فضای ایجاد شده داشتند که خوشبختانه با هوشیاری مردم و نیروهای انتظامی جو ایجاد شده کنترل شد و این اوباش دستگیر شدند. اینان با رسانه‌های زنجیره ای که در اختیار دارند، به دولت و مجلس فشار می آوردند تا این طرح اجرا نشود، با نیت ظاهری خیرخواهی مردم! (همچنانکه در دوران ریاستشان بر دولت این طرح را اجرا نکردند.) و فشار نیاوردن به مردم و با نیت باطنی قطع نشدن دستشان از این ثروت بی کران از بابت واردات و صادرات!!. بعد از اجرای طرح هم طرح سه فوریتی لغو سهمیه بندی از جانب نمایندگان غارتگران و اصلاح طلبان آمریکایی(با پوشش اغتشاشات به وجود آمده) را شاهد بودید که این خود شاهدی بر این مُدعاست.

خوشبختانه کمتر کسی با اصل این طرح مخالف است. کل درآمد نفتی کشور از فروش نفت و گاز و غیره حدود 50 میلیارد دلار در سال است. اما مصرف انرژی ما در سال 55 میلیارد دلار است!.(مصاحبه رئیس جمهور با واحد مرکزی خبر.) مخالفتی هم اگر هست به خاطر بعضی ناهماهنگی هاست که همه آنها با کمک مردم و سعی مسئولان قابل رفع است و در مقابل طرح به این عظمت و با این اهمیت فوق العاده که سالها قبل باید انجام می گرفت، اهمیت چندانی ندارد. نمی شود که هم رفاه و آسایش و راحتی صددرصد بخواهیم و هم برای رسیدن به آن هیچ زحمتی نکشیم و سختی را به جان نخریم.

با توجه به اینکه دولتهای گذشته نیز مکلف به انجام این کار بودند اما به هر دلیل این اقدام صورت نگرفت و از مجموعه فعالیت های سهمیه بندی فقط سه درصد انجام شده بود! (مصاحبه رئیس جمهور با واحد مرکزی خبر.). ماشاءالله! ... تبریک! اشتباه نکنید ها اون دولت خدمتگذار!! و مردمی!!!! آقای مجری قوانین اسلام در سراسر دنیا از جمله ایتالیا!!! به خاطر رضای خدا!! این طرح را اجرا نکرد! نه به خاطر ترس از پایین آمدن رأی ایشان به علت مخالفتهای احتمالی مردم در برابر طرح، نه به خاطر مخالفت عده ای معلوم الحال که از این امر سودهای کلان می بردند (همون صادرات و واردات خودمون!!!) . در خیانت این دولت به مردم همین بس که در سال 77 دستور توقف ساخت پالایشگاه به بهانه باصرفه نبودن آن صادر شد. در حالی که دکوراسیون دفتر وزیر راه این عالیجناب یک میلیارد تومان خرج برداشته بود و کاخ سعدآباد نشینان یک هواپیمای لوکس و سلطنتی 60 میلیاردی خریده بودند که خوشبختانه تا انتهای دوران ریاست به آن نرسیدند!. و خودتان بهتر از ریخت و پاش های مدعیان خبر دارید.

اخیراً هم که کنگره نشینان شیطان بزرگ اعلام کردند اگر دولت ایران بتواند مصرف سوخت خود را کنترل کند به یک قدرت شکست ناپذیر تبدیل می شود و همچنین مرکز بررسی امنیت جهانی انرژی در گزارشی آورده است : تحریم همه جانبه ای که برای واردات بنزین ایران در حال مطالعه است، می تواند شدیدا اقتصاد ایران را زمین گیر و فلج کند. بدون سوخت وارداتی این کشور قادر نخواهد بود تا ناوگان وسایل نقلیه اش را به حرکت اندازد و آشوب اجتماعی به زودی می تواند فوران کرده و به سرعت رژیم افراطی جمهوری اسلامی را تضعیف کرده و رو به زوال برد. لیکن محمود احمدی نژاد کاملا از پاشه آشیل کشورش آگاه است. که باز هم اهمیت این طرح را می‌رساند که دشمن از هر راهی برای ضربه زدن به ما استفاده می کند و دیگر به هیچ وجه نمی شد صبر کرد.

مسئله ای که متأسفانه به یک امر عادی تبدیل شده مخالفت با دولت است به قول آقای دکتر برخی تا قبل از اینکه سهمیه بندی بنزین اجرا شود دائم از منتقدان ما بودند و اکنون نیز که این طرح اجرا شده است باز ما را به باد انتقاد کشیده اند.

یک مسئله پر اهمیت ضعف دولت در اطلاع رسانی است. ولی این تمام امر نیست در کنار این مسئله عدم حمایت از دولت است. ماشاءالله! هزار ماشاءالله! اکثر مسئولان سابق کمر همت را بسته اند، نه برای خدمت به انقلاب و مردم! برای نابودی احمدی نژاد. برای ضعیف نشان دادن این دولت. برای القای ناکارآمدی دولت. برای نسبت دادن تمام مشکلاتی که ریشه اش خود آقایانند به دولت نهم. عدم استفاده دولت از کارشناسان را مطرح می کنند حال آنکه ملت به آقای دکتر رأی دادن تا دست این کارشناسان که نتیجۀ کار کارشناسی‌اشان شکاف طبقاتی و له شدن مردم عادی زیر چرخ‌های توسعه اقتصادی لیبرالیستی بود،  از امور کوتاه شود. اکثر مطبوعات موجود هم روزی نیست که مشکلی برای دولت ایجاد نکنند و مشغول زدن تهمت و افترا به رئیس جمهور نباشند. بعد از سخنرانی رئیس جمهور در مراسم افتتاح سد رییس‌علی دلواری روزنامه اعتماد ملی!(عجب اسم با مُسمایی انتخاب کرده!! خیلی بهش میاد!!!) با انتخاب  تیتر "نسخه بنزین برای برق" سعی در ایجاد تشویش در بین مردم داشته و به دروغ مدعی شد رئیس جمهور خواستار سهمیه بندی برق! است، در حالی که آقای دکتر خواستار صرفه جویی در مصرف برق شده‌اند. که این تهمت با واکنش وزارت نیرو مواجه شد.

 دولت وقتش را بگذارد برای ساختن ایران یا جواب دادن به این اوباش سیاسی؟ از نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری تنها دکتر لاریجانی ثابت کرد برای خدمت به مردم به میدان آمده بود نه برای منافع خود که اگر اینگونه بود حتماً به جمع آقایان هاشمی و کروبی و قالیباف و معین و رضایی برای توهین و زیر سئوال بردن دولت و حماسه مردمی در 3 تیر می پیوست. صداوسیمای سکولار هم که ماشاءالله ملت را در حمایت و اطلاع رسانی به موقع از خدمات دولت خفه کرده!

چند روزنامه در حمایت از دولت و اطلاع رسانی از خدمات خالصانه دولت به مردم محروم سایر استانها که در طول این سالیان دراز دیده نشدند مگر برای جمع آوری رأی آقایان، قلم می زنند؟

در این بین وظیفۀ ما حامیان دولت است که به روشنگری در این زمینه بپردازیم .

یه همایش هم در یک شهرستان دوردست برگزار شد  با عنوان "بررسی ابعاد جنگ روانی علیه دولت نهم" در این همایش مطالب مهمی رد و بدل شده که من در اینجا تنها سخنان حجة الاسلام قاسم روانبخش سردبیر نشریه پرتوسخن، را منتقل می کنم، که سخنان مهم و قابل تأملی است. به نقل از رجانیوز:

سردبیر نشریه پرتو گفت: سیاست های خارجی دولت نهم اسرائیل را زمینگیر کرد، حزب الله و حماس تقویت شد و مسلمانان جهان و کشورهای عربی به شدت به ایران گرایش پیدا کردند.

 

به گزارش فارس، قاسم روانبخش با اشاره به خانه‌نشینی حضرت علی (ع) گفت: پس از این موضوع انحرافات عمیقی در عرصه‌های مختلف، جامعه را فرا گرفت به طوری که مطرودان پیامبر (ص)، دوباره به حکومت برگشتند و از آن سو افراد ارزشی کنار گذاشته شده و هر کس با اهل بیت بود، تحت فشار قرار گرفت.

 

وی افزود: با روی کارآمدن فاسدها، فساد همه جا را فراگرفته بود و اگر بیداری و مقاومت حضرت زهرا (س)، نمی‌بود، دیگر حکومت به حضرت علی (ع) باز نمی‌گشت.

 

روانبخش ادامه داد: حضرت علی به دنبال اصلاح واقعی بود نه مانند بعضی‌ها که در دوران معاصر بانام اصلاحات آمدند اما افسادات به راه افتاد.

 

وی شعارهای اصلی حضرت علی (ع) را اصلاح امور فرهنگی، اقتصادی و سیاسی جامعه دانست و گفت: آیا در چنین شرایطی مفسدان آرام می‌نشینند؟ و آیا کسانی که بیت‌المال را چریده بودند، آرام می‌نشینند؟

 

این فعال سیاسی با طرح این سؤال که آیا کسانی که فقط در یک سال و نیم دوران اصلاحات 420 هزار سکه بین خودشان تقسیم کردند، آرام می‌نشینند؟، افزود: عده‌ای حکومت حضرت علی (ع)، را ناکارآمد معرفی می‌کردند همانگونه که امروز هم می گویند این دولت کارآمدی ندارد. مفسدان اقتصادی آتش‌های جنگ را علیه امام علی برافروختند که این جنگ‌ها برای مردم مشکلاتی به وجود می‌آورد که بعد همان مفسدان اقتصادی و سیاسی تبلیغ می‌کردند که عامل این مشکلات، علی (ع) است.

 

وی با بیان اینکه آنان علیه حضرت علی (ع) تبلیغ می‌کردند که او بی‌تدبیر است، تصریح کرد: حضرت علی (ع) هم مکر و حیله بلد بود اما می‌فرمود این کار گناه است و مکرکنندگان در قیامت باید پاسخ بدهند. آن حضرت، مرد تدبیر بود و توانست بعد از 25 سال با تدبیر، قطار اسلام را به مسیر اصلی‌اش بازگرداند.

 

روانبخش تصریح کرد: برضد حضرت علی (ع) تبلیغ می‌شد که او کارشناسان، خبرگان و باتجربه‌ها را کنار می‌گذارد. اینها همان نکته‌هایی است که امروز بعضی‌ها حتی در نماز جمعه تهران مطرح می‌کنند و سیاسیون هم روی آن مانور می‌دهند. امیرالمومنین معاویه را عزل کرد بعضی‌ها گفتند معاویه را نمی‌شود عزل کرد، با او کنار بیا اماحضرت علی (ع) گفت که من حتی یک لحظه نمی‌توانم بامفسدین و فاسدین کنار بیایم.

 

وی با یادآوری اینکه یکی از ایرادات جدی که به آقای احمدی‌نژاد وارد می‌کنند این است که چرا با تجربه‌ها و مدیران کارکشته را کنار گذاشته، گفت: بله آنها تجربه دارند اما تعدادی از آنان تجربه رانت‌خواری و ویژه خواری دارند و اگر قرار بود دوباره از اینها استفاده شود مردم در 3 تیر انقلاب نمی‌کردند.

 

روانبخش با بیان اینکه تلاش‌های فراوانی شد تا حکومت علوی را از کار بیندازند، گفت: حضرت نتوانست معاویه را بر کنار کند، اما مدل حکومت علوی باقی ماند که امام خمینی (ره) هم در سال 42 برای پیاده‌ کردن این مدل حرکت کرد.

 

سردبیر هفته نامه پرتو تصریح کرد: بعد از رحلت امام عده‌ای 16 سال انقلاب را به بیراهه کشاندند و از خلف صالح امام پیروی نکردند. برخی مسئولان کاخ‌نشین شدند و باز درب سعد‌آباد باز شد. در پاستور یک کاخ قرمز جدید ساختند و هواپیمای 60 میلیاردی خریدند و هر چه مقام معظم رهبری برای جلوگیری از انحراف فریاد می‌زد، کسی گوش نمی‌داد.

 

عضو شورای شهر قم تاکید کرد: در عرصه سیاست خارجی که عده‌ای تبلیغ می‌کردند احمدی‌نژاد سیاست خارجی بلد نیست طی 2 سال گذشته، اسرائیل زمین‌گیر شد، حزب الله و حماس تقویت شد و مسلمانان جهان و کشورهای عربی به شدت به ایران گرایش پیدا کردند.

 

وی در ارتباط با علاقه‌مندی به احمدی‌نژاد تصریح کرد: حتی کاپشن احمدی‌نژاد به شدت طرفدار پیدا کرده‌ و سفارش می‌دهند تا بیشتر تولید شود.

 

روانبخش از دیگر پیشرفت‌های سیاست‌خارجی دولت احمدی‌نژاد را گرایش غیر مسلمانان به ایران و پیشرفت در مسایل هسته‌ای عنوان کرد و گفت: افرادی برای پرونده هسته‌ای ایران مذاکره می‌کردند که با غربی‌ها خنده‌های مستانه سر می‌دادند و اصلاً آینده مذاکرات معلوم نبود و حتی برخی ها امریکا را ترغیب می‌کردند تا چگونه علیه ایران قطعنامه تصویب کند، اما وقتی احمدی‌نژاد آمد با شجاعت حرکت هسته‌ای ایران را به پیش برد و از هیچ چیز نهراسید و گفت، باب مذاکره هم باز است و داریم به سمت 50 هزار سانتریفیوژ می‌رویم تا به گفته خود رئیس‌جمهور، 20 نیروگاه هسته‌ای بسازیم.

 

این استاد موسسه امام خمینی (ره) در پایان سخنان خود تصریح کرد: در عرصه داخلی هم برخورد با مفسدان اقتصادی، حذف تشریفات و جلوگیری از حیف و میل بیت‌المال، به وسیله سفرهای استانی، توزیع عادلانه اعتبارات بانکی، کاهش نرخ سود بانکی تا حذف ربا، حمایت از محرومان با توزیع سهام عدالت، اجرای طرح بیمه روستایی و تقویت بخش کشاورزی، عمران و آبادانی شهرها و روستاها و سالم‌سازی محیط شهرها از جمله دستاوردهای دولت نهم در دو سال گذشته است. 


  

86/4/14
3:0 ص

                              

 

          

         ستاره بریزید آمد مـــادر حسیـن        

                                             ساقی بده جامی آمد مــــادر حسیـن

      

                                              ولادت با سعادت

دخت نبوت، همسر ولایت، مادر امامت، صدیقه کبری فاطمۀ زهرا را به ساحت مقدس ولی عصر ارواحنا فداه و نایب بر حقش حضرت آیت الله العظمی خامنه‌ای (مدظله العالی) وتمامی مسلمانان و عاشقان امامت و ولایت تبریک عرض می نمایم.

 

همچنین سالروز ولادت بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران خمینی کبیر(ره) را هم به رهروان راستین این سلاله پاک حسین بن علی (ع) تبریک می گویم.

                                                            

متأسفانه این روز فرخنده مصادف است با بیست و پنجمین سالروز اسارت چهار دیپلمات عزیز ایران سرافراز، حاج احمد متوسلیان – تقی رستگار – کاظم اخوان – سیدمحسن موسوی، به دست مزدوران رژیم جنایتکار و غاصب صهیونیستی ( فالانژیست ها). با کمال تأسف بعد از گذشت بیست و پنج سال تا کنون از سرنوشت این عزیزان خبری در دسترس نیست. به نظر فعالان در این زمینه احتمال زنده بودن این عزیزان زیاد است.

 به امید بازگشت این عزیزان به میهن اسلامی.

اطلاعات مفید در این باره را در سایت چهار دیپلمات ببینید.


  

86/4/11
10:0 ع

تبریک!

 کشته شدن دویست و نود انسان بیگناه در تاریخ دوازدهم تیر ماه 1367 با شلیک دو فروند موشک به سوی هواپیمای مسافربری جمهوری اسلامی ایران توسط  رزمناو " وینسنس " مستقر در خلیج فارس متعلق به شیطان بزرگ، امریکای خونریز و خونخوار و اعطای مدال شجاعت به فرماندۀ جنایتکار این ناو را به اصلاح طلبان آمریکایی و حامیان حقوق بشر از نوع آمریکایی که در سراسر جهان از جمله فلسطین، لبنان، افغانستان، عراق و هر کجای کره خاکی که انسان ها بر ضد رژیم استکباری امریکا و برای کسب آزادی قیام کرده‌اند نمونه‌هایی از آن راشاهد هستیم، تبریک عرض می‌نمایم. و این حادثه دلخراش و گویای چهره واقعی شیطان بزرگ را به مردم شریف ایران و بازماندگان این جنایت هولناک و مبارزان در راه آزادی از بند استکبار در سراسر جهان تسلیت می‌گویم.

در مورد این حادثه باید عرض شود:

آمریکا پس از آنکه در رسیدن به اهداف خود جهت به زانو در آوردن ایران از طریق ورود مستقیم به جنگ با ایران از جمله جنگ نفتکشها و حمله به مراکز اقتصادی ایران ناکام ماند، سعی کرد تا با ایجاد رعب و وحشت در میان مردم، به فشار خود جهت بازداشتن ایران از ادامه جنگ بیافزاید. یکی از این ترفندها، نا امن کردن خطوط هوایی ایران برای هواپیمای مسافربری بود. آمریکا به وضوح دریافته بود که یکی از اصلی‌ترین کانون‌های قدرت در جمهوری اسلامی ایران، مردم می‌باشند. به همین علت نیز علیرغم تمامی ضوابط اخلاقی، معیارهای انسانی و موازین شناخته شده بین المللی، مردم عادی و غیرنظامی را آماج شدیدترین و غیرانسانی‌ترین حمله‌های خود قرار داده که همگی حلقه‌های متعددی از یک سلسله جبهه‌های فشار بوده و با هدفی واحد از یک منشأ واحد ریشه گرفته‌اند. آمریکا در این مقطع علناً با مردم بی‌گناه وارد جنگ شد و در نتیجه جنایت وحشیانه آمریکا که روز یکشنبه دوازدهم تیرماه1367، با شلیک 2 فروند موشک توسط رزمناو " وینسنس" مستقر در خلیج فارس به سوی هواپیمای مسافربری جمهوری اسلامی ایران اتفاق افتاد، دویست و نود انسان بی‌گناه مظلومانه قتل‌عام شد.

حادثه سقوط هواپیمای مسافربری ایرباس و کشتار 290 مسافر آن از جمله حوادثی بود که ‌آمریکایی‌ها دلیل موجهی برای ارتکاب آن ارایه نکردند. در ابتدا آن را یک هواپیمای نظامی خواندند. سپس با تصحیح این اتهام مضحک، هواپیما را خارج از دالان هوایی وانمود کردند و پس از آنکه مسیر قانونی هواپیما مورد تأیید سازمان‌های بین المللی هواپیمایی " ایکائو" و " یاتا " قرار گرفت، در موضعی منفعلانه‌تر از قبل، به اشتباه بودن این حمله اذعان کردند. ولی بعداً برای جبران ضعف سیاسی خویش، در یک دهن کجی آشکار به همه ارزش‌های انسانی و اخلاقی، به فرمانده ناو " وینسنس"، ناو حمله کننده به هواپیما، مدال شجاعت! اعطا کردند.

اما برخلاف نظر مقامات آمریکایی، ساقط کردن هواپیمای مسافربری جمهوری اسلامی و کشتار سرنشینان غیرنظامی آن، یک حادثه کاملاً عمدی و متناسب با نقشه‌های آنان بوده است.

نویسنده کتاب " تاریخ پنهان جنگ صدام " نیز می‌نویسد: " در تاریخ سوم ژولای 1988 (12/4/1367)، کلیه 290 مسافری که با یک هواپیمای ایرباس ایرانی مسافرت می‌کردند، توسط ناو آمریکایی " وینسنس " مورد هدف قرار گرفته و کشته شدند. "

یکی دیگر از محققین غربی، در مقاله " تحلیل حقوقی از عملکرد آمریکا در آخرین سال جنگ تحمیلی" با اشاره به اینکه برخلاف ادعای مقامات آمریکایی، ناو آمریکایی حمله کننده در آب‌های ایران بوده نه در آب‌های بین المللی، می نویسد: ناو آمریکایی " وینسنس" هنگامی که هواپیمای مسافربر ایرانی را در سوم ژولای 1988 سرنگون ساخت، در داخل آب های سرزمینی ایران بوده و در همان روز در آب‌های ایران رفت و آمد می‌کرده است.

" دیوید کارلسون" فرمانده ناوشکن آمریکایی " سایدز"، که در زمان حمله ناو " وینسنس" به هواپیمای ایرباس در صحنه حضور داشته، در شماره سپتامبر 1989 مجله " موسسه بررسی مسایل نیروی دریایی آمریکا " گفت: هواپیمای ایرانی بدون هیچ دلیل قابل قبولی سرنگون شد ... وی گفت زمانی که تصمیم به شلیک به سمت ایرباس گرفته شد هواپیما در حال صعود بود نه در حال فرود ... ناو " وینسنس " هرگز مورد تهاجم این هواپیما قرار نگرفت.

آمریکا توانسته بود ضمن بازگذاشتن دست شوروی در مناقشه‌هایی چون افغانستان، کامبوج، نامیبیا و غیره، آن کشور را به سکوت در برابر عملکرد خصمانه خود علیه انقلاب اسلامی وادارد. روس‌ها نیز که اهداف مشترکی را در برنامه‌های آمریکا در خلیج فارس دنبال می‌کردند، با تعیین همین چارچوب برای آزادی عمل آمریکایی‌ها در مسأله جنگ، دست آنان را برای برخورد با ایران باز گذاشتند. به این ترتیب، دیپلماسی واشنگتن در یکی از بحرانی‌ترین مناطق جهان، به توافقاتی محدود با شوروی دست یافت. شاید ظرافت مسأله در همین امر باشد، چون شرایط خاص منطقه، و اهدافی که هر دو ابرقدرت دنبال می‌کردند، رسیدن به توافقات کلی را دشوار نشان می‌داد.

به دنبال این توافقات پشت پرده بود که آمریکا به هواپیمای ایرباس ایرانی حمله می‌کند. کاملاً مشخص است که حمله‌ی ناو آمریکایی به هواپیمای مسافربری ایران و قتل‌عام 290 مسافر آن، از روی عمد و با طرح و نقشه قبلی انجام پذیرفته است، چرا که ارتکاب جنایتی از این نوع، در تاریخ آمریکا و به ویژه در ارتباط با ملت مظلوم ایران بی‌سابقه و یا کم سابقه نبوده است که بتوان آن را استثنایی در کنار یک قانون و یا بروز اشتباه در یک روال منطقی و یا معمولی تلقی کرد، بلکه قاعده اصلی و روال طبیعی در رفتار سیاسی دولت آمریکا در قبال انقلاب اسلامی، دست زدن به اعمالی بوده که در نهایت آن را از مسیر اصلی منحرف سازد.

حمله به هواپیمای مسافربری ایران، ثمره تلخ این توافق شوم بود که طی آن آمریکا، از موضعی جدید، به صراحت با ایران برخورد می‌کرد.سکوت روس‌ها در برابر آن جنایت بی‌سابقه که در شرایط عادی می‌توانست توسط آنها مورد بیشترین بهره‌برداری قرار گیرد، محافل سیاسی در تهران را از وقوع تحولی استثنایی در منطقه آگاه ساخت.این هشداری بود که کاخ سفید می‌خواست از طریق آن اعلام کند که چنانچه ایران تن به صلح تحمیلی ندهد و دست از حملات خود علیه رژیم صدام برندارد، آمریکا از هیچ‌گونه جنایتی فروگذار نخواهد کرد.

منبع: کتاب  آمریکا و براندازی جمهوری اسلامی ایران - کامران غضنفری.

یه سری هم به اینجا بزنید . در همین رابطه است.


  

پیام رسان

+ لینک دانلود جزوه استقامت در منطقه ممنوعه

+ ویل راجر فرمانده ناو ونیسنس هواپیمای مسافربری ما رو ساقط کرد و از شیاطین متحده مدال گرفت، اصغرآقا شما کدوم ایرباس رو زدی که لیاقت جایزه گرفتن از دست شیطان را پیدا کردی؟!

+ ویل راجر فرمانده ناو ونیسنس هواپیمای مسافربری ما رو ساقط کرد و از شیاطین متحده مدال گرفت، اصغرآقا شما کدوم ایرباس رو زدی که لیاقت جایزه گرفتن از دست شیطان را پیدا کردی؟!

+ تبلیغ بورس بعد از اشغال وال استریت!

+ فدایی سید علی با نمایش چند فیلم و عکس از یوم الله 9 دی 1388 به روز شد..... منت می گذارید تشریف بیاورید به سنگر ما......

+ 30 فروردین سالروز ولادت امام خامنه ای روحی فداه بر عاشقان ولایت مبارک باد

مشخصات مدیر وبلاگ
 
مهدی[112]
 

سِلْمٌ لِمَنْ سالَمَکُمْ خامنه ای حَرْبٌ لِمَنْ حارَبَکُــمْ خامنه ای


لوگوی وبلاگ
 

عناوین یادداشتهای وبلاگ
خبر مایه
بایگانی
 
لینک‌های روزانه
 
صفحه‌های دیگر
دسته بندی موضوعی
 

javahermarket

لوگوی دوستان
 
دوستان
 
بازتاب بُرنا وبلاگ گروهی فصل انتظار مبادا روی لاله ها پا گذاریم سجاده ای پر از یاس یا اباصالح المهدی (عج) .:: در کوی بی نشان ها ::. دنیای جوانی سکوت ابدی ارزش خبر ... حبل المتین ... نمازخانه بوستان بهاره PARANDEYE 3 PA عروج شهرستان بجنورد عشق الهی حمایت مردمی دکتر احمدی نژاد کـــــلام نـــو شلمچه وبلاگ گروهی موج .: شهر عشق :. نسیم قدسیان رهسپاریم با ولایت تا شهادت مهربان رنگارنگه گل نرگس...مهدی فاطمه ما و دلاوران کانون فرهنگی هنری مسجد ولی عصر (عج) کنگان پرتو پاسبان*حرم دل *شده ام شب همه شب السلام علیک یا علی بن موسی الرضا هیئت متوسلین به حضرت قاسم بن الحسن علیهما السلام ساحل نشین اشک عشق الهی: نگاه به دین با عینک محبت، اخلاق، عرفان، وحدت مسلمین عطش (وبلاگ تخصصی ماه محرم و صفر) عطش گروه اینترنتی جرقه داتکو نهِ/ دی/ هشتاد و هشت فرهنگ ولایی مهدویت @@@ استشهادی @@@ یاامام حسن مجتبی (ع)ادرکنی هرچه می خواهد دل تنگت بگو(مشاوره) زندگی گروه فرهنگی سردار خیبر دل نوشته های هدهد سرگشته سیرت بسوی ظهور ... زورخانه باباعلی از فرش تا عرش نصیحت به مسئولین جامعه اسلامی پایگاه اطلاعاتی و کاربردی شایگان حب الحسین اجننی mansour13 فقط من برای تو وبلاگ رسمی دوستداران و منتقدان دکتراحمدی نژاد یا زهرا(س) گل پیچک شیعه مذهب برتر Shia is super relegion پایگاه اطلاع رسانی قاین نیوز دهاتی دکتر علی حاجی ستوده نای نیستان شمیم عاشق امام زمان عجل الله تعالی فرجه شریف حزب الله هم الغالبون مجمع عاشقان ثامن الائمه (ع) منتظر عشق طلاست السلام علیک یا صاحب الزمان کانون فرهنگی دستگردانیهای مقیم یزد صفاسیتی یاران ناب معجزه هزاره سوم بصیرت قاضی مالخر زمزمه های عطار برای حقیقت جویان اتحاد ملی - انسجام اسلامی ولایت مشاوره و مقالات روانشناسی اموزش . ترفند . مقاله . نرم افزار عاشقان علی و فاطمه « یا مهدی ادرکنی » فوتوبلاگ وصال شهدای غریب کجایند مردان بی ادعا؟ حسین جان (این حسین کیست که عالم همه دیوانه اوست) نـــــــــــــــــــــــــــــور خــــــــــــــــــــــــــــدا مائدة من السماء زیر آسمان خدا گفتمان مذهبی آموزش های مخصوص نظامی - نیروهای ویژه نور المهدی (عج) شهرستان ماهشهر یوسف گام آخر... درد و دل یک قدم تا پشت خاکریز یعسوب جلوه گاه دنیای آبی شیعیان اهل سنت واقعی وبلاگ خبری هیات چهارده معصوم(ع) بوئین زهرا هیئت مجازی علی جان آژیر قرمز مولای غریب ازدواج موقت وچالش ها دشت جنون نازنین فاطمه عاشقان شهادت در خط ولایت نسیم جبهه یا مهدی (عج) یه فلش کار بسیجی سایت خبری تحلیلی شیعه نیوز رنگارنگه 2 سخنان مهجور حضرت روح الله بــــــــــــــــــــــــــــاران مسیح المسایح پیام مشاور حاج منصور ارضی وبلاگهای موهن را متوقف کنید .::خادم الشهداء::. هیئت یا عباس (ع) عشاق المهدی(عج) هر که دارد هوس کرببلا بسم الله پایگاه وبلاگ نویسان حامی مقاومت اسلامی مروارید شهید حجت الاسلام والمسلمین ردانی پور خاکریز سبز السلام علیک یا اباالفضل العباس (ع) .::خاتم النبیین::. حوزه مقاومت بسیج هفت امام موسی کاظم علیه السلا جنـبش پیامـکی احـمدی نـژاد گفتمان آزاد حقیقت نیوز نغمه اذان صبح دولت عشق محب مهدی (عج) اصلاح الگوی مصرف صبح بیداری مردان بی ادعا هیئت مذهبی دانشجوئی ثامن الائمه (ع) وبلاگ شخصی دکتر کوچک زاده نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلام حزب فقط حزب علی... رهبر فقط سید علی خفن سرا ضد سبز یادداشتهای بی تکلف جزوات کارشناسی ارش شجره طیبه دین و زندگی سیستم عامل، طراحی گرافیک و برنامه نویسی خراباتی 15 یک دست لباس خاکی نینوا نرم افزار ایثار حامیان استاد رائفی پور و استاد عباسی و کریمی
موسیقی


ترجمه از وردپرس به پارسی بلاگ توسط تیم پارسی بلاگ