سفارش تبلیغ
صبا ویژن
صفحه اصلی پیام‌رسان پارسی بلاگ پست الکترونیک درباره اوقات شرعی
طول ناحیه در قالب بزرگتر از حد مجاز

86/7/30
10:16 ع

 « فراماسونری: دجال آخرالزمان »

پرسش های آغازین بحث:

 

1 – وقایع جهان امروز را به چه صورت می توان توجیه کرد؟

2 – چرا امروزه مسجدالاقصی کانون توجه ادیان الهی است؟

3 – تلاش های اخیر برای تخریب مسجدالاقصی به چه دلیلی صورت گرفته است؟

4 – با وجود کشورهای پیشرفته ی اقتصادی درجهان (همانند چین  و  روسیه)،  چرا ایران به عنوان دشمن اصلی کشورهای غربی مطرح می شود؟

5 – چرا  کشورهایی  همچون   آمریکا  و  اسرائیل  که  داعیه های  مذهبی   دارند، بیشترین جنایات را در حق بشر مرتکب می گردند، اما کشور  کمونیستی  مانند چین، کمتر از کشورهای مزبور دست به سرکوب می زند؟

6 – چرا امروزه غرب، مسلمانان را بزرگترین تهدید می شمارد؟

7 – هدف غرب و بخصوص آمریکا، از حضور در خاورمیانه چیست؟

8 – چرا با وجود کشورهای نفت خیزی چون عراق و عربستان، اسرائیل در فلسطین اشغالی لانه گزیده است؟

9 – چرا عراق اشغال شده است؟

10 – چرا بهاییان مقبره ی بهاء الله در اسرائیل را مقدس ترین مکان می دانند؟

11 – چرا مبارزه با اسرائیل وظیفه ی تمامی مسلمین جهان است؟

12 – آرماگدون چیست و چرا امروزه مورد توجه قرار گرفته است؟

13 – چرا جرج بوش  مأموریت  خود  را  در  جنگ  علیه  تروریسم ؟!  مأموریتی الهی می داند؟

14 – چرا آمریکا از اسرائیل حمایت کامل می کند؟

15 – آیا آمریکا بازیچه ی اسرائیل است یا اسرائیل بازیچه ی آمریکا؟

16 – علت دشمنی غرب و اسرائیل با ایران و حزب الله چیست؟

17 – چرا اخیراً ساعت آخرالزمان 2 دقیقه به جلو کشیده شده و فقط 5 دقیقه به پایان مانده است؟

 

ان شاء الله تلاش داریم تا بتوانیم در این بحث  به  پرسش های  مطرح  شده  پاسخ دهیم. البته پاسخ ما به این سوالات، مستقیم نخواهد بود؛  بلکه  تلاش  می نماییم  تا شما خوانندگان عزیز، خود بتوانید با استفاده از اطلاعات این مقاله به پاسخ صحیح برسید............

 

دوستان عزیز برای بهره بردن از این مقاله به وبلاگ اسلام حقیقی مراجعه بفرمایید.

 


  

86/7/29
2:43 ع

  گزارش اختصاصی رجانیوز
گام دیگر در فعال سازی دیپلماسی خارجی


 

رجانیوز: بالاخره پس از چندین بار استعفا، این بار درخواست علی لاریجانی از سوی رئیس جمهور مورد موافقت قرار گرفت؛ مردی که تمثیل توافقات تیم سابق هسته ای به " مبادله در غلتان با آبنبات " زمینه ساز شهرت هسته ای اش شد.

 

لاریجانی زمانی سکانداری پرونده هسته ای را بر عهده گرفت که حجم عظیم تعهدات تیم سابق هسته ای، تعلیق تمام فعالیت های هسته ای حتی در محدوده آزمایشگاهی، پذیرش اجرای پروتکل الحاقی بدون تصویب مجلس و... چشم انداز نامطلوبی از فرجام پرونده هسته ای کشورمان ترسیم کرده بود.

 

لاریجانی اما در ماههای اول مسئولیت جدیدش، تهدیدهای غرب برای فرستادن پرونده هسته ای ایران از آژانس به شورای امنیت را به مضحکه گرفت و تصریح کرد: غربی ها خیال نکنند با نشان دادن لولوی شورای امنیت ایران رو به قبله دراز می کشد!

 

وی در مدت 26 ماه مسئولیت خود در دبیرخانه شورای عالی امنیت ملی توانست با برنامه ریزی مناسب، ضمن حفظ قاطعیت، تهدیدهای پیش رو را نیز پشت سر گذارد. شاید بتوان رفع تعلیق از تأسیسات هسته ای کشور، راه اندازی آبشارهای سانتریفیوژ و وصول به حد صنعتی غنی سازی اتمی را مهمترین دستاوردهای وی در این دوره دانست.

 

اما بی تردید مهمترین مسئولیت لاریجانی جبران عقب افتادگی های سابق در روند مذاکرات بوده است. تیم جدید، جایگزین گروهی می شد که برخی اعضاء آن، اسناد سری و به کلی محرمانه کشور را از طریق سفارت انگلستان به خارج منتقل کرده و حتی از افشای جزئیات گفت و گو های مقامات داخلی درباره استراتژی های آینده نظام نیز دریغ نکرده بودند. به این دلیل می توان لاریجانی را مرد دوران گذار نامید؛ مردی که در دوران 26 ماهه تصدی بر دبیرخانه شورای عالی امنیت ملی به خوبی از عهده وظایف خود برآمد.

 

اما این، همه خواسته های احمدی نژاد در زمینه دیپلماسی خارجی نبود؛ او خلاصه دیدگاه سیاست خارجی اش را در در اولین کنفرانس خبری اعلام کرده بود: غرب باید از برج عاج پایین بیاید و به ملت ایران احترام بگذارد.

 

رئیس جمهور در طول این دو سال و اندی، با پافشاری بر موضع قبلی خود، از خارج شدن دیپلماسی خارجی ایران از انفعال خبر داد و در تابستان گذشته از آغاز دوران جدید در مسیر فعال سازی دستگاه دیپلماسی.

 

سعید جلیلی، مرد باسابقه سیاست خارجی احمدی نژاد، اکنون عهده دار فاز بعدی فعال سازی دیپلماسی کشور شده است. وی که تحصیلات خود را تا مقطع دکتری علوم سیاسی از دانشگاه امام صادق (ع) به پایان رسانده، سابقه ای 18 ساله در وزارت خارجه دارد.

 

جلیلی در دورانی که برخی افراد تحصیل در دانشگاه را، بر جنگ مقدم می دانستند، با جمع میان این دو مقوله، در راه آرمان های خود حتی پای راستش را در عملیات کربلای 5 تقدیم انقلاب کرد.

 

وی در بازگشت، رساله دکترای خود را با عنوان "اندیشه سیاسی در قرآن" به رشته تحریر درآورد؛ رساله ای که پروفسور حمید مولانا، در مقدمه ای که بر آن نوشت، به تجلیل از شخصیت این دانش آموخته اقدام کرد.

 

سعید جلیلی، در سال 68 به وزارت امور خارجه رفت و بعد از یک دوره 2 ساله، ریاست اداره بازرسی وزارت خارجه را بر عهده گرفت. در طول 6 سال تصدی این مسئولیت، با ریز فعالیت و عملکرد صدها دیپلمات کشور و رویه های دستگاه دیپلماسی آشنایی کامل یافت.

 

پس از دوم خرداد 76 و تغییر اتوبوسی مدیران، وی به اداره آمریکای وزارت خارجه منتقل شد و معاونت این اداره را بر عهده گرفت. در سال 80 نیز به دفتر مقام معظم رهبری رفت و در سمت مدیریت بررسی های جاری دفتر رهبر انقلاب به ادامه خدمت مشعول شد.

 

جلیلی که پس از انتخابات سوم تیر به عنوان گزینه مطرح و مورد نظر رئیس جمهور برای تصدی وزارت امور خارجه مطرح بود، بنا به پاره ای مصالح عهده دار مهمترین معاونت وزارت خارجه، معاونت اروپا و  آمریکا شد. ضمن آنکه در طول این دوره، ارتباط علمی خود با نهاد دانشگاه را قطع نکرد و به تدریس در دانشگاه ادامه داد.

 

در ابتدای نیمه دوم فعالیت دولت نهم و زمانی که نظام از مستحکم ترین وضعیت در طول تاریخ انقلاب برخوردار است، فاز بعدی فعال سازی دستگاه دیپلماسی کشور کلید خورده است. در این بین، به نظر می رسد، برخی تحلیل ها حتی از سوی سیاسیون با سابقه کشور درخصوص این جابجایی در دبیرخانه شورای عالی امنیت ملی ناشی از نوعی شتابزدگی می باشد و ارائه تحلیلی جامع از رویکردهای دبیر جدید نیازمند گذر زمان است.

 


  

86/7/29
2:30 ع

  بازتاب تغییر دبیر شورایعالی امنیت ملی در رسانه‌های دنیا:
لاریجانی؛ چهره‌ای سرسخت در برابر غرب/ حمایت کامل رهبر انقلاب از احمدی‌نژاد

 

 

رجانیوز: استعفای علی لاریجانی از دبیری شورای عالی امنیت ملی که با انتصاب سعید جلیلی همراه شد، واکنشهای گسترده ای را در سطح رسانه های دنیا برانگیخته است.

 

اغلب این رسانه ها از لاریجانی به عنوان چهره ای سرسخت در برابر غربیها یاد کرده اند. بر مبنای این تحلیل، جابجایی لاریجانی پس از آن صدور می گیرد که مسئله هسته ای ایران از حالت یک تهدید به فرصتی برای جمهوری اسلامی تبدیل شده و جمهوری اسلامی، بازیگران صحنه دیپلماتیک خود را بر این مبنا تغییر داده است.

 

خبرنگار بی.بی.سی در تحلیل خود از این جابجایی اظهار داشت: آنچه من از این تغیر و تحول درک می کنم این است که آیت الله خامنه ای رهبر ایران بار دیگر بطور جدی و کامل به حمایت از احمدی نژاد برخاسته است.

 

خبرگزاری فرانسه در گزارشی با عنوان "لاریجانی مدافع سرسخت برنامه هسته ای ایران"، نوشت: علی لاریجانی که شنبه از سمت خود به عنوان مسئول اصلی پرونده هسته ای ایران کناره گیری کرد، از خود چهره مذاکره کننده ای انعطاف ناپذیر و سرسخت در برابر غربیها به جا گذاشته است.

 

لاریجانی که در انتخابات ریاست جمهوری ژوئن 2005 از محمود احمدی نژاد شکست خورد، ماه اوت همان سال به سمت دبیر شورای عالی امنیت ملی منصوب و عهده دار پرونده هسته ای ایران شد.

 

علی لاریجانی 49 ساله با انتقاد شدید از سیاست گروه قبلی مذاکره کننده هسته ای ایران که آن را سازشکارانه می خواند، مشهور شد. وی با تشبیه غنی سازی ایران به "درّ غلتان"، گفته بود نباید آن را با "آب نبات" پیشنهادی اروپاییها، یعنی همکاری هسته ای، بازرگانی و سیاسی معاوضه کرد.

 

در حالی که سلف لاریجانی، حسن روحانی عملگرا، بیش از 2 سال گفتگو با غربیها را ادامه داد، لاریجانی سیاست وی را به کلی کنار گذاشت.

 

لاریجانی کوچکترین امتیاز دهی درباره فن آوری هسته ای ایران را بالاترین "خیانت" توصیف و از آغاز مجدد فعالیتهای فرآوری در اوت 2005 که مقارن با آخرین روزهای دولت محمد خاتمی رئیس جمهور اصلاح طلب بود، حمایت کرد. وی پس از آن از تسریع فعالیتهای هسته ای بویژه از آغاز فعالیتهای غنی سازی اورانیوم که از نظر اروپاییها خط قرمز غیر قابل عبور تلقی می شود، حمایت کرد.

 

در این چارچوب، لاریجانی بر هشدارها و سخنان خود خطاب به غربیها به ویژه بر ضد تصویب هرگونه مجازات افزود، اما بی نتیجه بود.

 

در این فاصله مدافع هسته ای ایران با انجام یکسری گفتگوها با خاویر سولانا مسئول ارشد سیاست خارجی اتحادیه اروپا به "مذاکره کننده" تبدیل شد.

 

سولانا در ژوئن 2006 به نمایندگی از قدرتهای بزرگ، بسته مشوقهایی را در ازای تعلیق غنی سازی اورانیوم به ایران پیشنهاد کرد. با این حال دیدارهای بی شمار وی به هیچ نتیجه ملموسی منجر نشد زیرا لاریجانی از گفتمان رسمی ایران دال بر خودداری از تعلیق غنی سازی پیروی می کرد.

 

معروف است افزون بر مسئله هسته ای، لاریجانی، این شخصیت بلند قامت با اندامی نحیف، صورتی رنگ پریده و دارای محاسن که از شخصیتهای نزدیک به آیت الله علی خامنه ای رهبر معظم انقلاب تلقی می شود، هیچگاه مزه سازش را نچشیده است.

 

وی اگر چه در فاصله سالهای 1994 تا 2004 که لاریجانی ریاست سازمان پرقدرت صداوسیما را برعهده داشت، اجازه پخش فیلمهای خارجی، حتی امریکایی را داد اما در سانسور کردن این فیلمها درنگ نکرد.

 

لاریجانی پسر آیت الله حاج میرزا هاشم آملی از شخصیتهای عالیرتبه مذهبی و متولد شهر مقدس نجف در عراق است. وی همچنین برادر صادق لاریجانی است که او هم روحانی و عضو شورای نگهبان است.

 

لاریجانی برنامه های تلویزیون را "اسلامی" کرد.

 

علی لاریجانی با دختر آیت الله مرتضی مطهری، از رهبران انقلاب ایران ازدواج کرد که وی در سوء قصد شهید شد. لاریجانی پس از اخذ مدرک ریاضیات و انفورماتیک از دانشگاه تهران در سن 22 سالگی کارش را در تلویزیون آغاز کرد.

 

وی سپس به سپاه پاسداران پیوست و در آن زمان که وزارت سپاه وجود داشت معاون این وزارتخانه و رئیس ستاد مشترک سپاه شد. لاریجانی، 2 سال سمت وزارت فرهنگ دولت اکبر هاشمی رفسنجانی را برعهده داشت.

 

از سوی دیگر بی.بی.سی در گزارش خبرنگار خود از تهران، کوشید از جابجایی لاریجانی به تندتر شدن دیپلماسی ایران یاد کند.

 

جان لاین خبرنگار بی بی سی در تهران کناره گیری لاریجانی دبیر شورای عالی امنیت ملی را رویدادی شگفت آور و کاملا غیر منتظره توصیف کرد.

 

وی افزود: مقام های دولتی می گویند با کناره گیری لاریجانی هیچ گونه تغیری در سیاستهای دولت ایران ایجاد نخواهد شد. با وجود این، همه می دانند که بین لاریجانی و مقام های دیگر در باره مسائل مربوط به برنامه هسته ای، ایران اختلاف نظر هائی وجود داشت البته نه بر سر مسائل اصولی بلکه در باره چگونگی مذاکره در باره این برنامه.

 

احمدی نژاد همواره گفته است ایران آماده است در باره برنامه هسته ای خود مذاکره کند اما حاضر نیست برنامه غنی سازی اورانیوم را به حال تعلیق در آورد. اگچه رسماً و علناً نکته ای در این باره گفته نشده است اما از قرار معلوم، لاریجانی بیش از دیگران به مذاکره در باره برنامه هسته ای علاقه مند است.

 

سعید جلیلی معاون وزیر امور خارجه ایران به جای لاریجانی منصوب شده است. وی فردی بسیار نزدیک به احمدی نژاد است و هنگامی که رئیس جمهوری ایران در نیویورک بود، با جلیلی که بی وقفه احمدی نژاد را همراهی می کرد، صحبت می کرد. به اعتقاد من تند روها از این پس کنترل بیشتری بر سیاست های مرتبط با برنامه هسته ای ایران خواهند داشت.

 

قرار است جلیلی روز سه شنبه هفته جاری با سولانا ملاقات کند و احتمالاً در جریان این دیدار است که غرب پیام های کاملا متفاوتی در باره برنامه هسته ای ایران دریافت خواهد کرد.

 

جان لاین گفت: آنچه من از این تغیر و تحول درک می کنم این است که آیت الله خامنه ای رهبر ایران بار دیگر بطور جدی و کامل به حمایت از احمدی نژاد برخاسته است.


  

86/7/29
2:25 ع

  خبر اختصاصی رجانیوز
جابجایی در دبیرخانه شورای عالی امنیت ملی

 

 

خبرنگار رجانیوز گزارش داد سعید جلیلی معاون اروپا و امریکای وزارت امورخارجه به جای علی لاریجانی به عنوان دبیر شورای عالی امنیت ملی منصوب خواهد شد.

 

«آقای لاریجانی مشکلاتی شخصی داشت که مایل بود در حوزه‌های دیگری فعالیت‌های سیاسی و مدیریتی داشته باشد و چند بار هم از رئیس جمهور خواسته اند که از این سمت کناره‌گیری کنند. اکنون استعفای آقای لاریجانی پذیرفته شده و سعید جلیلی جایگزین وی خواهد شد.»

 

این قسمتی از سخنان الهام بود که طی آن این خبر را رسانه ای نمود. این خبر، پس از آن منتشر می شود که لاریجانی پیش از این نیز، 2 بار استعفای خود را تقدیم رئیس جمهور کرده بود اما این درخواست مورد موافقت قرار نگرفته بود.

 

این جابجایی درست در زمانی صورت می گیرد که اصولگرایان برای انتخابات مجلس هشتم درپی تدوین لیستی مرکب از چهره های خوشنام و کارآمد اصولگرا می باشند و  این مساله را به عنوان استراتژی انتخاباتی اعلام کرده اند.

 

پیش از این قرار بود، سه شنبه هفته جاری علی لاریجانی خاویر سولانا در پایتخت ایتالیا در خصوص مسئله هسته ای ایران مذاکره کنند که با این جابجایی، احتمالاً سعید جلیلی در این مذاکره حاضر خواهد شد.

 

لاریجانی بیست و چهارم مردادماه سال 84، 12 روز پس از تنفیذ حکم رئیس جمهور توسط رهبر انقلاب، از سوی احمدی نژاد به عنوان دبیر شورای عالی امنیت ملی منصوب شده بود. در این حکم رئیس جمهور با اشاره به مراتب تعهد، تدین، سوابق علمی و تجربیات ارزشمند اجرایی و سالهای طولانی عضویت در شورای عالی امنیت ملی، وی را به این سمت منصوب و تأکید کرد:

«انتظار دارد آن طور که شان ملت عزیز و مقتدر ایران اقتضاء می‌کند با برنامه‌ریزی، ابتکار و بکارگیری، نیروهای مومن، متعهد، خلاق و کارآمد دبیرخانه را بیش از گذشته فعال کنید و لوازم اخذ تصمیمات صحیح را که ضامن عزت و مصلحت مردم و تامین منافع ملی و پاسداری از انقلاب اسلامی و دفاع از امنیت و تمامیت ارضی کشور باشد فراهم آورید.»

 

 

با انتصاب سعید جلیلی به جای علی لاریجانی، مسئولیت 26 ماهه وی در دبیرخانه شورایعالی امنیت ملی پایان خواهد یافت. این در حالیست که حسن روحانی، بیش از 16 سال مسئولیت دبیرخانه شورایعالی امنیت ملی را برعهده داشت.

 

علی لاریجانی که در دولت قبل نیز به عنوان نماینده رهبری در دبیرخانه این شورا حضور داشت، به ابراز دیدگاه انتقادی نسبت به مذاکرات تیم وقت مذاکره کننده هسته ای با کشورهای اروپایی شهره بود و در چندین نوبت نیز ترجیح داد، انتقادات خود را رسانه ای سازد. تعبیر معروف "دادن در غلتان و گرفتن آب نبات" درخصوص توافقنامه پاریس، یکی از جدی ترین انتقادات علنی وی به تیم وقت مذاکره کننده بود.

 

با این حال، استقرار لاریجانی در دبیرخانه شورایعالی امنیت ملی، حدود 10 روز پس از آغاز بکار مجتمع UCF اصفهان صورت گرفت و 3 کشور اروپایی به همین بهانه از ادامه مذاکرات با ایران خودداری کردند. اگرچه پس از آن لاریجانی و سولانا به نمایندگی از اتحادیه اروپا، چندین دور در وین، مونیخ، لیسبون با یکدیگر مذاکره کردند.

 

تعلیق کوتاه مدت غنی سازی طبق توافق لاریجانی- سولانا شایعه ای بود که به مذاکرات تابستان سال گذشته این دو دیپلمات نسبت داده شد اما هیچگاه از سوی مقامات رسمی جمهوری اسلامی تأیید نشد.

 

سعید جلیلی در حالی به جای لاریجانی به دبیرخانه شورایعالی امنیت ملی می رود که وی از دیپلماتهای باسابقه وزارت امورخارجه است و از روابط نزدیکی با رئیس جمهورنیز برخوردار می باشد.

 

 الهام: لاریجانی در خدمت کشور و انقلاب خواهد بود

 

 

سخنگوی دولت درباره استعفای لاریجانی گفت: ایشان مدتهاست که بنا به دلایل شخصی درخواست استعفا می کردند اما در هرحال دکتر لاریجانی در خدمت نظام، کشور و انقلاب خواهند بود.

 

غلامحسین الهام سخنگوی دولت در گفتگو با فارس درباره تغییر دبیر شورای عالی امنیت ملی، گفت: چه آقای لاریجانی و چه آقای جلیلی مواضع جمهوری اسلامی در موضوع هسته ای را پیگیری کرده و می کنند.

 

سخنگوی دولت با اشاره به تغییر دبیر شورای عالی امنیت ملی گفت: در سیاست هسته ای ایران هیچ تغییری به وجود نخواهد آمد.

 

وی افزود: مواضع ایران در موضوع هسته ای محکم و روبه جلو است و ایران بسیار جلوتر از مسائلی که درباره موضوع هسته ای مطرح می شود قرار دارد، پس نباید از آینه عقب به این موضوع نگاه کرد. نگاهها باید رو به جلو باشد.


  

86/7/27
12:48 ع

خداوند سبحان درباره امام حسین علیه السلام فرموده است:

مبارک باد بر مولودی که صلوات و رحمت من بر اوست.

به درستی که خداوند، بر جانب راست عرش نوشته است:

 

اِنَّ الْحُسَینَ مِصْباحُ الهُدی وَ سَفینةُ النَّجاة.

 

حسین چراغ هدایت و کشتی نجات است.

رسول اکرم نیز در مورد آن حضرت فرمودند:

مرحبا بر تو ای زینت آسمان و زمین.

در قرآن نیز مدح آن حضرت به چند صفت شده است از جمله: حضرت حسین بن علی نفس مطمئنه است؛ زیرا در روز عاشورا ندای یا یَأَیَّتُهَاالنَّفْسُ الْمُطْمَئِنَّةُ  ارْجِعِی إِلَی رَبِّکِ خطاب به آن حضرت اختصاص پیدا کرد: «ای نفس قدسی و مطمئن به سوی پروردگارت برگرد» هم چنین به علت بندگی ویژه، به آن حضرت خطاب شد: فَادْخُلِی فِی عِبَدِی  وَ ادْخُلِی جَنَّتِی یعنی: «در میان بندگانم در آی و در بهشتم وارد شو». رَاضِیَةً مَّرْضِیَّةً  «که تو خشنود (به نعمت‌های ابدی او) و او راضی از توست».

در تأویل آن حضرت نیز «مَنْ قُتِلَ مَظْلوماً» در کتاب آسمانی قرآن کریم چنین نقل شده است:

«وَ مَنْ قُتِلَ مَظْلُوماً فَقَدْ جَعَلْنا لِوَلِیِّهِ سُلْطاناً»

«کسی که به ستم کشته شود برای خون خواهش، فرمانروایی قرار دادیم».

هم چنین ذبح عظیم و کهیعص در شأن حادثۀ کربلاست.

جناب طبرسی در کتاب احتجاج از سعد بن عبدالله روایت می‌کند که گفت: من از حضرت امام عصر (عج الله تعالی فرجه الشریف) در حالی که دوران کودکی را پشت سر می‌گذاشت راجع به تفسیر کهیعص پرسش نمودم؛ حضرت فرمودند: این حروف از اخبار پنهانی است که خداوند به حضرت زکریا (س) خبر داده است و بعد از آن بزرگوار به حضرت پیامبر اعلام فرموده است.

مرویست: علت این اعلام برای این بود که حضرت زکریا از خدای سبحان تقاضا کرد تا نام های مقدس آل عبا علیهم السلام را به او تعلیم دهد تا در موقع شدائد و گرفتاری ها به آن بزرگواران پناه ببرد؛ لذا حضرت جبرئیل آمد و نام های ایشان را به آن حضرت یاد داد موقعی که حضرت زکریا نام مقدس محمد، علی، فاطمه و حسن را یادآور می‌شد غم و اندوه آن پیامبر خدا بر طرف شده و خوشحال می‌گردید ولی هر وقت نام مبارک امام حسین را بر زبان جاری می‌کرد به نحوی محزون و گریان می‌شد که نمی توانست خود را نگه دارد؛ به همین دلیل یک روز با خدای خود مناجات کرد و گفت: بارخدایا! چرا نام آن چهار نفر را که به زبان می‌رانم خوشحال می‌شوم و غم و اندوهم برطرف می‌گردد، ولی موقعی که نام حسین را می‌برم غم هایم زیاد شده و از شدت گریه امان نمی یابم؟

خدای سبحان، جریان شهادت و مظلومیت آقا اباعبدالله الحسین علیه السلام را برای زکریا شرح داد و در مورد کهیعص فرمود: (بحار الانوار، ج44، ص233)

کاف: اشاره به نام کربلاست.

ها: اشاره به هلاکت عترت طاهره است.

یا:‌اشاره به یزید ملعون است که قاتل ایشان خواهد بود.

عین: اشاره به تشنگی و عطش آل محمد است.

صاد: اشاره به صبری است که ایشان در مقابل آن مصایب دارند.

همین که حضرت زکریا این خبر را شنید به مدت سه روز در مکان خود ماند و کسی را نزد خود راه نداد و مشغول گریه و زاری و مرثیه خوانی بر حضرت امام حسین علیه السلام شد و آنگاه این چنین دعا کرد:

پروردگارا! در این موقع پیری فرزندی به من عطا کن که چشم من به او روشن گردد، وقتی فرزند به من دادی مرا فریفتۀ محبت او گردان، سپس دل مرا آن چنان در مصیبت او بسوزان که دل حبیب تو در مصیبت فرزندش حسین خواهد سوخت.

لذا خداوند سبحان حضرت یحیی (س) را به حضرت زکریا عطا کرد و حضرت یحیی مانند حضرت حسین بن علی به فیض شهادت نایل گشت.

هم چنین از علامه مجلسی روایت است: موقعی که حضرت نوح (ع) سوار بر کشتی شد و به نقاط مختلف رفت، زمانی که به سرزمین کربلا رسید، کشتی او با یک جاذبۀ خاصی متوقف شد و حضرت نوح از خطر غرق شدن ترسان گشت و عرض کرد: پروردگارا! من جمیع دنیا را گردش کردم و در هیچ موضعی نظیر این مکان نترسیدم.

در این موقع بود که حضرت جبرئیل فرود آمد و عرض کرد: ای نوح! این جا مکانی است که سبط خاتم الانبیا کشته خواهد شد.

حضرت نوح پرسید: قاتل او کیست؟

حضرت جبرئیل عرض کرد: قاتل او کسی است که اهل آسمان و زمین او را لعنت می‌کنند؛ حضرت نوح چهار بار قاتل آن حضرت را لعن کرد و کشتی از گرداب بیرون آمد تا به کوه جودی رسید و استقرار یافت. (بحار الانوار، ج44، ص243)

نقل شده است: همین که گذر حضرت ابراهیم (ع) به کربلا افتاد و به قتلگاه حضرت حسین بن علی علیه السلام رسید، اسبش به رو در افتاد و آن حضرت از بالای اسب به زمین سقوط کرد، سرش شکست و خون جاری شد، گویند: آن حضرت زبان به استغفار گشود و گفت: پروردگارا! آیا از من گناهی صادر شده است؟!

حضرت جبرئیل نازل شد و عرض کرد: گناهی از تو سر نزده است، بلکه سبط خاتم پیامبران در این مکان شهید خواهد شد و خون تو به موافقت خون او جاری گردید.

حضرت ابراهیم فرمود: قاتل او چه کسی خواهد بود؟

حضرت عرض کرد: آن کسی که اهل آسمان ها و زمین او را لعنت خواهند کرد.

علامۀ مجلسی روایت می‌کند:

موقعی که حضرت موسی با یوشع بن نون به زمین کربلا عبور کردند، بند نعلین حضرت موسی پاره شد و خاری به پای آن بزرگوار خلید و خون جاری گشت.

آن حضرت عرض کرد: پروردگارا! مگر چه گناهی از من صادر شد که بدین کیفر گرفتار شدم؟

خطاب رسید: خون حضرت حسین در این موضع ریخته خواهد شد، خون تو نیز برای این که با خون آن حضرت موافقت نماید جاری گردید.

حضرت موسی گفت: حسین کیست؟

خطاب رسید: حسین سبط محمد مصطفی و فرزند علی مرتضی است.

حضرت موسی عرض کرد: کشندۀ آن حضرت کیست؟

وحی شد: کشندۀ آن حضرت، کسی است که ماهیان دریا، وحوش صحرا، پرندگان هوا او را لعنت خواهند کرد.

 


  

پیام رسان

+ لینک دانلود جزوه استقامت در منطقه ممنوعه

+ ویل راجر فرمانده ناو ونیسنس هواپیمای مسافربری ما رو ساقط کرد و از شیاطین متحده مدال گرفت، اصغرآقا شما کدوم ایرباس رو زدی که لیاقت جایزه گرفتن از دست شیطان را پیدا کردی؟!

+ ویل راجر فرمانده ناو ونیسنس هواپیمای مسافربری ما رو ساقط کرد و از شیاطین متحده مدال گرفت، اصغرآقا شما کدوم ایرباس رو زدی که لیاقت جایزه گرفتن از دست شیطان را پیدا کردی؟!

+ تبلیغ بورس بعد از اشغال وال استریت!

+ فدایی سید علی با نمایش چند فیلم و عکس از یوم الله 9 دی 1388 به روز شد..... منت می گذارید تشریف بیاورید به سنگر ما......

+ 30 فروردین سالروز ولادت امام خامنه ای روحی فداه بر عاشقان ولایت مبارک باد

مشخصات مدیر وبلاگ
 
مهدی[112]
 

سِلْمٌ لِمَنْ سالَمَکُمْ خامنه ای حَرْبٌ لِمَنْ حارَبَکُــمْ خامنه ای


لوگوی وبلاگ
 

عناوین یادداشتهای وبلاگ
خبر مایه
بایگانی
 
لینک‌های روزانه
 
صفحه‌های دیگر
دسته بندی موضوعی
 

javahermarket

لوگوی دوستان
 
دوستان
 
بازتاب بُرنا وبلاگ گروهی فصل انتظار مبادا روی لاله ها پا گذاریم سجاده ای پر از یاس یا اباصالح المهدی (عج) .:: در کوی بی نشان ها ::. دنیای جوانی سکوت ابدی ارزش خبر ... حبل المتین ... نمازخانه بوستان بهاره PARANDEYE 3 PA عروج شهرستان بجنورد عشق الهی حمایت مردمی دکتر احمدی نژاد کـــــلام نـــو شلمچه وبلاگ گروهی موج .: شهر عشق :. نسیم قدسیان رهسپاریم با ولایت تا شهادت مهربان رنگارنگه گل نرگس...مهدی فاطمه ما و دلاوران کانون فرهنگی هنری مسجد ولی عصر (عج) کنگان پرتو پاسبان*حرم دل *شده ام شب همه شب السلام علیک یا علی بن موسی الرضا هیئت متوسلین به حضرت قاسم بن الحسن علیهما السلام ساحل نشین اشک عشق الهی: نگاه به دین با عینک محبت، اخلاق، عرفان، وحدت مسلمین عطش (وبلاگ تخصصی ماه محرم و صفر) عطش گروه اینترنتی جرقه داتکو نهِ/ دی/ هشتاد و هشت فرهنگ ولایی مهدویت @@@ استشهادی @@@ یاامام حسن مجتبی (ع)ادرکنی هرچه می خواهد دل تنگت بگو(مشاوره) زندگی گروه فرهنگی سردار خیبر دل نوشته های هدهد سرگشته سیرت بسوی ظهور ... زورخانه باباعلی از فرش تا عرش نصیحت به مسئولین جامعه اسلامی پایگاه اطلاعاتی و کاربردی شایگان حب الحسین اجننی mansour13 فقط من برای تو وبلاگ رسمی دوستداران و منتقدان دکتراحمدی نژاد یا زهرا(س) گل پیچک شیعه مذهب برتر Shia is super relegion پایگاه اطلاع رسانی قاین نیوز دهاتی دکتر علی حاجی ستوده نای نیستان شمیم عاشق امام زمان عجل الله تعالی فرجه شریف حزب الله هم الغالبون مجمع عاشقان ثامن الائمه (ع) منتظر عشق طلاست السلام علیک یا صاحب الزمان کانون فرهنگی دستگردانیهای مقیم یزد صفاسیتی یاران ناب معجزه هزاره سوم بصیرت قاضی مالخر زمزمه های عطار برای حقیقت جویان اتحاد ملی - انسجام اسلامی ولایت مشاوره و مقالات روانشناسی اموزش . ترفند . مقاله . نرم افزار عاشقان علی و فاطمه « یا مهدی ادرکنی » فوتوبلاگ وصال شهدای غریب کجایند مردان بی ادعا؟ حسین جان (این حسین کیست که عالم همه دیوانه اوست) نـــــــــــــــــــــــــــــور خــــــــــــــــــــــــــــدا مائدة من السماء زیر آسمان خدا گفتمان مذهبی آموزش های مخصوص نظامی - نیروهای ویژه نور المهدی (عج) شهرستان ماهشهر یوسف گام آخر... درد و دل یک قدم تا پشت خاکریز یعسوب جلوه گاه دنیای آبی شیعیان اهل سنت واقعی وبلاگ خبری هیات چهارده معصوم(ع) بوئین زهرا هیئت مجازی علی جان آژیر قرمز مولای غریب ازدواج موقت وچالش ها دشت جنون نازنین فاطمه عاشقان شهادت در خط ولایت نسیم جبهه یا مهدی (عج) یه فلش کار بسیجی سایت خبری تحلیلی شیعه نیوز رنگارنگه 2 سخنان مهجور حضرت روح الله بــــــــــــــــــــــــــــاران مسیح المسایح پیام مشاور حاج منصور ارضی وبلاگهای موهن را متوقف کنید .::خادم الشهداء::. هیئت یا عباس (ع) عشاق المهدی(عج) هر که دارد هوس کرببلا بسم الله پایگاه وبلاگ نویسان حامی مقاومت اسلامی مروارید شهید حجت الاسلام والمسلمین ردانی پور خاکریز سبز السلام علیک یا اباالفضل العباس (ع) .::خاتم النبیین::. حوزه مقاومت بسیج هفت امام موسی کاظم علیه السلا جنـبش پیامـکی احـمدی نـژاد گفتمان آزاد حقیقت نیوز نغمه اذان صبح دولت عشق محب مهدی (عج) اصلاح الگوی مصرف صبح بیداری مردان بی ادعا هیئت مذهبی دانشجوئی ثامن الائمه (ع) وبلاگ شخصی دکتر کوچک زاده نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلام حزب فقط حزب علی... رهبر فقط سید علی خفن سرا ضد سبز یادداشتهای بی تکلف جزوات کارشناسی ارش شجره طیبه دین و زندگی سیستم عامل، طراحی گرافیک و برنامه نویسی خراباتی 15 یک دست لباس خاکی نینوا نرم افزار ایثار حامیان استاد رائفی پور و استاد عباسی و کریمی
موسیقی


ترجمه از وردپرس به پارسی بلاگ توسط تیم پارسی بلاگ