سفارش تبلیغ
صبا ویژن
صفحه اصلی پیام‌رسان پارسی بلاگ پست الکترونیک درباره اوقات شرعی
طول ناحیه در قالب بزرگتر از حد مجاز

87/6/27
5:59 ص

اقامه نماز جمعه این هفته تهران به امامت ولی امر مسلمین جهان

 

در آستانه لیالی قدر و ایام سوگواری مولی الموحدین حضرت علی (ع)، نماز جمعه تهران به امامت رهبر معظم انقلاب اقامه می‌شود.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی دفتر حفظ و نشر آثار آیت الله العظمی خامنه ای، نماز جمعه‌ی این هفته تهران (87/6/29) مصادف با روز هجدهم ماه مبارک رمضان، به امامت ولی‌امر مسلمین جهان حضرت آیت‌الله‌العظمی خامنه‌ای مدظله‌العالی، در دانشگاه تهران اقامه خواهد شد.


  

87/6/24
6:58 ع

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس در گفتگو با رجانیوز:

جلوداران هجمه به روحانیت، مدافع روحانیت شده‌اند

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس با بیان اینکه عده ای که در گذشته جلودار هجمه به روحانیت بودند الان یقه چاک کرده و مدافع روحانیت شده اند، گفت: این جریان یا به اشتباهات قبلی خود پی برده و یا نیت های دیگری در سر دارد.

حجت الاسلام سید جلال یحیی زاده در گفتگو با رجانیوز، عدم تغییر در مواضع این افراد را نشانگر تأیید نظرات قبلی آنها در مورد روحانیت و مرجعیت دانست و افزود: این سؤال در افکار عمومی مطرح است که چرا نسبت به کسانی که در گذشته به صورت آشکار به روحانیت حمله می کردند و امروز هم مبانی و ارزش هایی را که روحانیت را ارزشمند کرده است، زیر سؤال می برند، اعتراض و انتقادی صورت نمی گیرد.

وی ادعای حمایت از روحانیت توسط این افراد را سیاسی، ابزاری و تبلیغاتی برای انتخابات ریاست جمهوری دانست و ادامه داد: این افراد تخریب کاندیدای رقیب را از امروز شروع کرده اند.

به گفته یحیی زاده وابسته کردن فرد توهین کننده به دولت در حالی که هیچ ارتباطی با دولت ندارد، نشان دهنده نیت کسانی است که این روزها حامی روحانیت شده اند.

وی در ادامه با اشاره به حمایت های رهبر انقلاب از دولت افزود: جای تأسف است در زمانی که رهبر انقلاب کاملاً عالمانه و آگاهانه نسبت به مسائل روز، دفاعی همه جانبه از دولت داشته بعضی ها با مسائل خلاف واقع به دولت هجمه می کنند.

یحیی زاده با بیان اینکه به طور طبیعی این امکان وجود دارد که رهبر انقلاب بسیاری از حمایت ها را در سال آخر این دولت بیان نکنند، اظهار داشت: در عین حال رهبری با لحاظ این موضوع دفاع کم نظیری از دولت کردند.

وی تخریب دولت را از سوی کسانی که ادعای فهم سیاسی و ولایتمداری دارند، شایسته ندانست و تأکید کرد: البته مردم ما از بلوغ سیاسی برخوردار هستند و به خوبی با شناخت افراد انگیزه آنها را تشخیص می دهند.

این نماینده مجلس با بیان اینکه متأسفانه روحانیت و به ویژه روحانیت انقلابی هر زمان مؤثرتر بوده، بیشتر مورد هجمه دشمنان وعواملشان در داخل کشور قرار گرفته است اظهار داشت: این روند از زمان امام وجود داشت و تا به حال ادامه دارد و در دوره اصلاحات به اوج خود رسید تا آنجا که توهین هایی حتی از تریبون های رسمی نسبت به روحانیت ابراز شد.

 


  

87/6/24
11:57 ص

واکنش نماینده اصولگرا به نطق انتخاباتی روحانی:

اگر حسادتی در قلب کاخ‌نشینان نبود، دولت عدالت‌محور را تخریب نمی‌کردند

در حالی که واکنش ها به حمله اخیر حسن روحانی به دولت همچنان ادامه دارد، یک نماینده عضو فراکسیون اکثریت مجلس نیز در این زمینه گفت: سخنان روحانی فقط در راستای تخریب دولت عدالت محور است.

 

به گزارش رجانیوز، ولی اسماعیلی نماینده گرمی در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با فارس با اشاره به سخنان اخیر حسن روحانی در انتقاد از دولت نهم گفت: مقام معظم رهبری در خصوص فرقهای بنیادین انتقاد و تخریب بیانات ارزشمندی داشتند که اگر مرضی در قلب یا حسادتی در دل و یا خطری برای منافع غربی و مالی کاخ‌نشینان و نیاورنشینان نداشته باشد، به راحتی قابل تشخیص است که سخنان این برادر فقط در راستای تخریب دولت عدالت محور انجام گرفت و ایشان نطق‌های انتخاباتی خود را 9 ماه زودتر بی‌انصافانه و مغرضانه آغاز نموده‌اند.

وی گفت: ایشان مصداق بارز سخنان مقام عظمای ولایت هستند که فرمودند این اشخاص از پایداری بر اصول اسلام که خواست قلبی ملت است، خسته شده‌اند اما این خستگی را به مردم نسبت می‌دهند، سخنان کسی که کاندیدای حزب مشارکت و مجاهدین انقلاب اسلامی در مجلس هشتم بود، بر سر اختلاف در خصوص چگونگی قرار گرفتن در سر لیست انصراف داد. زیر سؤال بردن موفقیت‌ها است که رهبر عزیزمان فرمودند «زیر سوال بردن موفقیت‌ها توهین به ملت است.»

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس با تأکید بر اینکه ما نمایندگان در مقابل این توهین‌ها ساکت نخواهیم نشست، با اشاره به اظهارات روحانی مبنی بر اینکه‌ دولت نهم فاتحه کار کارشناسی را خوانده است، تصریح کرد: برادر بزرگوار رئیس جمهور در محضر مقام معظم رهبری بیان داشتند در خصوص طرح تحول اقتصادی شخصاً 400 ساعت، معاون اول 800 ساعت و وزراء‌ هزار و 200 ساعت کار کارشناسی انجام داده‌اند. آیا این اظهار نظرها فرافکنی در آستانه انتخابات نمی‌باشد؟ آیا در زمان بزرگان حزب شما کسی جرأت انتقاد معمولی را داشت که الان بی‌مهابا به دولت و ملت می‌تازید در حالی که هنوز چند صباحی از تأکیدات مقام معظم رهبری مبنی بر عدم تخریب دولت نمی‌گذرد و پر کردن فرم اطلاعات اقتصادی توسط بیش از 60 میلیون نفر گواه حمایت مردمی از این طرح می‌باشد که شما و دوستانتان مخربانه به آن می‌تازید.

اسماعیلی با اشاره به سخنان روحانی در خصوص سیاست خارجی مبنی بر اینکه «در این سه سال چه بهره‌برداری از فرصت ضعف دشمن نصیب ایران شد»، گفت: به اعتراف حتی دشمنان این نظام سیاست خارجی دولت نهم از قوی‌ترین نقاط مثبت این دولت بوده و پرونده‌ای که به دست دوستان شما در حال اغماء بود، با تلاش شخص رئیس جمهور و تدابیر مقام معظم رهبری تبدیل به برگ زرین انقلاب گردید.

وی تأکید کرد: ذهن تاریخی ملت ایران از یاد نبرده است افرادی که برای دفاع از عزت ملت به خارج اعزام شدند، الان پرونده آنها در کجاست؟ مردم خوب می‌دانند و این ما هستیم که سر در برف کرده‌ایم. مردم می‌دانند این همفکران شما بودند که از ذلت دم از سازش می‌زدند ولی الان عزت، اقتدار و عظمت نظام به استکبار جهانی ثابت شده است. بدانید نسل سوم انقلاب با عزم راسخ و با تاسی به ولی امر خویش همه اتفاقات سیاسی را رصد می‌نماید و این فرافکنی‌ها کاری جز آب در هاون کوبیدن نمی‌باشد.

عضو فراکسیون اکثریت مجلس با اشاره به بخش دیگری از اظهارات روحانی مبنی بر اینکه «آیا فاصله دهک های پائین و بالا در این مدت کاهش یافته یا بیشتر شده است؟»، گفت: این جمله از کسانی که در شکل دهی افکار عمومی در تجمل گرایی و اشرافی گری گوی سبقت از همگان ربوده و خود نیز در آن غوطه ور بودند جزء خنده دار ترین جمله هاست. افرادی که در زمان آنها فاصله طبقاتی شدید ایجاد شد، عدالت ذبح گردید، اشرافی گری، رانت خواری، رشوه خواری و حیف و میل بیت المال به اوج رسید و بنیانهای فرهنگی و دینی با تئوری تساهل و تسامح سست گردید و آقازاده ها بروز کردند، الان چگونه دم از دهک های پائین جامعه می‌زنند.

اسماعیلی تصریح کرد: آیا واقعاً می‌دانید در دهک های پائین جامعه چه خبر است؟! این دولت نهم بود که در زمان مدیریت خویش مفاهیمی چون شهاد طلبی، ایثار، دفاع از باورها و ارزشها ایستادگی در برابر زورگویان و دکترین عاشورایی (هیهات من الذله) را زنده و در جامعه جاری و ساری کرد. این دولت عدالت محور بود که تابوی شان سلطنت مابانه وزراء و مدیران را که شما و هم پیمانان شما به جامعه القاء کرده بودید را شکست و کار آنقدر ستودنی بود که رهبر عزیز فرمودند «انس با مردم و روحیه مردمی و برجسته کردن شعائر و گفتمان امام و انقلاب سه خصوصیت با ارزش دولت نهم می باشد.»

وی با اشاره به بخش دیگری از سخنان روحانی در استفاده دولت از صندوق ذخیره ارزی مبنی بر اینکه «اینان مسئول جارو زدن حساب ذخیره ارزی شده اند»، گفت: الآن بچه های دبستانی هم می‌دانند که دولت بدون تصویب مجلس شورای اسلامی حتی اجازه برداشت یکی دلار از در آمدهای نفت را ندارند آیا اینگونه اظهارات توهین به نمایندگان که به فرموده معمار کبیر انقلاب عصاره فضائل ملت هستند نمی‌باشد. این دوستان شما بودند که گفته اند که ما طرفدار مکتب لیبرالیسم هستیم، اسلام فاقد نظام سیاسی و اقتصادی است، مع‌الاسف این اظهارات از سوی بزرگان آن حزب مورد اعتراض قرار نگرفت.

نماینده گرمی در مجلس شورای اسلامی افزود: در زمان حکومت دوستان شما بود که سکولاریزم علناً تبلیغ و ترویج می‌شد تا جایی که وزراء دولت سازندگی و اصلاحات هم بارها به این اشاره کرده بودند ولی به فضل الهی و با رهبری هوشمندانه مقام معظم رهبری بعد از روی کار آمدن دولت نهم این امر خطرناک کنترل شد و باید مراقب بود که سکولارها دوباره با جمع آوری عِده و عُده و تخریب گسترده دولت انقلابی این قطار را از مسیر خودش خارج نکنند.

اسماعیلی با اشاره به فرمایش رهبر معظم انقلاب مبنی بر اینکه گرایش های سکولاری که متاسفانه داشت در بدنه مدیران کشور نفوذ می‌کرد، جلویش گرفته شد، خیلی موضوع خطرناکی بود الحمد الله اینها جلویش گرفته شد، گفت: این از افتخارات دولت نهم است که شما و دوستان شما سعی در تخریب بی انصافانه و مظلومانه آن هستید.

وی در خصوص سؤال از رئیس جمهور که توسط عده‌ای از نمایندگان مجلس پیگیری می‌شود، گفت: در صورتی که راه های اولیه برای برگزاری جلسه با رئیس جمهور فراهم است و قبل از شنیدن نظرات ایشان سوال از رئیس جمهور هیچ ثمره ای ندارد، مبادا در بازی از پیش نوشته شده بازیگران مخرب بیفتیم که حاصلی جزء تضعیف انقلاب و نظام ندارد، گرچه حق قانونی نمایندگان عزیز است و در صورت تحقق هم ایرادی به مجلس وارد نمی‌باشد.

 

کوچک زاده:هجمه های اخیر روحانی در راستای فرمان"اتمام مدارا"

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با انتقاد از هجمه های اخیر حسن روحانی علیه دولت گفت: آنچه که در یکی دو هفته اخیر از ناحیه "روحانی" علیه دولت عنوان شده است را می توان در راستای فرمان "اتمام دوران مدارا" با دولت نهم، ارزیابی کرد.

به گزارش رجانیوز ،"مهدی کوچک زاده"در گفت و گو با ایرنا، اظهار داشت: از روزی که گفته شد "سه سال با دولت مدارا کردیم و این مدت سرآمد"، هجمه ای مجدد و با شدت بیشتر علیه دولت آغاز شد و ما شاهدیم که هیچ منطقی هم بر این هجمه حاکم نیست.

وی افزود: در حالی که رهبر معظم انقلاب می فرمایند در این دولت اعاده عزت ملی صورت گرفت، آقای رییس مرکز تحقیقات استرات‍ژیک مجمع تشخیص مصلحت می گوید، کدام ایرانی در این شرایط احساس عزت می کند.

این نماینده مجلس یادآور شد: وقتی رهبر معظم انقلاب می فرمایند که در زمینه مبارزه با فساد این دولت عزم و جدیت دارد و یا اینکه دولت، خاکی، مردمی و ساده زیست است؛ رییس مرکز تحقیقات استراتژیک برای تداعی معنای خلاف آنچه رهبر انقلاب فرموده اند، می گوید که پول نفت در این سه سال کجا رفت؟

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس ادامه داد: اگر هیچ کس نداند، حداقل رییس مرکز تحقیقات استراتژیک، عضو مجلس خبرگان و عضو جامعه روحانیت مبارز باید بداند که اگر قیمت نفت به آسمان هم برود رییس جمهور حق مصرف درآمد اضافه را خارج از آنچه در بودجه تصویب شده است، ندارد.

کوچک زاده اضافه کرد: در حالی که رهبر معظم انقلاب در مورد این دولت می فرمایند که خبرگی و کارشناسی را تا دورترین نقاط این مملکت با سفرهای استانی گسترش داده است، "روحانی" ادعا می کند که در این دولت در مجموعه های کارشناسی را بستند.

نماینده تهران گفت: به نظر می رسد با توجه به مصادیقی که ذکر کردم دیگر بنای مدارا وجود ندارد و به هر قیمتی حتی مخالفت صریح با نظرات رهبر معظم انقلاب می خواهند دولت نهم را از چشم ها بیاندازند تا از این طریق به خیال خام خود دوباره بر کرسی ریاست جمهوری جلوس کنند و بر منابع و مقدرات این مردم حاکم شوند.

به گفته وی، این گروه دوباره می خواهند دست کسانی را باز گذارند که به قول رهبر معظم انقلاب به دنبال ترویج غرب زدگی در میان مدیران و اداره کنندگان کشور بوده اند و به کسانی میدان دهند که علی رغم اسلامی بودن نظام، حاکمیت و انقلاب، درصدد ترویج سکولاریزم در قشر مدیران و اداره کنندگان کشور هستند.


  

87/6/23
10:48 ص

رامین: روحانی درباره پذیرش پروتکل الحاقی توضیح دهد

 

یک عضو رایحه خوش خدمت گفت: حسن روحانی بهتر است بجای زیر سئوال بردن افتخارات هسته ای در دولت نهم در باره پذیرش پروتکل الحاقی در دوره خودش به افکار عمومی توضیح بدهد.

محمد علی رامین در گفتگو با فارس، در واکنش به اظهارات اخیر حسن روحانی علیه دولت نهم گفت: روحانی گفته است دولت نهم ایران را در عرصه بین‌المللی ذلیل کرده و عزت ایران را به حراج گذاشته است، اظهار داشت: امیدوارم این حرف‌ها برای تشویش اذهان عمومی و توهین به ملت انقلابی ایران نباشد، آیا باز پس‌گیری‌ همه امتیازاتی که در دولت سابق در موضوع هسته‌ای به غربی ها واگذار شده بود مطابق عزت ایران بود؟ آیا پذیرش یک جانبه و غیرقانونی پروتکل الحاقی و اجازه ورود و جاسوسی صهیونیسیم جهانی به مراکز صنعتی-نظامی ایران، نشانه عزت و عظمت ایران بود؟

وی افزود: آیا تعطیلی مراکز هسته‌ای کشور و سرگردان کردن دانشمندان هسته‌ای، نشان از شرافت و عزت مردم ایران داشت؟

وی در ادامه اظهار داشت: این موضعگیری وارونه است که تغییر موضع بین‌المللی ایران از جایگاه متهم و پاسخگو به جایگاه پرسشگر و فعال بین‌المللی را یک ذلت و به حراج گذاشتن عزت ایران در عرصه‌های بین‌المللی معرفی کنند.

رامین اظهار داشت: امام خامنه‌ای در 19 شهریور سال‌جاری در دیدار مسئولان و مدیران نظام فرمودند: «ستمگران جهانی با شبکه رسانه‌ای خود در مورد قصاص اسلامی، اقتصاد اسلامی، قانون اسلامی، و مسائل دیگر جنجال‌آفرینی می‌کنند» و در جایی دیگر نیز ایشان فرمودند: «دشمن همیشه سعی کرده است اینگونه القا کند که با ایستادگی بر ارزش‌های اسلام و اصول انقلاب اسلامی پیشرفت امکان پذیر نیست، در حالی که برخلاف این القائات پیشرفتهای عظیم کشور به واسطه ایستادگی بر شعارها و اصول انقلاب اسلامی است».

وی افزود:‌ با توجه به سخنان مقام معظم رهبری حقیقتا درک اهداف و اغراض برخی افراد در موضع‌گیری‌ها علیه دولت نهم بسیار مشکل است زیرا حرکت در راستای اهداف دشمن و شکستن عظمت دولت اسلامی از این افراد که باید مظهر استکبار ستیزی باشد، حیرت‌آور و سوء‌ظن آفرین است.

ادعای حسن روحانی مبنی بر اینکه دولت هر ماه ذخیره ارزی را جارو می‌کند توهینی آشکار به نمایندگان ملت ایران در مجلس شورای اسلامی است که باید خود آنها به این توهین پاسخ دهند.

وی با اشاره به این سخن حسن روحانی که چرا دولت اقتصاد را خصوصی و مردمی نکرده است؟ گفت: باید از خود ایشان پرسید که در بیست و چند سال گذشته چگونه عمل کردند، چه نوع اقتصاد خصوصی و مردمی را ایجاد کردند.

وی افزود: اگر آنها اقتصاد خصوصی و مردمی را ایجاد کرده‌اند آمار خود را ارائه کنند تا دیگران نیز از آنها الگو بگیرند و اگر ایجاد اقتصاد مردمی که ایشان مطرح می‌کنند کار خوبی است ولی در زمان حاکمیت خودشان انجام نشده است، نسبت به این مسئله به افکار عمومی پاسخ دهند.

وی در پایان اظهار داشت: با بیان اینگونه اظهارات این گمان به وجود می‌آید که با چه انگیزه‌ای چنین بی‌پروا به دلداری فرعونیان زمان در شکست‌های پی‌درپی که در برابر دولت نهم داشته‌اند، پرداخته می‌شود.

 

استقبال وزارت خارجه اسراییل از سخنان روحانی

 

صحبت های حسن روحانی در انتقاد از دولت با محوریت در از دست دادن فرصت های طلایی در صفحه نخست سایت فارسی وزارت امور خارجه رژیم صهیونیستی قرار گرفت.

به گزارش برنا، سایت رسمی وزارت امور خارجه اسراییل صحبت های حسن روحانی، دبیرسابق شورای عالی امنیت ملی کشور در زمینه هزینه کرد دلارهای نفتی را به عنوان سرتیر این سایت انتخاب کرده است.

دراین متن آمده است"دولت احمدی نژاد به ما بگوید که درآمد نفت بشکه ای 130 دلار رابه چه مصرفی رساند و این پول کجا رفت و چرا برا ی مردم هزینه نشد"

لازم به ذکر است، حسن روحانی چندی پیش در جمع اعضای حزب اعتدال و توسعه با انتقاد ازعملکرد دولت گفت:"در این سه سال فرصت‌هایی برای نظام ایجاد شد که تقریبا بی‌سابقه یا کم‌سابقه بود چنان که در سه سال گذشت قیمت نفت به مرزی رسید که شاید برخی حتی تصور ‌آن را نیز نمی ‌کردند، آیا این فرصت برای ما استثنایی نبود؟ درآمد عظیم نفت برای ایران استثنایی نبود؟ این درآمد به چه مصرفی رسید و به کجا رفت؟"

وی این فرصت های طلایی را افزایش بی سابقه قیمت نفت، ابلاغ سیاست های اصل 44 برای خصوصی سازی و درگیر شدن ایالات متحده آمریکا در افغانستان و عراق و لبنان خوانده است.

گفتنی است این شبهات خصوصا موارد مربوط به افزایش قیمت نفت بارها توسط رییس جمهور پاسخ داده شده است.

 


  

87/6/20
6:52 ع

عامل حمله به بیت آیت الله گلپایگانی مدافع مراجع شده است؟

 

حمید رسایی نماینده تهران صبح روز سه شنبه در نطق پیش از دستور خود به هتاکی روز یکشنبه قدرت علیخانی نماینده قزوین نسبت به دولت به بهانه دفاع از مراجع پاسخ داد. متن کامل این نطق مهم در زیر آمده است:

نمایندگان محترم و ملت عزیز ایران، متأسفانه در روزهای اخیر شاهد بودیم که فردی در پایگاه اینترنتی خود به بهانه تذکر به مراجع و علمای دین، با بدترین شیوه و سخیف‌ترین ادبیات نسبت به یکی از مراجع انقلابی و زمان‌شناس حوزه‌های علمیه، قلم فرسایی کرده و در بیانی که شایسته یک عنصر فرهنگی نیست، نسبت به ورود علمای دینی در برخی از موضوعات سیاسی و اجتماعی اظهار فضل کرده و از ایشان خواسته که در امور حکومتی دخالت نکنند! همین شخص که خود چنین توصیه کرده، در بخش‌هایی از یادداشت خود به نوعی در امور مربوط به مراجع دخالت نموده!

همه می‌دانند که تأکید حضرت امام خمینی(ره)، رهبر معظم انقلاب و علمای بزرگی همچون شهید مطهری همواره و حتی پس از انقلاب اسلامی بر استقلال حوزه‌های علمیه از دولت‌ها بوده است و حتی این امر را از امتیازات روحانیت شیعه دانسته‌اند، اقتضای این استقلال هم این است که نه تنها مراجع متعهد و علمای بزرگ که حتی روحانیون انقلابی در مواقعی که احساس وظیفه کنند، نسبت به امور تذکر دهند، البته بدیهی است که در دوره استقرار نظام ولایت فقیه، بسیاری از این تذکرات با مواضع و جهت‌گیری‌های مقام معظم رهبری که خود از جمله مراجع تقلید هستند، تنظیم می‌شود و قطعاً در این مورد هدف علما از بیان این تذکرات، جز خیرخواهی‌ چیز دیگری نیست.

نیک روشن است که مراجع عظام هم انتظار ندارند که در تمام امور بلافاصله با بیان تذکری، واکنش سریع و انجام آن را ببینند، آنها نیز می‌دانند که اصلاح برخی از امور یا عمل به برخی از نصایح نیاز به گذر زمان دارد و حتی در مواردی با ارائه توضیحات نسبت به اجرایی نشدن خواسته‌‌ای قانع می‌شوند، بنابراین کسی حق جسارت نسبت به ایشان به خاطر ابراز تذکراتشان را ندارد و واکنش توهینی نسبت به تذکرات مراجع، فرد توهین کننده را از جرگه اصولگرایی خارج می‌کند.

بنده پس از اینکه اظهارنظر یک کارگردان سینما و نویسنده را نسبت به حضرت آیت‌الله مکارم شیرازی را دیدم، بسیار ناراحت شدم و شخصاً خدمت ایشان رسیدم و کسب تکلیف کردم، حتی مطلع شدم که برخی از دوستان طلبه قصد واکنش عمومی به این موضوع را دارند، ولی ایشان فرمودند که راضی نیستند مسأله شکل عمومی پیدا کند، در همان دیدار نیز ایشان تأکید کردند که من نیز می‌دانم اظهار‌ نظر این فرد ربطی به دولت ندارد ولی برخی آن را بهانه و به دنبال سوء استفاده خواهند هستند، آن پیش‌بینی حکیمانه، چند روز قبل از همین تریبون تحقق یافت.

متأسفانه در روز یکشنبه شاهد بودیم در حالی که نویسنده این مطلب موهن، هیچ ارتباطی با دولت نداشته و ندارد و حتی در مواقعی مواضع ضد دولت نیز دارد، برای چندمین بار از سوی شخصی که ادبیات توهینی او نسبت به رئیس جمهور همواره باعث وهن مجالس هفتم و هشتم بوده، به شکل سخیفانه‌ای دولت و رئیس جمهور مکتبی را مورد حمله قرار داد تا آنجا که شخصیتی چون حجت الاسلام و المسلمین آشتیانی، عضو جامعه مدرسین و نماینده مردم قم در مجلس وقتی مطلع شدند که بنده قصد تذکر دارم، فرمودند، اعتراض مرا هم به این سخنان اعلام کنید.

برخی از نشریات اصلاح‌طلب به استناد سخنان بی‌ادبانه و نسبت‌های ناروایی که از این تریبون نسبت به نیروهای اصولگرا و دولت نهم که مورد حمایت و علاقه‌ مقام معظم رهبری و مراجع عظام تقلید است، روا داشته شد و تیتر آغاز اهانت به مراجع در دولت نهم را برگزیدند، اما چه می‌شود کرد که دروغگو کم حافظه است، چرا که یکی دیگر از نشریات اصلاح‌طلب، دقیقاً دو ماه قبل از این نطق، یعنی در تاریخ 16 تیر 87 در مقاله‌ای با استناد به اسناد تاریخی می‌نویسد: "اگرچه در سالهای پیش از انقلاب، مأموران رژیم پهلوی دوبار به بیت آیت‌الله گلپایگانی حمله کردند اما از دیگر سو برخی روحانیون هم درباره کتاب شهید جاوید دو بار به منزل ایشان رفتند و فریاد اعتراض خود را به گوش ایشان رساندند"، اختلاف آنچنان بالا گرفته بود که ساواک در گزارش خود آورده بود طلاب طرفدار کتاب «شهید جاوید» قبل از ماه محرم به منزل آیت‌الله گلپایگانی حمله‌ور شدند و قصد کشتن وی را داشته‌اند، به طوریکه مشارالیه در منزل خود در حضور اجتماع طلاب فریاد برآورده است که مرا راحت بگذارید و اگر قصد کشتن مرا دارید، من در اختیار شما هستم.

آقایان مراجعه کنند ببینند این نشریه اصلاح‌طلب نام چه کسی را به عنوان طلبه‌ای که به بیت آیت‌الله گلپایگانی رفته و فریاد اعتراض سر داده ذکر کرده است، آن وقت قضاوت کنند که دولت نهم و یا همسر سخنگوی دولت اهانت به مراجع را آغاز کردند یا کسانی که امروز رگهای گردنشان در حمایت از مراجع بیرون می‌زند.

راستی آن روز که عضو سازمان نامشروع به جای نهج‌البلاغه، از مارکس سخن می‌گفت، مقلدان را میمون نامید؛ چرا به پشت این تریبون نیامدید و رئیس جمهور وقت را به باد استهزا و ناسزا نگرفتید؟ چرا وقتی وزیر وقت ارشاد که با ادعای خودش با سر کشیدن شیر درازگوشان، سیاست را ترک کرد و همنشین الشرق‌الاوسط و العربیه شد، با سخیف ترین ادبیات خطاب به آیت‌الله مکارم شیرازی سخن می‌گفت، صدای خود را کلفت نکردید و دستانتان به رعشه نیفتاد؟

می دانید چرا آن روز ما اعتراض بر زبان و کفن بر تن داشتیم؟ چون می‌دیدیم کسانی که باید جلوی این هتاکی‌ها را بگیرند، حامی هتاکان شده‌اند و حتی دستگاه قضایی را تحت فشار از بالا و چانه‌زنی از پایین قرار داده‌اند. آیا امروز فرد اصولگرایی را پیدا می‌کنید که از هتاکی و هتاکان دفاع کند و دستگاه قضایی را برای انجام وظیفه در برخورد با اهانت کنندگان تحت دشنام و فشار قرار دهد؟

آقای محترم شما که مدافع مراجع هستید، چرا در مجلس ششم وقتی آیت‌الله مکارم شیرازی نامه‌ای اعتراض‌آمیز از عملکرد هم‌ پیمانانتان را تسلیم هیأات رئیسه مجلس کرد، حاضر به نطق نشدید؟ و حجت الاسلام موسی قربانی، مظلومانه آن را در نطق خود قرائت کرد.

و سخن دیگر اینکه در روزهای اخیر زمزمه سؤال از رئیس جمهور از سوی چند تن از نمایندگان مجلس شنیده می‌شود که به عمد، تعداد حامیان خود را بیش از اندازه واقعی اعلام می‌کنند. طبعاً سئوال از رئیس جمهور و وزرا چنانچه طبق آیین‌نامه داخلی باشد، حق نمایندگان است، اما آیا طراحان این قصه که نمی‌خواهند رسماً و علناً خود بار این موضوع را به عهده بگیرند، اندکی درباره نتایج این اقدام اندیشیده‌اند.

اینجانب در خصوص معاون رئیس جمهور، سخن امیرالمومنین(ع) را به احمدی نژاد یادآور می‌شوم که "لا تثق باخیک بکل الثقه" و حتی در انتقاد از مواضع مشایی رئیس سازمان میراث فرهنگی بیش از 8 مصاحبه انجام داده‌ام و همچنان معتقدم که ایشان باید نسبت به بکار بردن واژه جعلی مردم اسرائیل عذرخواهی کند، البته توضیحات چند باره وی و متن پنج صفحه‌ای خطاب به رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس مبنی بر نامشروع بودن رژیم صهیونیستی و همچنین تأکید بر حمایت از حقوق ملت مظلوم فلسطین و نابودی مهاجران یهودی که به تأیید رژیم نامشروع صهیونیستی می‌پردازند، روشنگر عدم انحراف در مواضع اصولی دولت نهم است.

به همین دلیل نیز رهبری انقلاب با علم و اطلاع به همه مخالفت‌ها و حساسیت‌های به حق، در دیدار با اعضای دولت ضمن تمجید ویژه از جهت‌گیری دولت نهم و پافشاری آن بر اصول و آرمان‌های امام خمینی (ره) و انقلاب اسلامی که یکی از آنها مواضع دولت در برابر رژیم صهیونیستی و ضربه زدن به آن است، فرمودند "اتقوا من مواضع التهم" و خطاب به اعضای دولت تأکید کردند که برای خودتان و برای دولت مسأله درست نکنید و بهانه دست جنجال آفرین ها ندهید.

با توجه به همه این امور، به نظر می‌رسد که برخی اقدامات از جمله زمزمه طرح سؤال از رئیس جمهور که با استقبال جریانات و افراد مسئله‌دار سیاسی بیرون مجلس مواجه شده، صحیح نباشد و از مصادیق جنجال‌آفرینی تلقی شود.

مگر این جمله از رهبری شنیده نشد که مجلس هشتم باید بر همکاری با دولت به عنوان یک اصل تکیه کند چراکه دولت انصافاً پرکار و خستگی‌ناپذیر است و همان کارها و اهدافی را پیگیری می‌کند که مجلس در پی آن است.

مگر رهبری به پرهیز از رقابت با دولت و معارضه با آن توصیه نکردند و نفرمودند در اوج اعمال وظایف نظارتی مجلس، باید کاملاً مراقب و هوشیار بود که این امر، به وسیله‌ای برای معارضه قوا تبدیل نشود، دو عنصر نظارت و همکاری صمیمانه، در تعامل با قوای دیگر، باید دو بخش تفکیک ناپذیر باشند، مسئولیت نظارتی مجلس هرگز نباید به دست اهمال سپرده شود، اما هرگز هم نباید نظارت مجلس به معنای رقابت با دولت و نشنیدن نیازها و ضرورت‌ها و تنگناهای آن شمرده شود.

مگر در بیانات رهبری انقلاب هماهنگی با دولت نهم در حرف و عمل تأکید نشد که شما باید در کنار دولت انقلابی و مومن پیشاهنگ این حرکت شجاعانه و مدبرانه باشید و دنیا از همه شما سخن واحدی بشنود و تبلور عزم ملی را در حرف و عمل شما ببیند.

مگر ایشان به مراقبت از رخنه و نفوذ دشمن در اختلافات تأکید نکردند، با این حساب آیا از رئیس جمهور خواستیم تا در جلسه‌ای دوستانه و نه طرح سوال رسمی به سؤالاتمان پاسخ دهد؟ مگر تعامل با دولت پرکار، مکتبی، انقلابی، مردم‌مدار، معتقد به اصول و مبانی از سوی رهبری به عنوان یک اصل برای این مجلس تعیین نشد؟ آیا این اقدام که با استقبال مطبوعات زنجیره‌ای و رادیوهای بیگانه مواجه شده، عمل به آن اصل است؟ امشب همه میهمان رهبر معظم هستیم، آیا مجلس در اجرای توصیه‌ها و فرامین این دلسوز مردم، حرفی برای گفتن دارد؟ آیا زمزمه طرح سوال از رئیس جمهور اصولگرا در راستای عمل به این توصیه‌هاست؟ بی‌شک مجلس هشتم که مجلس همسو با اوامر ولایت است از این بازی استقبال نمی‌کند.


  

پیام رسان

+ لینک دانلود جزوه استقامت در منطقه ممنوعه

+ ویل راجر فرمانده ناو ونیسنس هواپیمای مسافربری ما رو ساقط کرد و از شیاطین متحده مدال گرفت، اصغرآقا شما کدوم ایرباس رو زدی که لیاقت جایزه گرفتن از دست شیطان را پیدا کردی؟!

+ ویل راجر فرمانده ناو ونیسنس هواپیمای مسافربری ما رو ساقط کرد و از شیاطین متحده مدال گرفت، اصغرآقا شما کدوم ایرباس رو زدی که لیاقت جایزه گرفتن از دست شیطان را پیدا کردی؟!

+ تبلیغ بورس بعد از اشغال وال استریت!

+ فدایی سید علی با نمایش چند فیلم و عکس از یوم الله 9 دی 1388 به روز شد..... منت می گذارید تشریف بیاورید به سنگر ما......

+ 30 فروردین سالروز ولادت امام خامنه ای روحی فداه بر عاشقان ولایت مبارک باد

مشخصات مدیر وبلاگ
 
مهدی[112]
 

سِلْمٌ لِمَنْ سالَمَکُمْ خامنه ای حَرْبٌ لِمَنْ حارَبَکُــمْ خامنه ای


لوگوی وبلاگ
 

عناوین یادداشتهای وبلاگ
خبر مایه
بایگانی
 
لینک‌های روزانه
 
صفحه‌های دیگر
دسته بندی موضوعی
 

javahermarket

لوگوی دوستان
 
دوستان
 
بازتاب بُرنا وبلاگ گروهی فصل انتظار مبادا روی لاله ها پا گذاریم سجاده ای پر از یاس یا اباصالح المهدی (عج) .:: در کوی بی نشان ها ::. دنیای جوانی سکوت ابدی ارزش خبر ... حبل المتین ... نمازخانه بوستان بهاره PARANDEYE 3 PA عروج شهرستان بجنورد عشق الهی حمایت مردمی دکتر احمدی نژاد کـــــلام نـــو شلمچه وبلاگ گروهی موج .: شهر عشق :. نسیم قدسیان رهسپاریم با ولایت تا شهادت مهربان رنگارنگه گل نرگس...مهدی فاطمه ما و دلاوران کانون فرهنگی هنری مسجد ولی عصر (عج) کنگان پرتو پاسبان*حرم دل *شده ام شب همه شب السلام علیک یا علی بن موسی الرضا هیئت متوسلین به حضرت قاسم بن الحسن علیهما السلام ساحل نشین اشک عشق الهی: نگاه به دین با عینک محبت، اخلاق، عرفان، وحدت مسلمین عطش (وبلاگ تخصصی ماه محرم و صفر) عطش گروه اینترنتی جرقه داتکو نهِ/ دی/ هشتاد و هشت فرهنگ ولایی مهدویت @@@ استشهادی @@@ یاامام حسن مجتبی (ع)ادرکنی هرچه می خواهد دل تنگت بگو(مشاوره) زندگی گروه فرهنگی سردار خیبر دل نوشته های هدهد سرگشته سیرت بسوی ظهور ... زورخانه باباعلی از فرش تا عرش نصیحت به مسئولین جامعه اسلامی پایگاه اطلاعاتی و کاربردی شایگان حب الحسین اجننی mansour13 فقط من برای تو وبلاگ رسمی دوستداران و منتقدان دکتراحمدی نژاد یا زهرا(س) گل پیچک شیعه مذهب برتر Shia is super relegion پایگاه اطلاع رسانی قاین نیوز دهاتی دکتر علی حاجی ستوده نای نیستان شمیم عاشق امام زمان عجل الله تعالی فرجه شریف حزب الله هم الغالبون مجمع عاشقان ثامن الائمه (ع) منتظر عشق طلاست السلام علیک یا صاحب الزمان کانون فرهنگی دستگردانیهای مقیم یزد صفاسیتی یاران ناب معجزه هزاره سوم بصیرت قاضی مالخر زمزمه های عطار برای حقیقت جویان اتحاد ملی - انسجام اسلامی ولایت مشاوره و مقالات روانشناسی اموزش . ترفند . مقاله . نرم افزار عاشقان علی و فاطمه « یا مهدی ادرکنی » فوتوبلاگ وصال شهدای غریب کجایند مردان بی ادعا؟ حسین جان (این حسین کیست که عالم همه دیوانه اوست) نـــــــــــــــــــــــــــــور خــــــــــــــــــــــــــــدا مائدة من السماء زیر آسمان خدا گفتمان مذهبی آموزش های مخصوص نظامی - نیروهای ویژه نور المهدی (عج) شهرستان ماهشهر یوسف گام آخر... درد و دل یک قدم تا پشت خاکریز یعسوب جلوه گاه دنیای آبی شیعیان اهل سنت واقعی وبلاگ خبری هیات چهارده معصوم(ع) بوئین زهرا هیئت مجازی علی جان آژیر قرمز مولای غریب ازدواج موقت وچالش ها دشت جنون نازنین فاطمه عاشقان شهادت در خط ولایت نسیم جبهه یا مهدی (عج) یه فلش کار بسیجی سایت خبری تحلیلی شیعه نیوز رنگارنگه 2 سخنان مهجور حضرت روح الله بــــــــــــــــــــــــــــاران مسیح المسایح پیام مشاور حاج منصور ارضی وبلاگهای موهن را متوقف کنید .::خادم الشهداء::. هیئت یا عباس (ع) عشاق المهدی(عج) هر که دارد هوس کرببلا بسم الله پایگاه وبلاگ نویسان حامی مقاومت اسلامی مروارید شهید حجت الاسلام والمسلمین ردانی پور خاکریز سبز السلام علیک یا اباالفضل العباس (ع) .::خاتم النبیین::. حوزه مقاومت بسیج هفت امام موسی کاظم علیه السلا جنـبش پیامـکی احـمدی نـژاد گفتمان آزاد حقیقت نیوز نغمه اذان صبح دولت عشق محب مهدی (عج) اصلاح الگوی مصرف صبح بیداری مردان بی ادعا هیئت مذهبی دانشجوئی ثامن الائمه (ع) وبلاگ شخصی دکتر کوچک زاده نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلام حزب فقط حزب علی... رهبر فقط سید علی خفن سرا ضد سبز یادداشتهای بی تکلف جزوات کارشناسی ارش شجره طیبه دین و زندگی سیستم عامل، طراحی گرافیک و برنامه نویسی خراباتی 15 یک دست لباس خاکی نینوا نرم افزار ایثار حامیان استاد رائفی پور و استاد عباسی و کریمی
موسیقی


ترجمه از وردپرس به پارسی بلاگ توسط تیم پارسی بلاگ