سفارش تبلیغ
صبا ویژن
صفحه اصلی پیام‌رسان پارسی بلاگ پست الکترونیک درباره اوقات شرعی
طول ناحیه در قالب بزرگتر از حد مجاز

86/10/24
2:17 ع

 
بسم الله الرحمن الرحیم

ارتحال عالم ربانی و معلم اخلاق مرحوم حجت‌الاسلام والمسلمین آقای حاج شیخ احمد مجتهدی تهرانی رحمت‌الله‌علیه را به علمای اعلام و روحانیت معظم تهران و به شاگردان و تربیت‌شدگان و ارادتمندان این شخصیت روحانی با ارزش و خدمتگزار و بخصوص به خانواده‌ی محترم و بازماندگان ایشان تسلیت می‌گویم.

عمر با برکت این عالم عامل، منشاء خدمات دینی ارزنده‌یی بود که برجسته‌ترین آن تأسیس و اداره‌ی شایسته‌ی مدرسه‌یی است که در طول دهها سال، محل پرورش علماء و فضلای فراوان بوده و هم اکنون تعدادی از تربیت‌شدگان در آن، در شمار فضلاء برجسته و عالمان و مجتهدان بزرگوارند.

علم و تقوا و تلاش متعهدانه در تربیت طلاب علوم دینی سه عنصر شاخص در شخصیت این روحانی عالیقدر بود و برکات فراوانی را برای حوزه‌های علمیه به بار آورد. حق عظیم ایشان بر حوزه‌ی علمیه‌ی تهران فراموش نشدنی است.

رحمه الله رحمت واسعه و حشره مع محمد و آله الطاهرین.

سیدعلی خامنه‌ای
24/10/86

  رئیس‌جمهور: آیت‌الله مجتهدی در تربیت روحانیون بی‌نظیر بود

رئیس‌جمهور در آغاز جلسه عصر امروز هیأت وزیران یاد و خاطره مرحوم آیت‌الله مجتهدی استاد عالی‌قدر حوزه‌های علمیه و استاد سیدجعفر شهیدی را گرامیداشت.

 

دکتر محمود احمدی‌نژاد با بیان اینکه نقش مرحوم آیت‌الله مجتهدی در تربیت علما و روحانیون و پرفروغ نگه داشتن مدارس علمیه بی‌نظیر بود،‌تصریح کرد: ایشان از علمای عامل، صمیمی و اثرگذار بودند که تمام عمر ایشان مجاهدت در راه خدا و برای رضای خداوند و در خط مستقیم امامت و ولایت بود.

 

رئیس‌جمهور علو درجات مرحوم آیت‌الله مجتهدی به عنوان پناهگاه مردم و معرف اسلام ناب را از خداوند بزرگ مسألت کرد و ارتحال این عالم ربانی را به پیشگاه رهبر معظم انقلاب، ملت ایران و حوزه‌های علمیه تسلیت گفت.

 

دکتر احمدی‌نژاد همچنین درگذشت استاد دکتر سیدجعفر شهیدی را به ملت ایران تسلیت گفت و اظهار داشت: دکتر شهیدی تمام عمر با برکت خود را وقف اسلام و ائمه اطهار علیهم السلام کرد و خدمات ایشان در این زمینه کم‌نظیر است.

 

رئیس‌جمهور افزود: استاد شهیدی به بانوی اسلام حضرت فاطمه زهرا(س) و امام حسین(ع) ارادت ویژه‌ای داشت که امیدوارم خداوند با این بزرگواران محشورش فرماید.

 

 


  

86/10/23
8:3 ع

اقتصاد فرسوده ای که تحویل دولت نهم شد

 

 

کیهان- عبدالرضا داوری*- داگلاس نورث، اقتصاددان برجسته آمریکایی: «در سال 1990 من یکی از چهار اقتصاددانی بودم که از سوی آکادمی دانشمندان شوروی دعوت شدم که به مسکو بروم و در مورد اقتصاد اتحاد جماهیر شوروی مشورت بدهم. نخستین اقتصاددان آمریکایی در آن جلسه خطاب به آکادمیسین های شوروی گفت: تنها چیزی که باید انجام دهید، خصوصی سازی است، بعد همه چیز درست خواهد شد! آمریکایی دوم گفت: تنها چیزی که شما باید انجام دهید حذف دولت است و به دنبال آن همه چیز درست خواهد شد! آمریکایی سوم گفت: تنها چیزی که شما باید انجام دهید، این است که قیمت ارز را شناور کنید و سپس همه چیز درست خواهد شد! من چهارمین آمریکایی بودم و گفتم: توجهی به سه سخنران قبل نکنید، مشکلات بسیار پیچیده تر از اینهاست، مسایل بومی و ملی خود را بشناسید و بر مبنای آن راه حل ها را جستجو کنید. نسخه دیگران به درد شما نمی خورد!»

 

1- پایان جنگ با عراق، عصر جدیدی برای ایران بود که با حاکمیت دولت سازندگی آغاز شد. دولت سازندگی برای بازسازی اقتصاد لطمه دیده از تبعات جنگ، «تعدیل ساختاری» را به عنوان نسخه برتر انتخاب کرد و با سرعت، نسبت به پیاده سازی آن اقدام نمود.

 

اما تعدیل ساختاری چه بود؟ تعدیل ساختاری پارادایم توسعه ای است که بانک جهانی و صندوق بین المللی پول از اوائل دهه 1980 برای کشورهای در حال توسعه، تجویز کرده اند.

 

هدف از سیاست های تعدیل، تجدید ساختار کل اقتصاد اعلام شده است.

 

در اسفند 70 مقامات بانک جهانی با مقامات ارشد دولت سازندگی در تهران دیدار کردند. بانک جهانی نظر خود را در مورد تعدیل ساختاری اقتصاد ایران به صورت هفت پیشنهاد عمده زیر اعلام کرد و پرداخت وام های خود را مشروط به حرکت دولت ایران در این مسیر نمود:

 

1- خصو صی سازی حداکثر 2- آزادسازی قیمت ها 3- اصلاح قوانین در جهت حرکت آزادسازی سرمایه و نیروی کار 4- تغییر تکنولوژی صنایع 5- افزایش بهره وری عوامل تولید 6- آزادی بازار ارز 7- بهبود مدیریت و سیستم مالی شرکت ها

 

ادامه مطلب


  

86/10/23
8:0 ع

به بهانه درگذشت آیت‌الله مجتهدی تهرانی:
نفسی که عاقبت بخیری به همراه داشت

 

حضرت آیت الله مجتهدی تهرانی از علمای برجسته و صاحب نام تهران، در سن 85 سالگی در بیمارستان بازرگانان تهران درگذشت. برخاستن بسیاری از علمای برجسته از مدرسه علمیه حاج ملامحد جعفر تهران که به حوزه علمیه آیت الله مجتهدی معروف بود، برای ارادت قلبی بسیاری از علما نسبت به مقام شامخ این عالم جلیل القدر کفایت می کرد. خاطره شیرین درس اخلاق حضرت آیت الله پس از نمازهای مغرب، همیشه در خاطر شاگردان وی خواهد ماند. در ادامه به گوشه هایی از زندگانی پر برکت آن عالم بزرگوار به قلم رضا ابروش پرداخته شده است:

 

آیت‌ الله‌ مجتهدی‌ در نهمین‌ روز از مهر‌ سال‌ 1302 ه ش‌ برابر با دوم‌ رجب‌ 1343 ه ق‌ در تهران‌ چشم‌ به‌ جهان‌ گشودند. پدر ایشان، مرحوم‌ محمد باقر از کسبه‌های‌ معروف‌ و متدیّن‌ تهران‌ و جدّ ایشان‌ مرحوم‌ میرزا احمد از تجار مشهور و از متدیّنین‌ عصر خود بودند. بعد از این‌ دو بزرگوار، اجدادآیت‌ الله‌ مجتهدی‌ در کسوت‌ روحانیت‌ و از علمای‌ جلیل‌القدر و مبلّغان‌ اسلام‌ و از ائمه‌ جماعات‌ مشهور کاشان‌ بودند. حجج‌ اسلام، حاج‌ ملا محمد علی‌ مجتهد و حاج‌ ملا محمد باقر مجتهد و حاج‌ ملا محمد صادق‌ مجتهد کاشانی‌ از اجداد آیت‌ الله‌ مجتهدی‌ بودند. ایشان‌ در سال‌ 1362 قمری‌ برابر 1321 هجری‌ شمسی‌ در 19 سالگی‌ به‌ کسوت‌ روحانیت‌ درآمدند و قبل‌ از آن‌ در بازار تهران‌ به‌ شغل‌ میرزا نویسی‌ (منشی‌گری) اشتغال‌ داشتند. بر اثر علاقهِ‌ فراوان‌ به‌ علم‌ و دانش‌ ، به‌ طلبگی‌ روی‌ آوردند و در لباس‌ روحانیت‌ به‌ تحصیل‌ علم‌ پرداختند.

 

در سال‌ 1367 هجری‌ قمری‌ برابر 1326 هجری‌ شمسی‌ ازدواج‌ کردند. ایشان‌ در ضمن‌ تحصیل‌ به‌ تدریس‌ کتب‌ حوزوی‌ هم‌ می‌پرداختند و شب‌ها در مسجد امین‌ الدوله‌ تهران‌ که‌ مرحوم‌ حاج‌ شیخ‌ محمد حسین‌ زاهد در آن‌ جا مشغول‌ تدریس‌ و اقامهِ‌ نماز بودند، استاد هم، صبح‌ و عصر به‌ امر تدریس‌ اشتغال‌ داشتند.

 

مهم‌ترین‌ اساتید ایشان‌ عبارتند از حضرات‌ آیات: شیخ‌ علی‌ اکبر برهان، شهید صدوقی، شیخ‌ محمد جواد خندق‌ آبادی، علامه‌ طباطبایی، سید شهاب‌الدین‌ مرعشی‌ نجفی، سید حسین‌ بروجردی، سید محمد رضا گلپایگانی، سید احمد خوانساری، سید حسین‌ فاطمی‌ قمی‌ و...

ادامه مطلب


  

86/10/23
3:59 ع

  آیت‌الله مجتهدی تهرانی درگذشت

آیت‌الله احمد مجتهدی تهرانی، استاد حوزه علمیه و مدرس اخلاق، ساعت 11:30 امروز در سن 85 سالگی در بیمارستان بازرگانان تهران درگذشت.

 

رسول کاتوزیان داماد آیت‌الله مجتهدی تهرانی، در گفت‌وگو با فارس، با تأیید خبر فوت آیت‌الله مجتهدی تهرانی اظهار داشت: مراسم تشییع جنازه این عالم دینی فردا صبح از مقابل مدرسه عالی شهید مطهری برگزار می‌شود.

 

وی افزود: آیت‌الله مجتهدی در حوزه علمیه‌ خودشان به خاک سپرده خواهد شد.

 

آیت‌الله احمد مجتهدی تهرانی که مدتی در بخش آی‌سی‌یو بستری بود، از بیماری عفونت ریه نیز رنج می‌برد.

 

آیت‌الله مجتهدی تهرانی از اساتید اخلاق و علمای برجسته تهران بود که ریاست علمی و مدیریت مدرسه علمیه حاج ملا محمدجعفر تهران را که هم اکنون به نام حوزه علمیه آیت‌الله مجتهدی معروف است بر عهده داشت.

 

در این مدرسه علمیه نزدیک به یک هزار طلبه مشغول فراگیری علوم اسلامی هستند.


  

86/10/20
8:7 ع

اءَللّهُمَّ إِنّى اءَعُوذُ بِکَ مِنَ الْکَرْبِ وَالْبَلاءِ.

 

ولی امر مسلمین جهان امام خامنه ای مى فرمایند:
....وقتى ((لهوف (( آمد، تقریبا همه مقاتل ، تحت الشعاع قرار گرفت . این مقتل بسیار خوبى است ؛ چون عبارات ، بسیار خوب و دقیق و خلاصه انتخاب شده است .
شهید محراب آیت الله قاضى تبریزى رحمة الله مى فرمایند:
کتاب لهوف سید ابن طاوس - رحمة الله علیه - نقلیاتش بسیار مورد اعتماد است و در میان کتب مقاتل ، کتاب مقتلى به اندازه اعتبار و اعتماد، به آن نمى رسد...

این قسمت کوتاه از لهوف مربوط به ورود حضرت سیدالشهداء امام حسین علیه السلام به کربلاست...

به خاطر محدودیت پارسی بلاگ مجبورم از این به بعد اینجوری به روز کنم.


  

پیام رسان

+ لینک دانلود جزوه استقامت در منطقه ممنوعه

+ ویل راجر فرمانده ناو ونیسنس هواپیمای مسافربری ما رو ساقط کرد و از شیاطین متحده مدال گرفت، اصغرآقا شما کدوم ایرباس رو زدی که لیاقت جایزه گرفتن از دست شیطان را پیدا کردی؟!

+ ویل راجر فرمانده ناو ونیسنس هواپیمای مسافربری ما رو ساقط کرد و از شیاطین متحده مدال گرفت، اصغرآقا شما کدوم ایرباس رو زدی که لیاقت جایزه گرفتن از دست شیطان را پیدا کردی؟!

+ تبلیغ بورس بعد از اشغال وال استریت!

+ فدایی سید علی با نمایش چند فیلم و عکس از یوم الله 9 دی 1388 به روز شد..... منت می گذارید تشریف بیاورید به سنگر ما......

+ 30 فروردین سالروز ولادت امام خامنه ای روحی فداه بر عاشقان ولایت مبارک باد

مشخصات مدیر وبلاگ
 
مهدی[112]
 

سِلْمٌ لِمَنْ سالَمَکُمْ خامنه ای حَرْبٌ لِمَنْ حارَبَکُــمْ خامنه ای


لوگوی وبلاگ
 

عناوین یادداشتهای وبلاگ
خبر مایه
بایگانی
 
لینک‌های روزانه
 
صفحه‌های دیگر
دسته بندی موضوعی
 

javahermarket

لوگوی دوستان
 
دوستان
 
بازتاب بُرنا وبلاگ گروهی فصل انتظار مبادا روی لاله ها پا گذاریم سجاده ای پر از یاس یا اباصالح المهدی (عج) .:: در کوی بی نشان ها ::. دنیای جوانی سکوت ابدی ارزش خبر ... حبل المتین ... نمازخانه بوستان بهاره PARANDEYE 3 PA عروج شهرستان بجنورد عشق الهی حمایت مردمی دکتر احمدی نژاد کـــــلام نـــو شلمچه وبلاگ گروهی موج .: شهر عشق :. نسیم قدسیان رهسپاریم با ولایت تا شهادت مهربان رنگارنگه گل نرگس...مهدی فاطمه ما و دلاوران کانون فرهنگی هنری مسجد ولی عصر (عج) کنگان پرتو پاسبان*حرم دل *شده ام شب همه شب السلام علیک یا علی بن موسی الرضا هیئت متوسلین به حضرت قاسم بن الحسن علیهما السلام ساحل نشین اشک عشق الهی: نگاه به دین با عینک محبت، اخلاق، عرفان، وحدت مسلمین عطش (وبلاگ تخصصی ماه محرم و صفر) عطش گروه اینترنتی جرقه داتکو نهِ/ دی/ هشتاد و هشت فرهنگ ولایی مهدویت @@@ استشهادی @@@ یاامام حسن مجتبی (ع)ادرکنی هرچه می خواهد دل تنگت بگو(مشاوره) زندگی گروه فرهنگی سردار خیبر دل نوشته های هدهد سرگشته سیرت بسوی ظهور ... زورخانه باباعلی از فرش تا عرش نصیحت به مسئولین جامعه اسلامی پایگاه اطلاعاتی و کاربردی شایگان حب الحسین اجننی mansour13 فقط من برای تو وبلاگ رسمی دوستداران و منتقدان دکتراحمدی نژاد یا زهرا(س) گل پیچک شیعه مذهب برتر Shia is super relegion پایگاه اطلاع رسانی قاین نیوز دهاتی دکتر علی حاجی ستوده نای نیستان شمیم عاشق امام زمان عجل الله تعالی فرجه شریف حزب الله هم الغالبون مجمع عاشقان ثامن الائمه (ع) منتظر عشق طلاست السلام علیک یا صاحب الزمان کانون فرهنگی دستگردانیهای مقیم یزد صفاسیتی یاران ناب معجزه هزاره سوم بصیرت قاضی مالخر زمزمه های عطار برای حقیقت جویان اتحاد ملی - انسجام اسلامی ولایت مشاوره و مقالات روانشناسی اموزش . ترفند . مقاله . نرم افزار عاشقان علی و فاطمه « یا مهدی ادرکنی » فوتوبلاگ وصال شهدای غریب کجایند مردان بی ادعا؟ حسین جان (این حسین کیست که عالم همه دیوانه اوست) نـــــــــــــــــــــــــــــور خــــــــــــــــــــــــــــدا مائدة من السماء زیر آسمان خدا گفتمان مذهبی آموزش های مخصوص نظامی - نیروهای ویژه نور المهدی (عج) شهرستان ماهشهر یوسف گام آخر... درد و دل یک قدم تا پشت خاکریز یعسوب جلوه گاه دنیای آبی شیعیان اهل سنت واقعی وبلاگ خبری هیات چهارده معصوم(ع) بوئین زهرا هیئت مجازی علی جان آژیر قرمز مولای غریب ازدواج موقت وچالش ها دشت جنون نازنین فاطمه عاشقان شهادت در خط ولایت نسیم جبهه یا مهدی (عج) یه فلش کار بسیجی سایت خبری تحلیلی شیعه نیوز رنگارنگه 2 سخنان مهجور حضرت روح الله بــــــــــــــــــــــــــــاران مسیح المسایح پیام مشاور حاج منصور ارضی وبلاگهای موهن را متوقف کنید .::خادم الشهداء::. هیئت یا عباس (ع) عشاق المهدی(عج) هر که دارد هوس کرببلا بسم الله پایگاه وبلاگ نویسان حامی مقاومت اسلامی مروارید شهید حجت الاسلام والمسلمین ردانی پور خاکریز سبز السلام علیک یا اباالفضل العباس (ع) .::خاتم النبیین::. حوزه مقاومت بسیج هفت امام موسی کاظم علیه السلا جنـبش پیامـکی احـمدی نـژاد گفتمان آزاد حقیقت نیوز نغمه اذان صبح دولت عشق محب مهدی (عج) اصلاح الگوی مصرف صبح بیداری مردان بی ادعا هیئت مذهبی دانشجوئی ثامن الائمه (ع) وبلاگ شخصی دکتر کوچک زاده نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلام حزب فقط حزب علی... رهبر فقط سید علی خفن سرا ضد سبز یادداشتهای بی تکلف جزوات کارشناسی ارش شجره طیبه دین و زندگی سیستم عامل، طراحی گرافیک و برنامه نویسی خراباتی 15 یک دست لباس خاکی نینوا نرم افزار ایثار حامیان استاد رائفی پور و استاد عباسی و کریمی
موسیقی


ترجمه از وردپرس به پارسی بلاگ توسط تیم پارسی بلاگ