سفارش تبلیغ
صبا ویژن
صفحه اصلی پیام‌رسان پارسی بلاگ پست الکترونیک درباره اوقات شرعی
طول ناحیه در قالب بزرگتر از حد مجاز

86/6/28
10:0 ع

دفاع مشروع

پس از 2 سال تخریب بی امان عوامل مافیا که به منظور "حراست از مبانی، تفکر و عمل مافیاگران" علیه اینجانب به اجرا درآمد، در این نوشته می خواهم "نحوه استدلال، منطق و عقلانیت" تخریب گران را در یکی از تهاجم های هولناک به اشاره پاسخ گویم. نگفتم "دینداری"، چراکه اگر از منظر دینداری به مسأله نگاه می شد، چاره ای جز تأیید نوشته من نبود!

 

روزنامه "جمهوری" در تاریخ 14/6/86 در ستون "جهت اطلاع" که ویژه "تخریب دولت یا حامیان دولت است" به اصطلاح در لفافه مرا بمباران کرده است. در این نوشته من به سم پاشی علیه آقای هاشمی با ید طولایی متهم گردیده ام!؟ منطق، استدلال و خردگرایی عوامل این روزنامه در اثبات این ادعا را باید از همین خبر دریافت.

 

تهیه کننده خبر نوشته است: [رجبی] در سایت خود ضمن حملات شدید به ایشان نوشت: نمی توان از خبرگان رهبری جز این انتظار داشت که به انتخاب فقیه توانمندی بپردازند که وارستگی عملی و زندگی زاهدانه اش نسبت به دیگر اعضای خبرگان قابل ملاحظه باشد."

 

ملاحظه می گردد از مقاله اینجانب که "شدیدترین حملات را به آقای هاشمی داشته است"، روزنامه "جمهوری" این فراز را نمونه آورده است! می پرسم آیا "مدیرمسئول سینه چاک روزنامه" و دیگر دست اندرکاران مشابه او، غیر از انتظار مرا داشته اند؟! آیا نامزد مورد انتظار و مقبول و مشروع آنها، "غیرفقیه"، "ناتوان"، "غیر وارسته در عمل" و "دارای زندگی غیرزاهدانه" است؟ اگر چنین نیست، چگونه از صفات برشمرده در مقاله اینجانب، "حمله شدید به نامزد آنها" برداشت گردیده است؟ آیا با این "انبوه منطق و عقلانیت و استدلال"، به جنگ با "دینمداری" آمده اند و هرگونه تمسک به وارستگی و زهد و فقاهت و دنیاگریزی فقهای عالی مقام را به مبارزه می طلبند؟

 

قابل تأمل تر آنکه در همین خبر تصریح گردیده "جالب است پس از انتخاب آقای هاشمی به ریاست مجلس خبرگان، یکی از کاربران یک سایت حامی این خانم به طعنه نوشت: الحمدلله همانطور که خانم ... ادعا کرده اند فقیه وارسته ای رئیس خبرگان گردید."

 

اولاً مسلمانی کجاست؟ چه مقدار است و چه معنایی دارد؟ سایت حامی من به سایتهای حامی دولت اضافه شده است تا کدام هدف ویرانگر دیگر را دنبال کند؟

 

ثانیاً اگر چنین سایت یا سایتهایی وجود دارند که اینجانب از آن بی اطلاعم، و اگر نظر کاربری، دفاع از منطق و استدلال بنده است، چرا پذیرای آن نیستند؟ آیا اسلامیت یا انسانیت حکم می کند دهانها دوخته شوند، عقل ها هَک گردند تا خواسته این تافتگان جدابافته به حاکمیت برسد؟

 

ثالثاً منطق و خردگرایی نویسندگان روزنامه جمهوری که "ید بیضایی" در تخریب دارند و هر مخالف و معترض و منتقدی را با سرکوبگری ویژه مجبور به سکوت می کنند و در این مسیر فقیه والامقام و فیلسوف گرانقدری چون حضرت آیت الله مصباح یزدی را نیز بارها از دم تیغ گذرانیده اند، اینگونه حکم می کند که نظر آن کاربر را "طعنه" بخوانند و یا بدانند؟! آیا منتخب محبوب و مقبول آنان در خبرگان از فقاهت و توانمندی و وارستگی و زندگی زاهدانه برخوردار نیست؟ اگر هست، چرا نظر این کاربر را "طعنه" دانسته اند؟

 

خداوند به همه ما به اندازه یک "جو" دین عطا فرماید، که "عقلانیت سکولاریستی" برآمده از 16 سال حاکمیت سازندگی و اصلاحات، چنین نتایجی خواهد داشت!

 

رابعاً اگر نبود اخطار مقام معظم رهبری به روزنامه های سرکوبگر که روزنامه "جمهوری" در رأس آنان است، پیرامون عدم ورود به حیطه مجلس خبرگان، که چه نیکو نیز آن را پاس داشتند؟!، قطعاً به این انتخاب و مسائل پیرامونیش می پرداختم.

 

خامساً مدیرمسئول روزنامه "جمهوری" در عاقبت خود تأمل نماید و بنگرد عملکرد او با رهنمودهای مقام معظم رهبری تا چه میزان همخوانی و یا تضاد دارد؟ کافی است وی گزارش روزنامه اش را با تیتر "استقبال از انتخاب هاشمی رفسنجانی" در 15/6/86، مروری مجدد کند. در این مرور خواهد دید که استقبال کنندگان را از جبهه مشارکت –یعنی مرکز اصلاح طلبی برانداز- گرفته تا رویترز، آسوشیتدپرس، روزنامه های امریکایی، لس آنجلس تایمز، رادیو آلمان، خبرگزاری فرانسه و... با ذوق زدگی پوشش داده است. از محتوای ننگین این تحلیل ها که "قدرت طلبی محض" فصل الخطاب تمامی آنهاست و پیوند بیرونی و درونی اصلاح طلبانه را همراه با برخی راست های ناراست می رساند، نباید غافل شد. در پایان به این حامیان سر از پا نشناخته تنها می توان گفت:

"این تذهبون"!

18/06/1386


  

86/6/28
10:0 ع

 فاطمه رجبی: علائم عصر ظهور

 

آنگاه که پیروزی دکتر احمدی نژاد را در انتخابات ریاست جمهوری نهم معجزه هزاره سوم نامیدم، برخی ساده لوحان جناح راست همپای چپ ها به آن خرده گرفتند. اینک با گذشت 2 سال که باطن این معجزه الهی بیشتر نمایان گردیده، حتی مغرضان به آن اعتراف دارند.

درگذشته اشاره داشته ام که حضور دکتر احمدی نژاد در منصب ریاست جمهوری گروهها، چهره ها حزب ها و جناح های راست و چپ را «عریان تر از شمشیر کبری» به میدان آورد. امروز بار دیگر این «عریانی باطن» ها را تکرار می کنم. در حالی که عموم جامعه آن را عینی تر نظاره گرند.

واقعیت آن است که رویدادهای 2 سال اخیر «عصر ظهور» را با علائم و مسائلش بیش از پیش مشخص می کنند. برجسته ترین نشانه ها «بدعت»ها یا «فتنه»های فرهنگی و سیاسی است که سردمداران دو جناح آن را برعهده گرفته اند. فتنه هایی که قدرت طلبی و تمامیت خواهی، مبنا، انگیزه و مقصد و مقصود آن است.

الف- کتاب «به سوی سرنوشت»، «دگرگونی سرنوشت انقلاب اسلامی» را مدنظر دارد. گرچه مسأله «حذف شعار مرگ بر آمریکا» با موافقت حضرت امام(س)، خروش ملت را در پی داشت، اما مسائل بسیار بنیادی تر این کتاب مورد غفلت قرار گرفت. شاید هم به «تشخیص مجمع مصلحت طلبان» طرح آن ضرورت مسأله مورد بحث، ادعای تصمیم به «کناره گیری کامل توسط حضرت امام(س) در سال 1363» است! این مسأله طبق روال معمول نویسنده با «رهنمود او» کأن لم یکن شده است؟!

شاید به همین جهات است که کتاب مذکور، مورد تأیید ملیجک دربار اصلاحات، کارگزار قیصر، و خیل عظیم معاندان و مخالفان اسلام و انقلاب اسلامی و حضرت امام و در رأس آنها «حسین مرعشی» رئیس حزب کارگزاران تغییر ایدئولوژی داده واقع شد!

می گویم: اعوذ بالله من الشیطان الرجیم. آیا حضرت امام(س) که ولایت فقیه را ولایت رسول الله(ص) می دانست و تا آخرین لحظات عمر پربرکتش هیچ نشانی از «یأس یا ناتوانی در انجام این مسئولیت الهی در او دیده نشده» چگونه در سال 1363 چنین تصمیمی گرفته بود؟

در سیره نظری و عملی حضرت خمینی (س) ولایت فقیه مبنای مشروعیت نظام اسلامی و قانون اساسی است، و «ولی فقیه» پذیرای مسئولیتی الهی در استمرار امامت است. پس چگونه با پیش آمدن یک حالت انزوا (به ادعای نویسنده) به آسانی حضرتش میل به عافیت جویی پیدا کرده و از بار آن شانه خالی می کند؟

آیا بحران های عظیم سالهای پیش و بعد از 63، تا آخرین لحظه حیات مبارک حضرت امام (س) نمونه ای از چنین ادعاهایی را در خوددارد؟ آیا این ادعا حتی بنا بر دلیل عقلی و منطقی قابل پذیرش است؟

آیا نویسنده در صدد آن است که نعوذ بالله حضرت خمینی (س) را به عنوان راهبری معرفی کند که قدرت تصمیم گیری و پایداری بر مبنای اندیشه ای اش به حمایت، پیشنهاد و رهنمود وی نیازمند بوده است؟ تبعات دیگر این ادعای غیرواقعی راه به کدام ناکجا آباد می برد؟ چه تضمینی برای بقای مبانی الهی اندیشه امام (س) و فرایند مبارک رهبری الهی او وجود دارد؟

در اینجا 2 نکته مهم قابل بحث است:

1- صدور اطلاعیه و موضع گیری نابجای مرکز نشر آثار امام نسبت به تحلیل دقیق و حقیقی اندیشه تابناک حضرت امام(س) توسط فقیه وارسته و فیلسوف عظیم الشأن حضرت آیت الله مصباح یزدی در دوره ننگین اصلاحات، در حالی انجام شد که هیچ ارتباط و صلاحیتی در آن وجود نداشت. اما امروز انتشار این مطالب غیرواقعی و البته «سرنوشت ساز» منسوب به امام(س)، مهر سکوت بر لب و عینک ندیدن بر چشم اعضای این مرکز زده است. این «تضاد» چگونه قابل هضم خواهد بود؟

2- سردمداران، چهره ها و شاخص های جناح راست در بروز این علائم ظهور چه می گویند؟ داعیه دوستداری امام(س) در این طیف چه وقت و چگونه بروز می کند؟ ادعای وفاداری به مبانی و ارکان نظام اسلامی از سوی این طیف با چه شیوه و چه زمانی قابل ملاحظه می گردد؟

ب- گرچه برخی معتقدند «محمد خاتمی» مهره سوخته و چهره افشا شده ای است، و نباید به گفته ها و اعمال او پرداخت، چرا که وی با نمایش های خود، در پی «حیات مجدد» است، اما در اشاره به «فتنه»های عصر ظهور نمیتوان «دیندار شدن» وی را در عین انجام عمل حرام اشاره نداشت. ماجرای سخنرانی «محمد خاتمی» در مراسم شب نیمه شعبان به همان اندازه خنده آور است که اصل برپایی این مراسم توسط اصلاح طلبان!!

آیا اصلاح طلبی برانداز و دین سوز واقعاً مراسم جشن انتظار برگزار کرده اند؟ انتظار برای چه و برای چه کسی؟ برای حاکمیت لیبرال دمکراسی غرب؟ برای پیروزی حقوق بشر ملحدانه بر احکام شریعت؟ برای غلبه غرب زدگی بر گفتمان مهدی(عج) گرایانه؟

در عین حال، این نمایشی که پس از ده سال فتنه اصلاح طلبی، نخستین تظاهر به دینداری این گروه است، از برکات حاکمیت گفتمان انتظارگرایانه دکتر احمدی نژاد است. بر خلاف دروغ بزرگ روزنامه «ضد اعتماد ملی» که محمد خاتمی را نخستین کسی معرفی می کند که موضوع مهدویت(عج) را در سازمان ملل مطرح کرد؟!! ملت ایران برای نخستین بار است که از اصلاح طلبان و شخص محمد خاتمی گرایشی به نام امام زمان(عج) و مسأله انتظار را مشاهده می کنند. البته چه کسی نمی داند که این تظاهر نازیبا یک راهکار سیاسی و تبلیغاتی صرف است؟! جالب است که چند روز پس از انتشار خبر این نمایش خنده آور در مطبوعات راست و چپ، یکباره خبر «حمله به محمد خاتمی» در آن مراسم منتشر می شود، که یعنی "مظلوم نمایی برای انتخابات"

اصلاح طلبان مردم فریب ابداً به «شعور ملی» اعتنایی ندارند و «مردم را جز ابزار» قدرت طلبی نمی دانند و از «دروغ گویی هرچند با تأخیر» پروا و ابایی ندارند.

جالب تر آنکه روزنامه های راست، از سخنان مذهبی یا انقلابی «محمد خاتمی» تیترهای چشم گیر همراه با عکس می سازند تا ...؟

نکته دیگر آنکه اصلاح طلبان دین سوز پیروزی اسلامی گرایان ترکیه را با بغض و خشم و نفرت پذیرا شدند. آنها بارها از به حد نصاب نرسیدن آرای «عبدالله گل» شادمانی آمریکایی- صهیونیستی کردند. بنابراین «جشن انتظار» را برای کدام انتظار برپا کرده اند؟

د- سخن دیگر باز هم در همدلی های سیاسی راست و چپ است. به هرحال در «عصر ظهور» که علائم آن یک به یک شفاف و رسا و گویا خود می نمایانند، و «بدعت»ها و «فتنه»ها به خصوص درعرصه فکری- فرهنگی از دل مافیای قدرت و ثروت جامعه را هدف قرار می دهد، و «زر و زور و تزویر» با حربه های مختلف به میدان می آیند. تنها چاره «ابوذر»ها، تبعید است و دیگر هیچ؛ اما در دنیای مدرن و ابزارهای مختلف چه از نوع اصلاح طلبی برانداز بی نقاب و چه اصولگرایی با نقاب، محکومیت «ابوذر»ها به سکوت، «اقامت در ربذه نیست» چرا که «ربذه» مدرنیته بسیار کارسازتر، پنهان تر، زیباتر و مصلحتی تر است؟!   

26/06/1386


  

86/6/28
5:0 ع

                     
رییس جمهور در صحن علنی مجلس :
تحقق اهداف برنامه چهارم توسعه در سال اول فعالیت دولت درخشان است

 

رییس جمهور به هنگام ارایه گزارش عملکرد سال اول برنامه چهارم توسعه به مجلس تصریح کرد: تحقق اهداف برنامه چهارم توسعه کشور در سال اول فعالیت دولت نهم درخشان بوده است.
دکتر احمدی نژاد که صبح امروز (سه شنبه) برای ارایه گزارش نظارت و ارزیابی سال اول برنامه چهارم توسعه اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی جمهوری اسلامی ایران به مجلس شورای اسلامی رفته بود در سخنانی با تبریک فرا رسیدن ماه مبارک رمضان گفت : بدون تردید ماه رمضان از بزرگ ترین هدایای الهی به ا مت اسلامی و بشریت است و دریچه ای به سوی نور و کمال و پرواز به ملکوت و همنشینی با خدا است . در ماه رمضان باران رحمت الهی همه عالم را فرا می گیرد و خداوند بهانه های گسترده ای برای آمرزش انسان ها و بازگشت به خود قرار داده است .
رییس جمهور همچنین تقارن گزارش برنامه علمکرد سال اول برنامه چهارم توسعه را با ماه مبارک رمضان موجب برکت و راهگشایی برای توسعه خدمات نظام اسلامی به ملت ایران و پیشبرد آرمان های انقلاب اسلامی دانست .
دکتر احمدی نژاد یادآور شد: این دولت رسما از چهارم شهریور ماه سال 84 مسوولیت اداره کشور و پیشبرد برنامه¬ها را به عهده گرفت و طبیعی است که در ایام انتخابات و دوران انتقال ، امور کشور با وقفه و کاهش سرعت در حرکت مواجه شود .
دکتر احمدی نژاد برنامه چشم انداز را شاخص و نقطه هادی برای نیل انقلاب به نقطه آرمانی دانست و اظهار کرد: چشم انداز بیست ساله کشور در واقع شامل ویژگی های جامعه ما در افق بیست ساله و نشان دهنده جهت¬گیری¬های انقلاب در این دوره و میثاق ملی است که همه برنامه ها باید در جهت آن و برای نیل و تحقق اهداف آن تنظیم شود .
رییس جمهور اضافه کرد: طبیعی است که چشم انداز به خودی خود نمی تواند عملیاتی شود و موضوع عمل قرار گیرد بلکه چشم انداز افق نگاه است و رسیدن به آن نیازمند برنامه های عملیاتی است .
وی تصریح کرد: برنامه پنج ساله در واقع اقدامات عملیاتی و گام های عملی برای رسیدن به افق و قله است و طبیعی است که دولت و مجلس محترم همه برنامه ها و فعالیت های خود را با نگاه به چشم انداز و در قالب برنامه های عملیاتی سازماندهی می کنند .
رییس جمهور خاطر نشان کرد : برخی در اظهار نظر درباره جهت گیری های دولت و مجلس، مفهوم برنامه و چشم¬انداز را خلط می کنند که باید تاکید کرد، چشم انداز افق نگاه و برنامه توسعه، گام های عملی برای رسیدن به افق است .
دکتر احمدی نژاد تاکیدکرد: هم به لحاظ اعتقادی و هم به لحاظ قانونی همه موظفیم که نگاه مان به چشم انداز باشد و بر اساس قوانین مصوب حرکت کنیم . به همین دلیل دولت نهم در تمام تصمیمات - چه آنها که نیازمند قانونگذاری است و چه تصمیماتی که صرفاً با مصوبه دولت عملیاتی می شود - نگاهش به قله چشم انداز است و همه تلاشش این است که در چارچوب قانون برنامه توسعه، حرکت کند.
دکتر احمدی نژاد وظایف و ماموریت های تعریف شده در قانون برنامه چهارم توسعه کشور را بسیار فراتر و گسترده تر از توان مالی و منابع موجود در اختیار دولت و مجلس دانست و گفت: اگر بخواهیم همه احکام جاری در قانون برنامه چهارم را عملیاتی کنیم، متوسط سقف بودجه در هر سال باید حداقل 25 هزار میلیارد تومان افزایش یابد؛ بنابراین تحقق همه احکام قانون برنامه با منابعی که در اختیار است ، امکان پذیر نیست .
رییس جمهور تاکید کرد: تلاش دولت و مجلس این است که با منابع قابل استحصال به گونه ای برنامه ریزی شود که حداکثر نتیجه درجهت اهداف برنامه و نیل به چشم انداز و حداکثر پوشش، بر احکام و ماموریت های برنامه به دست آید.
دکتر احمدی نژاد نتایجی که در گزارش عملکرد سال اول برنامه چهارم توسعه آمده را حاصل تعامل مثبت مجلس و دولت عنوان کرد و گفت : تمام این فعالیت ها در یک فضای صمیمی و با عزم راسخ برای پیشبرد کشور صورت گرفته و همانطور که می بینید در سال اول فعالیت دولت، تحقق اهداف برنامه بسیار درخشان بوده است .
رییس جمهور در عین حال با بیان اینکه ما امروز نیز نیازمند تعامل دولت و مجلس هستیم، خاطر نشان کرد: روزی که بودجه سال 87 به مجلس ارایه شود - که امیدوارم زودتر از زمان موعد باشد - عملکرد سال 85 برنامه توسعه را نیز تقدیم می¬کنیم و همگان خواهند دید که تحقق برنامه ها در این سال نیز بالاست .
دکتر احمدی نژاد خطاب به نمایندگان خاطر نشان کرد: مهمترین موضوعاتی که بایدهمواره مد نظر قرار گیرد، اعتماد به توانمندی ملت ایران و تقویت همبستگی ملی است و همه باید برای رشد فرهنگی و توسعه کشور تلاش کنند .
رییس جمهور همچنین شناخت منابع و اقتدار ملی را امری ضروری دانست و تاکید کرد: برای صیانت از منافع ملی و پیشبرد اهدافمان در سیاست خارجی به شناخت منافع اقتدار ملی نیازمندیم. اتکا به اقتدار ملی عرصه را برای ما در دنیا باز می کند و فرصت های نامحدودی را برای اثر گذاری در اختیارمان قرار می دهد .
دکتر احمدی نژاد در ادامه با تاکید بر این که باید فضای آرمانی و انقلابی در کشور حفظ شود؛ خاطر نشان کرد: فضای آرمانی بهترین بستر برای پیشبرد امور کشور است و باید از نوآوری های علمی استقبال کنیم ؛ سیاست دولت و مجلس ساختن کشور بر پایه علم است تا بتوانیم دریچه های علمی را بر روی جوانان و متخصصان مان باز کنیم.
رییس جمهور ادامه داد: باید ساز و کار مناسب برای استفاده درست از منابع در اقتصاد خود پیدا کنیم ؛ چون بدون توجه به این مساله نمی توان در زمینه توسعه، اقدامات مناسب را انجام داد.
دکتر احمدی نژاد با اشاره به اهمیت توجه به عدالت در کشور تاکید کرد : بدون عدالت امکان شکوفایی استعدادها، ایجاد امنیت در کشور و پیشرفت متوازن وجود ندارد و تمام برنامه کشور باید بر پایه عدالت تنظیم و اجرا شود .
وی با اشاره به اینکه حمایت از برنامه های مردمی و غیر دولتی باید محور برنامه ها قرار گیرد، خاطر نشان کرد: تقویت خودباوری در جوانان متخصص و مدیران باید در برنامه های اقتصادی مد نظر باشد و در این زمینه من از حمایت های قبلی مجلس در برنامه های تحول زا تشکر می کنم .
رییس جمهور در پایان خاطر نشان کرد : ممکن است این سوال پیش بیاید که فعالیت های فراوانی در این دو سال از سوی دولت صورت گرفته است پس چرا در این گزارش نیامده است . پاسخ اینکه چون این گزارش عملکرد سال 84 برنامه توسعه بوده است و برای سال 85 نیز گزارش هایی که در خصوص فعالیت های دولت تنظیم می شود ، ارایه خواهیم کرد .

 

  متن گزارش رییس جمهور به مجلس

  -

 -


  

86/6/28
4:0 ع

ممکنه این مطلب کمی قدیمی باشه اما از لحاظ اهمیت موضوع خدمتتان  عرضه داشتم  از  وبلاگ 

  عقل سرخ جناب آقای مهدی محمدی دبیر سرویس سیاسی روزنامه کیهان...

وقتی افراطی ها نگران می شوند

مبارزه با افراطی گری در جبهه اصلاحات؟!

 

از مدت ها قبل از داغ شدن تنور بحث های مربوط به انتخابات مجلس هشتم در میان گروه های سیاسی و حتی پیش از آنکه احزاب و گروه ها طراحی و برنامه ریزی خود برای حضور در این انتخابات را آغاز کنند، یکی از اشتغالات فکری مداوم تحلیلگران اصولگرا این بود که اصلاح طلبان این بار با کدام شعار و تابلو وارد صحنه انتخابات خواهند شد و دوباره قرار است چه نغمه ای برای جلب اعتماد از دست رفته مردم ساز شود.

 

 

اهمیت این پرسش از آنجا ناشی می شد که یک واقعیت بزرگ سایه سنگین خود را بر فضای سیاسی کشور گسترده است (و بود) و آن هم این است که اصلاح طلبان 4سال است (از 1382تا امروز، یعنی از زمان برگزاری دومین دور انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا به بعد) به طور مدام در جلب رای و نظر مردم ناکام مانده و تمامی انتخابات ها را پی درپی باخته اند. اجرای موفق پروژه نوسازی سیاسی و خلاص کردن خود از بار سنگین و خردکننده این شکست های مستمر، مسلما کاری است که اصلاح طلبان باید برای انجام آن برنامه ریزی کنند، سؤال اما این بود که چنین کاری چگونه انجام خواهد شد و اصلاح طلبان آیا هوش و درایتی درخور از خود نشان خواهند داد؟

دیری نپایید که این مشغله فکری پاسخ خود را یافت. از چند ماه قبل علائمی آشکار شده است که اصلاح طلبان اراده کرده اند دوقطبی «تندروی- اعتدال» را اساس برنامه سیاسی- تبلیغاتی خود در زمستان آینده قرار دهند و گمانشان هم این است که این طراحی با توجه به فضا و شرایط فعلی کشور موفق خواهد بود. دقیق اگر باشیم مدتی است در صفحات روزنامه ها و افواه برخی آقایان اصلاح طلب داستانی کوک شده تحت عنوان منازعه افراطیون و اعتدالیون در انتخابات مجلس هشتم و گرفتن این نتیجه فوری که مردم بی گمان در این میان جانب اعتدال را فرو نخواهند گذاشت. اصلاح طلبان از همین حالا در تبلیغات خود تلاش می کنند اینگونه وانمود کنند که انتخابات زمستان آینده به واقع انتخابی است میان تندروی و اعتدال؛ اصلاح طلبان نمایندگان جریان معتدل هستند که مشخصه آنها عقلانیت است و تدبیر، و اصولگرایان تندروهایی که هزینه رفتارهای آنها بر دستاوردهایش می چربد. هفته قبل وقتی منابع موثق به کیهان خبر دادند اصلاح طلبان مصرع «دریغ است ایران که ویران شود» را به عنوان شعار انتخاباتی خود برگزیده اند، مهر تاییدی قاطع بر تمامی این تحلیل ها خورد. اگرچه اصلاح طلبان با تمامی قوا انتخاب چنین عبارتی را به عنوان شعار انتخاباتی خود تکذیب کردند و حتی یکی از آنها گفت «کیهان قصد بدنام کردن اصلاح طلبان را دارد» اما برای ما که با اطمینان می دانیم چنین پروژه ای طراحی شده بود آشکار است در فحوای دل خود سخت دلگیر و ناخشنود بودند که چرا شعار گرانبهایشان سوخته و بخشی مهم از سناریوی تبلیغاتی به خیال خود موثری که روی آن حساب کرده بودند، بر باد رفته است.

با چنین پروژه ای چگونه می توان روبه رو شد؟ حقیقت این است که نیازی نیست خودمان را خیلی به زحمت بیندازیم. این درست که مردم، به خصوص طبقات محروم و نابرخوردار، همان ها که اصلاح طلبان آنها را لشگر قابلمه به دست می نامیدند و می گفتند برای رسیدگی به امورات آنها از ملت رای نگرفته اند، هرگز شعار آبادانی ، «نجات کشور» و ادعای اعتدال را از کسانی که تا مرز وطن فروشی پیش رفتند و بعضی از آنها خود را به ثمن بخس به دشمن کینه توز این کشور فروختند و به آن افتخار هم کردند، نخواهند پذیرفت؛ اما قضیه فراتر از اینهاست و این روزها روندی آغاز شده که اصلاح طلبان احساس می کنند خیلی نباید در آتش اعتدال بدمند چون خودشان اولین قربانی آن خواهند بود.

قصه از این قرار است که مدتی است بعضی عاقل ترها در جبهه اصلاحات هشدار می دهند اصلاح طلبان نباید در «دام نفی افراطی گری» بیفتند چرا که چنین موضعی قبل از اصولگرایان به خود آنها ضربه خواهد زد. از دید این عده، افراطی گری به معنای تجاوز از حدود، شکستن خط قرمزها و تعرض به مقدسات جانمایه اصلاحات است و اگر قرار باشد به بهانه اعتدال گرایی چنین امکانی از اصلاح طلبان سلب شود در واقع قلب تپنده آنها از کار افتاده است. اولین هشدار را در این باره فیاض زاهد عضو شورای سردبیری روزنامه اعتماد ملی داد. او در سرمقاله ای در روزنامه شرق نوشت: «مهمترین پاشنه آشیل حذف اصلاح طلبان به دست خویش است. رقیب در حال تحمیل فرمول حذف تندروها به اصلاح طلبان است، فرمولی که با پذیرش آن از جانب سران اصلاحات، عناصر سیاسی اصلی این جریان حذف خواهند شد». مدتی بعد محمدعلی ابطحی رئیس دفتر و معاون سیدمحمد خاتمی هم با صراحتی در همین حد و اندازه نسبت به کنار گذاشته شدن تندروها در جبهه اصلاحات هشدار داد: «این را قبول ندارم که همه افراطی ها را به خاطر ماندن خودمان در صحنه قربانی کنیم. اینها به این دلیل افراطی نام گرفتند که به نسبت جریان ملایم اصلاحات حرف های جدی تر زدند و اگر اینگونه افراد نبودند مرز افراطی گری بالای سر خود آقای خاتمی می آمد». بعد از آن که جناب ابطحی تندروها را «اصلاح طلبان جدی» خواند، مصطفی تاج زاده هم از جانبی دیگر در رسید و در جمع تعدادی از دانشجویان طرح مسائلی از این قبیل را که بعضی اصلاح طلبان افراطی هستند، ناشی از انفعال جریان اصلاحات دانست.

خلاصه این که چنانکه می بینید بعضی اصلاح طلبان تا دیدند بحث مبارزه با افراطی گری دارد جدی می شود، ناگاه احساس خطر کرده اند و پی درپی هشدار می دهند، اصلاح طلبان نباید حرف هایی بزنند که بیش از دیگران به خودشان برمی خورد. این ابراز نگرانی های صریح و بی پروا از این که بنا باشد جبهه اصلاحات به واقع از تندروها پالایش بشود، بهترین علامت است از این که بدانیم گویی اساساً زمان بر اصلاح طلبان نگذشته و آنها دقیقا همانهایی هستند که بودند و دوباره اگر مجدداً مجال نشستن بر سریر قدرت را بیابند از آنها جز افراط و تندروی- همان که امروز در دفاع از آن چنین گستاخانه سینه چاک می کنند- نخواهیم دید.

رذائل اخلاقی و اجتماعی چون عدم تعادل و تندروی صفاتی است که هر انسان عاقلی طبعا باید بی درنگ از خود سلب کند، اما به کسانی که به رذیلت افتخار می کنند و آن را مرتبه اعلای تکامل سیاسی خود می دانند چگونه باید نگریست و چه معامله ای با آنها باید کرد؟ اشکال کجاست، در عقل آقایان است یا اخلاق آنها؟ هرکدام که باشد نتیجه روشن است.

سرمقاله روزنامه کیهان در روز چهارشنبه ۱۳ شهریور ۱۳۸۶



من در این یادداشت موضوع ترس اصلاح طلبان از بالا گرفتن موج مبارزه با افراطی گری را به اقوال ۳ نفر از آنها (تاج زاده، ابطحی و زاهد) مستند کردم. با مطالعه روزنامه های روز پنج شنبه، یک شاهد دیگر هم که برصحت این تحلیل گواهی می کند، یافت شد. مقاله احمد شیرزاد در روزنامه اعتماد را اینجا بخوانید. مضمون آن با آنچه در متن مقاله از دیگر افراطی های اصلاح طلب نقل کرده ام تفاوتی ندارد.


  

86/6/28
3:0 ع

  باج خواهی به سبک برخی احزاب

 

 

مصطفی بخشی

 

سخن اخیررئیس جمهور در مورد عدم باج دهی دولت به احزاب باعث شد تا مخالفین دولت آنرا در بوق و کرنا کرده و از آن برای تخریب چهره ایشان استفاده کنند، آنچنانکه کروبی خود را پرچمدار اصلاحات می خواند و تمایل غیرقابل وصفی به شیخوخیت این جریان دارد، در سخنانی علیرغم اذعان به وجود افراطی گری در احزاب متبوع خود، با خط ونشان کشیدن برای رئیس جمهور، تهدید کرده که: "اگر راست می گوئی انتخابات 88 بدون حزب بیا تا ببین مردم چه جوابی به تو می دهند"!

 

از طرفی دیگر چهره های افراطی اصلاح طلب نظیر احمد شیرزاد که به قول خود کروبی در مجلس ششم، در مقام نماینده رژیم صهیونیستی پشت تریبون مجلس قرارمی گرفت ونظام را زیر سوال می برد، نیز وارد جرگه عرض اندامی شده و گفته "رئیس جمهور در قالب کدام حزب به قدرت رسیده و اگر حزبی در کار نیست بگوید که چطور به قدرت رسیده است"!

 

باتوجه به اینکه اخیراً غلامحسین الهام سخنگوی دولت رسماً به قانونی بودن احزاب و فعالیت آنها اشاره کرد، به نظر می رسد نظر رئیس جمهور مربوط به آن دسته از احزابی باشد که کارنامه عملی آنها در طی دوران قدرتشان نشان از قدرت طلبی، سهم خواهی و سوء استفاده های آنها از نظام داشته است. البته شاید تصورشود این قدرت طلبی احزاب طبیعی است، ولی موضوع اینست که ملاک درباره ساختار سیاسی، آن تعاریفی است که در چارچوب اهداف نظام اسلامی آمده است، همان نظامی که مردم برای برقراری آن انقلاب کرده و تا به حال بر سر دفاع از آن ایستاده اند.

 

در نظام اسلامی هر فعالیتی اعم از فردی یا جمعی و گروهی در جهت خدمت به مردم و دین تعریف می شود و قدرت تنها ابزاری است برای نیل به اهداف متعالی نظام اسلامی، و با همین تعریف است که احزاب در قانون اساسی اعتبار می یابند؛ این درحالی است که تجربه نشان داده احزاب مد نظر برخی از آقایان معترض، همان گردآمدن حلقه ای از افراد دارای ثروت وقدرت است برای دفاع ازمنافع باندی وگروهی خود، که شعار دادن آنها از واژه ای به نام "مردم" نیز تنها برای بسط دادن و رسمیت بخشیدن به همین نوع قدرت است.

 

نمونه مشخص و بارز این باج خواهی در تحرکات این گروه های قدرت از دست داده کاملا هویدا است، چنانچه در این دو سالی که از عمر دولت نهم می گذرد مجموعه های فکری، مادی و رسانه ای آنها بطور مستمر در حال تخریب چهره رئیس جمهور و دستاوردهای دولت نهم هستند. اگر اهداف این گروه ها خیرخواهانه و کمک به مردم بود لااقل به احترام رأی مردم در ترجیح و انتخاب دکتراحمدی نژاد به رئیس جمهوری، کمی ازسهم خواهی و تخریب غیرمنصفانه دست برداشته و انتقادی دلسوزانه می کردند.

 

درحالی که در مقابل این همه روحیه و عملکرد کاری و مثبت دولت و دستاوردهای داخلی و بین المللی، که حمایت مقام معظم رهبری و استقبال گسترده مردمی به خصوص در سفرهای استانی از دولت را به همراه داشته است، سکوت کرده و با در پیش گرفتن سیاست "ازکاه کوه ساختن" وبالعکس!، در راستای تخریب شدید وهمه جانبه رئیس جمهور و دولت حرکت می کنند. آیا این جز باج خواهی است؟!

 

از طرفی افرادی چون کروبی، هاشمی، خاتمی که به ریاست جمهوری و مجلس رسیدند مگر کار حزبی و ساختاری و سیستماتیک برای مردم انجام داده بودند. مگر جز این بود که دوم خرداد حاصل موج سواری بر فضای روانی و اجتماعی ناشی از فشار دوران سازندگی، با دادن وعده و وعیدهای آنچنانی بود؟

 

جناب "کروبی" که امروز با دورهم جمع کردن هیاتی به نام حزب، خط و نشان می کشد مگر با حزب توانست وارد مسئولیتهای نظام و مجالس شورای اسلامی شود؟

 

از سوی دیگر مگر احزابی چون "مشارکت" که با رانت سیاسی و اقتصادی دولت سابق و جمع گرایشات اپوزیسیونی و افراطی تشکیل شدند، چه دسته گلی به ارمغان آوردند؟ جز این بود که در آخرهم با راه انداختن تحصن به تعبیر مقام معظم رهبری گردن کلفتی کرده و با فرستادن سیگنالهای کمک به دشمنان نظام، از شورای نگهبان باج خواهی کردند. مگر سازمان مجاهدین غیر از گردآمدن چند نفر افراطی است که یا دارای پیشینه منفی امنیتی هستند و یا همانند تاج زاده در غائله 18 تیر کوی دانشگاه و غائله خرم آباد دست داشتند و قضیه فشار از پایین، چانه زنی از بالا را در دانشگاه ها تئوریزه می کردند؟

 

آیا با توجه به این پیشینه، جز باج خواهی تعریف دیگری می توان برای آنها داشت؟

 

اگر تعریف آقای کروبی و اعوان و انصار اصلاح طلبان از احزاب این است، پس باید خدا را شاکر بود که رئیس جمهوری با رای مردم، بر صندلی خدمت به مردم تکیه زده که اولاً برآمده ازهیچیک از این گروه های با این سابقه تاریک نیست و دوم اینکه به علت وامدار نبودن به آنها ناچار به باج دادن به هیچکدام از این محافل که هدفی جز برگشتن برسر خوان گسترده بیت المال، برگشت به افراطی گری و ارتزاق خود و اطرافیانشان ندارند، نیست.


  

پیام رسان

+ لینک دانلود جزوه استقامت در منطقه ممنوعه

+ ویل راجر فرمانده ناو ونیسنس هواپیمای مسافربری ما رو ساقط کرد و از شیاطین متحده مدال گرفت، اصغرآقا شما کدوم ایرباس رو زدی که لیاقت جایزه گرفتن از دست شیطان را پیدا کردی؟!

+ ویل راجر فرمانده ناو ونیسنس هواپیمای مسافربری ما رو ساقط کرد و از شیاطین متحده مدال گرفت، اصغرآقا شما کدوم ایرباس رو زدی که لیاقت جایزه گرفتن از دست شیطان را پیدا کردی؟!

+ تبلیغ بورس بعد از اشغال وال استریت!

+ فدایی سید علی با نمایش چند فیلم و عکس از یوم الله 9 دی 1388 به روز شد..... منت می گذارید تشریف بیاورید به سنگر ما......

+ 30 فروردین سالروز ولادت امام خامنه ای روحی فداه بر عاشقان ولایت مبارک باد

مشخصات مدیر وبلاگ
 
مهدی[112]
 

سِلْمٌ لِمَنْ سالَمَکُمْ خامنه ای حَرْبٌ لِمَنْ حارَبَکُــمْ خامنه ای


لوگوی وبلاگ
 

عناوین یادداشتهای وبلاگ
خبر مایه
بایگانی
 
لینک‌های روزانه
 
صفحه‌های دیگر
دسته بندی موضوعی
 

javahermarket

لوگوی دوستان
 
دوستان
 
بازتاب بُرنا وبلاگ گروهی فصل انتظار مبادا روی لاله ها پا گذاریم سجاده ای پر از یاس یا اباصالح المهدی (عج) .:: در کوی بی نشان ها ::. دنیای جوانی سکوت ابدی ارزش خبر ... حبل المتین ... نمازخانه بوستان بهاره PARANDEYE 3 PA عروج شهرستان بجنورد عشق الهی حمایت مردمی دکتر احمدی نژاد کـــــلام نـــو شلمچه وبلاگ گروهی موج .: شهر عشق :. نسیم قدسیان رهسپاریم با ولایت تا شهادت مهربان رنگارنگه گل نرگس...مهدی فاطمه ما و دلاوران کانون فرهنگی هنری مسجد ولی عصر (عج) کنگان پرتو پاسبان*حرم دل *شده ام شب همه شب السلام علیک یا علی بن موسی الرضا هیئت متوسلین به حضرت قاسم بن الحسن علیهما السلام ساحل نشین اشک عشق الهی: نگاه به دین با عینک محبت، اخلاق، عرفان، وحدت مسلمین عطش (وبلاگ تخصصی ماه محرم و صفر) عطش گروه اینترنتی جرقه داتکو نهِ/ دی/ هشتاد و هشت فرهنگ ولایی مهدویت @@@ استشهادی @@@ یاامام حسن مجتبی (ع)ادرکنی هرچه می خواهد دل تنگت بگو(مشاوره) زندگی گروه فرهنگی سردار خیبر دل نوشته های هدهد سرگشته سیرت بسوی ظهور ... زورخانه باباعلی از فرش تا عرش نصیحت به مسئولین جامعه اسلامی پایگاه اطلاعاتی و کاربردی شایگان حب الحسین اجننی mansour13 فقط من برای تو وبلاگ رسمی دوستداران و منتقدان دکتراحمدی نژاد یا زهرا(س) گل پیچک شیعه مذهب برتر Shia is super relegion پایگاه اطلاع رسانی قاین نیوز دهاتی دکتر علی حاجی ستوده نای نیستان شمیم عاشق امام زمان عجل الله تعالی فرجه شریف حزب الله هم الغالبون مجمع عاشقان ثامن الائمه (ع) منتظر عشق طلاست السلام علیک یا صاحب الزمان کانون فرهنگی دستگردانیهای مقیم یزد صفاسیتی یاران ناب معجزه هزاره سوم بصیرت قاضی مالخر زمزمه های عطار برای حقیقت جویان اتحاد ملی - انسجام اسلامی ولایت مشاوره و مقالات روانشناسی اموزش . ترفند . مقاله . نرم افزار عاشقان علی و فاطمه « یا مهدی ادرکنی » فوتوبلاگ وصال شهدای غریب کجایند مردان بی ادعا؟ حسین جان (این حسین کیست که عالم همه دیوانه اوست) نـــــــــــــــــــــــــــــور خــــــــــــــــــــــــــــدا مائدة من السماء زیر آسمان خدا گفتمان مذهبی آموزش های مخصوص نظامی - نیروهای ویژه نور المهدی (عج) شهرستان ماهشهر یوسف گام آخر... درد و دل یک قدم تا پشت خاکریز یعسوب جلوه گاه دنیای آبی شیعیان اهل سنت واقعی وبلاگ خبری هیات چهارده معصوم(ع) بوئین زهرا هیئت مجازی علی جان آژیر قرمز مولای غریب ازدواج موقت وچالش ها دشت جنون نازنین فاطمه عاشقان شهادت در خط ولایت نسیم جبهه یا مهدی (عج) یه فلش کار بسیجی سایت خبری تحلیلی شیعه نیوز رنگارنگه 2 سخنان مهجور حضرت روح الله بــــــــــــــــــــــــــــاران مسیح المسایح پیام مشاور حاج منصور ارضی وبلاگهای موهن را متوقف کنید .::خادم الشهداء::. هیئت یا عباس (ع) عشاق المهدی(عج) هر که دارد هوس کرببلا بسم الله پایگاه وبلاگ نویسان حامی مقاومت اسلامی مروارید شهید حجت الاسلام والمسلمین ردانی پور خاکریز سبز السلام علیک یا اباالفضل العباس (ع) .::خاتم النبیین::. حوزه مقاومت بسیج هفت امام موسی کاظم علیه السلا جنـبش پیامـکی احـمدی نـژاد گفتمان آزاد حقیقت نیوز نغمه اذان صبح دولت عشق محب مهدی (عج) اصلاح الگوی مصرف صبح بیداری مردان بی ادعا هیئت مذهبی دانشجوئی ثامن الائمه (ع) وبلاگ شخصی دکتر کوچک زاده نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلام حزب فقط حزب علی... رهبر فقط سید علی خفن سرا ضد سبز یادداشتهای بی تکلف جزوات کارشناسی ارش شجره طیبه دین و زندگی سیستم عامل، طراحی گرافیک و برنامه نویسی خراباتی 15 یک دست لباس خاکی نینوا نرم افزار ایثار حامیان استاد رائفی پور و استاد عباسی و کریمی
موسیقی


ترجمه از وردپرس به پارسی بلاگ توسط تیم پارسی بلاگ