سفارش تبلیغ
صبا ویژن
صفحه اصلی پیام‌رسان پارسی بلاگ پست الکترونیک درباره اوقات شرعی
طول ناحیه در قالب بزرگتر از حد مجاز

86/7/26
7:8 ع

شب جمعه که می شه دل منو تنها میذاره           به گمونم که میره کربلا سوغات بیاره............

مطلب عالم ذر!روز ازل! صبح آفرینش! را قبلاً نوشته بودم که ناقص موند دلم نیامد رهاش کنم اینهم ادامه اش.....

تولد مولود

مرویست: بدین ترتیب دومین گل از گلستان خاندان رسول اکرم شکفته شد و جهان هستی را با وجود مقدسش معطر کرد و مردم مدینه از خبر مسرت بخش میلاد خجستۀ آن مشعل هدایت و آن یگانۀ الماس عرش خدا که خورشید را بی‌فروغ می‌نمود غرق در سرور و شادی شدند، غافل از این که خاندان عصمت و طهارت را هاله‌ای از غم در بر گرفته است؛ زیرا پیک وحی پیش از ولادت آن مولود، خبر غم انگیز و حوادث ناگوار عاشورای حسینی را گزارش داده بود، وقتی مژدۀ ولادت مولود منتشر شد حضرت رسول اکرم بی‌درنگ خود را به خانۀ حضرت علی و حضرت فاطمه علیهما السلام رساند و از اسماء خواست تا آن مولود را بیاورد که آن حضرت دیدن فرمایند.

اسماء می‌گوید: من آن مولود عزیز را در جامه‌ای سپید نهادم و به دست مبارک رسول خدا سپردم و آن حضرت نوزاد را به آغوش گرفته و در دامن خود نهادند و در گوش راست آن حضرت اذان و در گوش چپش اقامه گفتند، سپس مولود را بوسیده و با اندوه فراوان فرمودند: تو را مصیبت بزرگی خواهد بود؛ خدا قاتل تو را لعنت کند، سپس خطاب به بنده فرمودند: این خبر را برای دخترم فاطمه نقل مکن.

اسماء می‌گوید: روز هفتم که فرا رسید؛ رسول خدا تشریف آورده و فرمودند: فرزندم را بیاور، همین که آن حضرت را به حضور رسول اکرم بردم، دستور دادند گوسفند ابلقی را برای نوزاد عقیقه کرده و سپس یک ران آن را به قابله عطا کردند، هم چنین آن حضرت پس از عقیقه دستور دادند تا سر مبارک مولود را تراشیده و به وزن موی سرش، نقره صدقه داده و سپس آن مولود را در دامن خود گرفته و فرمودند: یا اباعبدالله! کشته شدن تو بر من خیلی ناگوار است، آن حضرت این کلام را فرموده، آنگاه به شدت گریان شدند.

نقل شده است، اسماء به رسول خدا عرض کرد:

پدر و مادرم به فدایت این چه خبری است که روز اول (ولادت مولود) آن را فرمودی و امروز که (روز هفتم ولادت اوست) این موضوع را خبر می‌دهی و در عوض شادی گریه می‌کنی؟

پیامبر اکرم (ص)در این باره فرمودند:

به این دلیل بر فرزند دلبندم می‌گریم که گروهی از ستم کاران بنی امیه او را شهید می‌کنند؛ همانا که در دین من رخنه خواهند کرد و به خدای عظیم کافر خواهند شد؛ خداوند شفاعت مرا به ایشان نصیب نگرداند و خداوند دوست بدارد کسانی را که فرزندانم را دوست داشته باشند و لعنت کند دشمنان ایشان را یک نوع لعنتی که آسمان و زمین را پر کند.

روایت است در هفتمین روز ولادت آن مولود، حضرت جبرئیل نزد رسول خدا مشرف شده و عرض کرد:

«خداوند تبارک و تعالی بر تو سلام می‌رسانند و می‌فرماید: همانا علی برای تو همانند هارون برای موسی بن عمران است، بنابراین نام فرزندت را نام فرزند هارون قرار بده.

حضرت فرمود: اسمش چه بود؟

جبرئیل عرض کرد: شبیر.

رسول الله فرمود: زبان من عربی است.

جبرئیل عرض کرد: شبیر به عربی حسین خوانده می‌شود، پس پیامبر نام مولود را حسین گذارد.

در این باره شیخ صدوق در اکمال الدین از حضرت صادق علیه السلام روایت می‌کند که فرمود:

وقتی آن سرور آزادگان، چشم به دنیا گشود خداوند به فرشتگان وحی فرمود که شماها صف در صف بایستید و تسبیح، تحمید، تمجید و تکبیر را برای بزرگداشت این مولود مسعود که برای حضرت محمد در دنیا متولد شده به جا آورید، هم چنین خداوند حضرت جبرئیل را امر نمود که با هزار قبیل(تعداد یک میلیون) از ملائکه بر اسب‌های ابلق سوار شده که بر هر یک از آنها قبه‌هایی از دُرّ و یاقوت نهاده شده بود و دیگر جماعتی از ملایکه که اسم آنان روحانیون می‌باشد و در دستهایشان حربه‌ها از نور است، همگی بر زمین نازل شوند و حضرت پیامبر را برای ولادت آن مولود تبریک گویند.

مرویست: زمانی که حضرت جبرئیل در حال نزول بود به جزیره‌ای از جزایر دریا برخورد و با ملکی مصادف شده که او را "فُطرس" می‌گفتند که یکی از حاملان عرش خدا به شمار می‌رود.

نقل شده است: خدای توانا به فطرس امری کرده، ولی او دربارۀ آن امر کندی نموده بود؛ بنا به روایتی خدای تعالی او را بین عذاب دنیا و آخرت مخیر کرده و فطرس عذاب دنیا را اختیار کرد و خدای قهار او را به وسیله مژۀ چشمانش در آن جزیره آویزان کرده بود؛ هیچ حیوانی از آن جزیره عبور نمی‌کرد و پیوسته دود بدبویی از آن متصاعد بود و همین که فطرس، حضرت جبرئیل را با آن عده از ملائکه در حال نزول دید، پرسید قصد کجا دارید؟

حضرت جبرئیل عرض کرد:

«پسری برای احمد از دختر او فاطمه و وصی او علی متولد شده است که امامان امت تا روز قیامت از فرزندان او خواهند بود».

اینک خداوند مرا دستور داده که خدمت آن حضرت شرفیاب شده و تبریک عرض کنم.

فطرس به حضرت جبرئیل عرض کرد: مرا به همراه خود ببرید، شاید آن حضرت در حق من دعا کند و خدای رئوف از گناهم بگذرد.

گویند: حضرت جبرئیل او را با خود به حضور پیامبر اکرم (ص)آورد و بعد از این که به رسول خدا تبریک گفت، شرح حال فطرس را نیز به عرض رسانید.

پیامبر اکرم (ص)فرمود: به فطرس بگو خود را به گهوارۀ نوزاد بمالد و به مکان خود برگردد و فطرس نیز چنین کرد پر و بال او روییده شد و به طرف آسمان بالا رفت و قبل از این که به جانب آسمان صعود کند به رسول خدا عرض کرد:

«یا رسول الله! زود باشد که امت تو این مولود را شهید کنند و حال به جهت نعمتی که به وسیلۀ آن نوزاد به من نصیب شده حقی برگردنم دارد؛ لذا هر کس آن بزرگوار را زیارت کند من زیارت او را به حضرت حسین می‌رسانم، کسی که بر آن حضرت سلام کند من سلام او را به آن مولا رسانده و هر که بر امام صلوات بفرستد، من صلوات و درود او را به آن حضرت خواهم رساند.»

مرویست: موقعی که فطرس به جانب آسمان بالا می‌رفت فخریه نموده و عرض کرد:

«کیست مثل من! حال آن که آزاد شدۀ حسین بن علی و فاطمه و جدش احمد صلی الله علیهم اجمعین هستم».

 


  

86/7/25
4:53 ع

انتشار بیانیه مشترک روسای جمهوری اسلامی ایران و روسیه


 

روسای جمهوری اسلامی ایران و روسیه در پایان سفر "ولادیمیر پوتین" به تهران، یک بیانیه مشترک مهم درخصوص مهمترین مسایل دوجانبه، منطقه ای و بین المللی منتشر کردند.
متن کامل این بیانیه به شرح ذیل است:

به دعوت جناب آقای محمود احمدی نژاد رییس جمهوری اسلامی ایران ، جناب آقای ولادیمیر پوتین رییس جمهور فدراسیون روسیه در صدر هیات بلند پایه در تاریخ 24 مهرماه 1386 مطابق با 16 اکتبر 2007 برای انجام دیدار کاری به جمهوری اسلامی ایران سفر نمود. این ، اولین سفر رییس کشور روسیه به ایران، در طول تاریخ روابط فیمابین می باشد.
جناب آقای ولادیمیر پوتین رییس جمهور روسیه در طی اقامت خود در تهران، علاوه بر شرکت در دومین اجلاس سران کشورهای ساحلی دریای خزر، با حضرت آیت الله سیدعلی خامنه ای رهبر معظم انقلاب اسلامی ایران ، دیدار و گفتگو نمودند.
در جریان مذاکرات که در فضای اعتماد و تفاهم صورت گرفت ، طرفین ، ابعاد کلیدی مناسبات دو جانبه و همکاریها در زمینه های مختلف را بررسی و درباره مسائل مهم منطقه ای و بین المللی تبادل نظر نموده و در موارد ذیل، به توافق رسیدند:

1- طرفین تایید نمودند که همکاری متقابلاً سودمند در زمینه های سیاسی، اقتصادی، فرهنگی و غیره و همچنین تعامل در صحنه بین المللی پاسخگوی منافع ملی هر دو کشور بوده و نقش مهمی را در حفظ صلح و ثبات در منطقه و فراسوی آن ایفا می کند.

2- طرفین عزم خود را برای مساعدت به توسعه فزاینده روابط هه جانبه روسیه و ایران مطابق با نص و روح قرارداد اساس روابط متقابل و اصول همکاری که در 22 اسفند ماه 1379 برابر با 12 مارس 2001 در مسکو به امضاء رسید ، اعلام نمودند.

3- طرفین ضمن بررسی همکاری های تجاری و اقتصادی ایران و روسیه،خواستار افزایش تلاشها در جهت توسعه بیشتر روابط اقتصادی فیمابین بویژه در زمینه هائی مانند: صنایع نفت و گاز، انرژی اتمی، انرژی برق، صنایع تبدیلی، هواپیما سازی، بانکداری و حمل و نقل شدند. دو طرف اعتقاد مشترک دارند که کمیسیون دائمی همکاری های تجاری اقتصادی روسیه و ایران باید سهم قابل ملاحظه ای در این کار داشته باشد.

4- همکاری دو کشور در زمینه استخراج و انتقال منابع انرژی مورد توجه خاص قرار گرفت. طرفین توافق نمودند ، جهت گسترش ارتباطات مستقیم بین شرکتهای نفت و گاز دو کشور که هدف آن انعقاد قراردادهای مشخص تجاری متقابلا سودمند بصورت کار مشترک در همه بخشهای صنایع نفت و گاز می باشد، اقدام نمایند.

5- طرفین نسبت به هماهنگ سازی سیاستهای بازار در زمینه صدور نفت و گاز ، مشارکت سازمانهای روسیه در استخراج میادین نفت و گاز ایران منجمله میدان گازی پارس جنوبی، ایجاد توانایی های صنعتی در ایران برای تولید، نگهداری و صدور گاز طبیعی ابراز علاقمندی نمودند.

6- طرفین علاقمندی خود را برای ادامه همکاری در بخش انرژی منجمله، مدرنیزه کردن نیروگاههایی که قبلاً با کمک روسیه ساخته شده اند و نیز احداث نیروگاههای برق آبی و نیروگاههای حرارتی جدید از جمله ساخت نیروگاه زغال سنگ طبس در ایران را مورد تاکید قرار دادند.

7- طرفین ضمن تاکید بر همکاری دو جانبه در عرصه انرژی اتمی صلح آمیز، تایید نمودند که این نوع همکاریها در آینده نیز در مطابقت کامل با تعهدات آنها نسبت به قرارداد عدم اشاعه سلاحهای هسته ای اجرا خواهد شد. در این راستا بر ساخت و راه اندازی نیروگاه هسته ای بوشهر طبق جدول زمان بندی مورد توافق دو طرف تاکید کردند.

8- طرفین با رضایتمندی موضوع امضاء قرارداد تحویل پنج فروند هواپیمای توپولف «TU-204-100» به ایران را مورد اشاره قرار دادند. در این ارتباط، نسبت به تعمیق هر چه بیشتر همکاری در زمینه صنایع هواپیمایی ابراز علاقه مندی شد. طرفین ضمن حمایت از مذاکرات جاری بین سازمانهای مربوطه دو کشور در خصوص خرید و ساخت هواپیمای توپولف 334 و 214 و نیز هلکوپترهای غیر نظامی کاموف در ایران، بر تنظیم و امضای سریعتر قرارداد نهایی این پروژه تاکید نمودند .

9- در جریان دیدار روسای جمهور بر لزوم ادامه تلاش در جهت فراهم‏سازی شرایط مساعد حقوقی، اقتصادی و مالی برای سرمایه‏گذاری های مشترک در روسیه و ایران تاکید گردید. از این رو ضرورت امضای هر چه سریعتر سند تفاهم نامه بین دولت جمهوری اسلامی ایران و فدراسیون روسیه درباره توسعه همکاری های بلند مدت تجاری،اقتصادی، صنعتی، علمی ، فنی و همچنین موافقت نامه تشویق و حمایت متقابل از سرمایه گذاری ها مورد تاکید طرفین قرار گرفت.

10- طرفین توافق نمودند که تلاش برای توسعه کریدور بین المللی حمل و نقل شمال – جنوب منجمله بخشهای جاده، راه آهن و دریا در راستای تقویت روزافزون روابط تجاری و اقتصادی ایران و روسیه و نیز دیگر کشورهای منطقه تداوم یابد.
طرفین به توافق رسیدند که موضوع بازگشائی راه زمینی بین ایران و روسیه از طریق خاک جمهوری داغستان تسریع شود.

11- طرفین از پیشرفت روزافزون همکاریهای منطقه ای بین اعضای فدراسیون روسیه و استان های جمهوری اسلامی ایران ابراز رضایت‏مندی نمودند. در این راستا، خاطر نشان گردید که از سرگیری فعالیت سرکنسولگری روسیه در رشت و گشایش سرکنسولگری ایران در غازان ، به تقویت هر چه بیشتر روابط منطقه ای دو کشور کمک خواهد کرد.

12- طرفین ضمن بحث و بررسی مسائل مهم منطقه ای نسبت به گسترش همکاری های دو جانبه و چند جانبه در آسیای مرکزی و قفقاز بمنظور تقویت امنیت و ثبات در این منطقه منجمله از طریق همکاری نزدیکتر با کشورهای منطقه براساس علاقه و احترام متقابل، ابراز علاقمندی نمودند.

13- ایران و روسیه بر توسعه همکاری ها بر اساس حقوق برابر و سازنده بین کشورهای عضو و کشورهای ناظر سازمان همکاری شانگهای در زمینه های مورد علاقه طرفین تاکید کردند.

14- روسای جمهوری اسلامی ایران و فدراسیون روسیه تمایل دو کشور را برای حل همه مسائل بوجود آمده در دریای خزر صرفا از طریق مسالمت آمیز درچارچوب همکاری برابر پنج کشور ساحلی خزر تایید نمودند.آنها با این امر موافق می باشند که تا انعقاد کنوانسیون در مورد رژیم حقوقی دریای خزر قوانین و مقررات مربوط به این دریا در قراردادهای سالهای 1921 و 1940 بین ایران و اتحاد شوروی سابق، به قوت خود باقی است.
با توجه به آسیب پذیری محیط زیست دریای خزر، طرفین دعوت می نمایند از اقداماتی که می تواند به محیط زیست آسیب برساند، اجتناب شود و توازن معقول در تلاش برای استخراج منابع انرژی و حفاظت محیط زیست طبیعی دریای خزر حفظ شود.
طرفین، دیگر کشورهای ساحلی خزر را به آغاز هر چه زودتر مذاکرات در مورد همکاری در زمینه حفظ صلح، تقویت امنیت و ثبات در این دریا دعوت می نمایند. آنها خواستار رد حضور نظامی کشورهای غیرساحلی می باشند.
دومین اجلاس سران کشورهای ساحلی خزر در 24 مهرماه 1386 برابر با 16 اکتبر 2007 در تهران و اعلامیه پایانی امضاء شده بعنوان اولین سند سیاسی منعقده بین پنج کشور بسیار پراهمیت ارزیابی گردیده و از نزدیکی مواضع کشورهای ساحلی خزر پیرامون مسائل کلیدی رژیم حقوقی دریای خزر، امنیت و همکاری در دریا اظهار رضایتمندی گردید.

15- طرفین بر وقوف خود از مسئولیت ویژه کشورهای ساحلی در قبال تامین امنیت دریای خزر منجمله مقابله با چالش ها و تهدیدات جدید تاکید نمودند. در این راستا طرفین معتقدند که تحقق ایده ایجاد گروه نظامی دریائی واکنش سریع کاسفور در دریاس خزر می تواند به جلوگیری از تهدیدات تروریسم و اشاعه سلاحهای کشتار جمعی مبارزه با قاچاق اسلحه و مواد مخدر ، قاچاق انسان ، دفاع از منافع اقتصادی کشورهای ساحلی، تقویت امنیت و ثبات منطقه توسعه همکاری و تعامل در حل مسائل عمومی کمک کند. طرفین همچنین همه کشورهای ساحلی را به پیوستن فعالانه به این طرح و شروع هر چه سریعتر مذاکرات درباره معیارهای همکاری در این راستا فرا می خوانند.

16- روسای جمهور روسیه و ایران نزدیکی مواضع دو کشور درخصوص حل مسائل کلیدی سیاست جهانی را مورد اشاره قرار داده و برای گسترش همکاری بمنظور ایجاد نظام جهانی عادلانه تر و دموکراتیک تر که تامین کننده امنیت جهانی و منطقه ای و زمینه ساز توسعه همه جانبه باشد اعلام آمادگی نمودند.
تاکید گردید که چنین نظام جهانی باید براساس اصول جمعی و برتری حقوق بین الملل و نقش هماهنگ کننده سازمان ملل متحد استوار گردد و حل و فصل هرگونه بحران ها و مناقشات بین المللی و منطقه ای باید طبق منشور سازمان ملل و موازین حقوق بین الملل با رعایت منافع مشروع همه طرفهای عضو انجام گیرد. طرفین برخودداری از توسل به زور و تهدید به زور برای حل همه مسائل مورد اختلاف احترام به حق حاکمیت و تمامیت ارضی کشورها تاکید نمودند.

17- روسای جمهور دو کشور ضمن اعلام اینکه روسیه و ایران تروریسم را در همه اشکال و مظاهر آن شدیدا محکوم می کنند بر جلوگیری از یکسان شمردن تروریسم با ملیت ها، فرهنگ ها ادیان و مذاهب تاکید ورزیدند.
طرفین خواستار تقویت نقش محوری سازمان ملل متحد در مبارزه با تروریسم بین المللی و چالش ها و تهدیدات جدید شدند. طرفین در اجرای راهبردهای جهانی سازمان ملل در مقابله با تروریسم و رعایت دقیق مقررات کنوانسیون های جامع ضدتروریستی همکاری تنگاتنگ انجام خواهند داد و همچنین به اتمام سریع هماهنگی کنوانسیون جامع در مورد تروریسم بین المللی کمک خواهند نمود.
ایران و روسیه ضمن ابراز نگرانی از گسترش ایده های تروریستی ، توجه خود را بر لزوم اجرای پیگیرانه قطعنامه های سازمان ملل در محکومیت تروریسم مبذول و خواهان گسترش گفتمان جهانی در این خصوص هستند.
طرفین تعامل خود را در مبارزه با تروریسم و چالش ها و تهدیدات جدید در سطح منطقه ای و در وهله اول درچارچوب سازمان همکاری شانگهای را تداوم خواهند بخشید ضمن اینکه به مهار کردن تهدیدات تروریستی و مواد مخدر ناشی از افغانستان ایجاد کمربندی های امنیتی و حوزه امنیت مالی اهمیت خاص قائل می باشند.
روسای جمهور ایران و روسیه، ضمن اشاره به اهمیت فراوان افزایش همکاری فیمابین دو کشور در مبارزه با تروریسم بر تداوم شیوه تبادل نظر وزارتخانه های امورخارجه دو کشور در زمینه مقابله با چالش ها و تهدیدات جدید و فعال تر نمودن تماسها بین نهادهای ذیصلاح و کارآمد سازی این تماسها تاکید کردند.

18- طرفین در جریان بحث و بررسی پیرامون وضعیت افغانستان از وخامت اوضاع در این کشور و افزایش تهدیدات تروریستی از جانب طالبان و دیگر نیروهای افراطی ابراز نگرانی نمودند. از طرف روسای جمهور دو کشور تاکید گردید که ایران و روسیه مصمم به ادامه مشارکت در بازسازی پس از جنگ افغانستان و علاقمند به تقویت حاکمیت این کشور و شکل گیری آن بعنوان کشوری آرام دموکراتیک،مستقل و شکوفا می باشند.

19- طرفین از وضعیت دشوار انسانی در سرزمینهای اشغالی فلسطین به ویژه منطقه محاصره شده نوار غزه ابراز نگرانی نمودند.
روسای جمهور دو کشور توافق نمودند که تجدید وفاق و وحدت همه فلسطینی ها از طریق گفتگو زمینه لازم برای تحقیق آرمانهای ملی مردم فلسطین را فراهم می سازد. جمهوری اسلامی ایارن و فدراسیون روسیه برپایبندی خود برای دستیابی به حل و فصل عادلانه جامع و پایدار مناقشه خاورمیانه تاکید نمودند.

20- طرفین ضمن تاکید بر ضرورت تحکیم حاکمیت استقلال و تمامیت ارضی لبنان و حفظ وحدت ملی ثبات امنیت و آرامش در کشور لبنان از هر گونه تلاش برای دستیابی به توافق درچارچوب قانون اساسی بین طرفهای مختلف لبنانی و مشارکت تمام نیروهای سیاسی بدون دخالت خارجی درفرآیند تصمیم گیری های حیاتی و سرنوشت ساز این کشور به عنوان تنها راه بیرون رفت از بحران جاری در این کشور، حمایت و پشتیبانی می نمایند.

21- فدراسیون روسیه و جمهوری اسلامی ایران از حفظ یکپارچگی، تمامیت ارضی و حاکمیت ملی عراق و پایان حضور نظامی خارجی در این کشور مبتنی بر یک جدول زمانبندی فعالانه پشتیبانی می کنند.
طرفین ضمن حمایت از دولت عراق و مجلس منتخب آن براساس قانون اساسی، ابراز امیدواری کردند که اختلافات بوجود آمده بین جناح های مختلف در این کشور که تاثیر سوء بر کار آنها دارد، هر چه سریعتر از طریق گفتگوهای همه جانبه برطرف گردد.

22- طرفین با اذعان بر اهمیت راهبردی و حساسیت منطقه خلیج فارس و نیز اهمیت تامین امنیت و ثبات در آن منطقه، ضرورت همکاری دسته جمعی همه کشورهای ساحلی در تامین صلح و ثبات در آن منطقه و تهیه مشترک ابزار تامین امنیت درچارچوب حقوق بین المللی را مورد اشاره قرار داده و اهمیت کاهش حضور خارجی در منطقه و انجام اقدامات عمومی اعتماد ساز بین کشورهای منطقه و سایر کشورهای جهان برای تامین ثبات و امنیت در خلیج فارس را مورد تاکید قرار دادند.

23- روسای جمهور دو کشور لزوم حل و فصل هر چه سریعتر اوضاع پیرامون برنامه هسته ای ایران از طرق سیاسی و دیپلماتیک در چارچوب مذاکره و گفتگو را مورد تاکید قرار داده و نسبت به یافتن راه حل جامع بلند مدت ابراز امیدواری نمودند.
در پایان سفر ، جناب آقای ولادیمیر پوتین رییس جمهور فدراسیون روسیه ضمن اظهار تشکر از پذیرائی و میهمان نوازی گرم جناب آقای محمود احمدی نژاد رییس جمهوری اسلامی ایران ، از ایشان برای انجام سفر به فدراسیون روسیه در فرصت مناسب دعوت به عمل آورد. این دعوت با امتنان مورد پذیرش قرار گرفت و مقرر شد از طریق مجاری دیپلماتیک پیگیری شود.


  

86/7/25
4:51 ع

مذاکرات روسای جمهور ایران و روسیه درباره مهمترین مسایل دوجانبه، منطقه ای و بین المللی


 

روسای جمهور ایران و روسیه عصر دیروز پس از پایان اجلاس سران کشورهای حاشیه دریای خزر درباره مهم ترین مسائل دوجانبه، منطقه ای و بین المللی تبادل نظر کردند.
دکتر محمود احمدی نژاد رییس جمهور در این ملاقات با خوش آمد گویی به رییس جمهور روسیه به خاطر سفر به تهران اظهار کرد: همکاری و روابط رو به پیشرفت و مثبت ایران و روسیه به نفع هر دو کشور و کل منطقه است.
رییس جمهور با یادآوری اینکه علاقمندی به توسعه روابط تهران و مسکو ناشی از احساس مشترک دو کشور است، تاکید کرد: ما برای گسترش مناسبات مصمم هستیم.
دکتر احمدی نژاد همچنین بر همکاری ایران و روسیه در خصوص مسایل مهم جهانی به خصوص خاورمیانه تاکید کرد و گفت: باید با همکاری هم خطراتی که وجود دارد دفع کنیم.
در ادامه این دیدار ولادیمیر پوتین رییس جمهور روسیه با ابراز خرسندی از سفر به ایران خطاب به دکتر احمدی نژاد گفت: این اولین سفر من به ایران است و برای من، دیدن کشور شما بسیار جالب است.
پوتین تاکید کرد: ایران و روسیه علاقمند به توسعه و گسترش روابط دوجانبه هستند و ما صمیمانه چنین هدفی را دنبال می کنیم.
وی حجم همکاری ها و مبادلات اقتصادی و تجاری ایران و روسیه را رو به گسترش عنوان کرد و گفت: روابط دو کشور بویژه در زمینه های انرژی ، هوافضا و امور زیربنایی رو به گسترش است.
رییس جمهور روسیه همچنین برگزاری اجلاس کشورهای همسایه دریای خزر در تهران را دارای نتایج مثبت و تاثیر گذار دانست.
براساس این گزارش امشب ضیافت شام رییس جمهوری اسلامی ایران به افتخار ولادیمیر پوتین رییس جمهور روسیه برگزار می شود.
همچنین در پایان سفر رییس جمهور روسیه به ایران بیانیه مشترکی صادر خواهد شد.

در دومین دور مذاکرات دکتر احمدی نژاد و پوتین تاکید شد:

عزم تهران و مسکو بر افزایش مبادلات اقتصادی تا 200 میلیارد دلار

 


 

دکتر محمود احمدی نژاد رییس جمهوری اسلامی ایران و "ولادیمیر پوتین" رییس جمهوری روسیه سه‌شنبه شب در دومین دور مذاکرات خود بر افزایش مبادلات اقتصادی و تجاری تهران و مسکو تا ۲۰۰‬ میلیارد دلار ظرف ۱۰‬سال آینده تفاهم کردند.
رییس جمهوری روسیه در این مذاکرات بر عزم مسکو برای تکمیل نهایی نیروگاه اتمی بوشهر و ارایه سوخت تاکید کرد.
دکتر محمود احمدی نژاد نیز سفر آقای پوتین به تهران را نقطه عطفی در روابط دو کشور دانست و تصریح کرد: توسعه همکاری‌های دو کشور بویژه در زمینه انرژی، منافع سیاسی و اقتصادی روسیه و جمهوری اسلامی ایران را تامین می کند.
رییس جمهوری اسلامی ایران افزود: سفر پوتین سرآغاز یک جهش در همکاریها و روابط ایران و روسیه خواهد بود.
دکتر احمدی نژاد بر اراده جمهوری اسلامی ایران برای توسعه مبادلات تجاری و همکاری‌های اقتصادی دو کشور تا سقف ‪ ۲۰۰‬میلیارد دلار تا ‪ ۱۰‬سال آینده تاکید کرد و افزود: این هدف والا نیازمند برنامه جامعی است که با توجه به زمینه‌های متعدد برای همکاری‌های دو کشور از جمله در بخش حمل و نقل ، انرژی، صنعت هوا و فضا و مشارکت در سرمایه‌گذاری های مشترک قابل تحقق است.
رییس جمهوری اسلامی ایران همچنین بااشاره به پروژه نیروگاه اتمی بوشهر یادآور شد: ایران آماده همکاری با روسیه برای مشارکت در فاز ‪۲ ‬و ‪۳‬ طرح توسعه این نیروگاه است.
دکتر احمدی نژاد در ادامه برهمکاری‌های گسترده دو کشور اشاره و تصریح کرد: هماهنگی ایران و روسیه در موضوع انرژی، منافع دو طرف را درپی خواهد داشت.
رییس‌جمهور روسیه نیز با تاکید بر گسترش روابط دو جانبه خاطرنشان کرد: همکاری‌های دو کشور در مسایل منطقه‌ای و بین‌المللی منافع زیادی برای صلح و ثبات جهانی دارد.
پوتین در ادامه خواستار هماهنگی ایران و روسیه در بازار گاز شد و گفت: مسکو آماده همکاری‌های مشترک با تهران برای سرمایه‌گذاری در حوزه‌های نفت و گاز است.
رییس جمهور روسیه با یادآوری ضرورت امضای اسناد گسترش همکاری‌های علمی و فناوری میان دو کشورافزود:مسکو مصمم به اتمام پروژه نیروگاه اتمی بوشهر وارایه سوخت است و در مذاکرات هیات‌های ایرانی‌و روسی نیز دراین‌باره تفاهم کامل شده است.
پوتین افزود: روسیه تحت تاثیر فشارهای سیاسی غربی‌ها برای تکمیل نکردن نیروگاه اتمی بوشهر قرار نمی‌گیرد و ازآنها خواسته است آماده آغاز به کار این نیروگاه باشند.
رییس جمهور روسیه درپایان برتدوین برنامه عملی مشترک برای گسترش روابط تهران مسکو در دراز مدت تاکید کرد.


  

86/7/25
4:50 ع

حضرت آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب اسلامی شب گذشته در دیدار رئیس جمهور روسیه، ظرفیتهای متنوع و مختلف دو کشور را زمینه مساعدی برای گسترش روابط خواندند و با اشاره به تأکید آقای پوتین درباره عزم جدی مسکو برای گسترش نامحدود و همه جانبه روابط با تهران افزودند: ما نیز از گسترش مناسبات استقبال می کنیم و آن را به نفع دو کشور و دو ملت می دانیم.

ایشان، با ابراز نارضایتی از مناسبات اقتصادی فعلی دو کشور، گسترش این مناسبات را تأمین کننده منافع دو کشور دانستند و خاطرنشان کردند: همانگونه که وجود «ایران مستقل» به نفع روسیه است، وجود «روسیه مقتدر» هم به نفع ایران است.

حضرت آیت الله خامنه ای عظمت و قدرت درونی هر ملت را، اقتدار واقعی آن کشور خواندند و تأکید کردند: ملت ایران و جمهوری اسلامی، «منطقِ پایداری در دفاع از منافع ملی» را برگزیده است چرا که یقین دارد زیاده خواهی دشمنان این ملت، هیچ حد و پایانی ندارد و به همین علت، ملت و دولت ایران با پرهیز از ماجراجویی یا بهانه دادن به دست دشمن، همچنان براساس این منطق هوشیارانه و مقتدرانه، عمل خواهد کرد.

رهبر انقلاب اسلامی با اشاره به میهمان نوازی ملت ایران افزودند: تصویر ملت روسیه در ذهن ما، تصویر روشن و خوبی است و این به علت مقاومتها و تدابیری است که ملت روسیه در مقاطع مختلف از خود نشان داده است.

ایشان با اشاره به زیاده خواهی های بی حد و حصر و بهانه جوییهای امریکا افزودند: امریکایی ها با هر کشور و دولتی که در برابر منافع نامشروع آنها بایستد و به طور مستقل عمل کند مخالفند اما ملتها را نمی توان با این گونه زیاده خواهی شکست داد.

رهبر انقلاب اسلامی با اشاره به استمرار تهدیدات امریکا در تمامی سالهای پس از پیروزی انقلاب اسلامی تأکید کردند: امریکا از هیچکاری برای ضربه زدن به ملت ایران دریغ نکرده است اما ماجراجوییهایش نتیجه عکس داده است و این ناکامی ها در مقابل چشمان آنان قرار دارد. حضرت آیت الله خامنه ای با اشاره به آمادگی ایران برای اعتمادسازی کامل افزودند: همکاری ایران با آژانس بین المللی انرژی اتمی، کار معقول و درستی است که ادامه خواهد یافت و ما مصمم هستیم که نیاز کشور خود به انرژی هسته ای را تأمین کنیم و به همین علت مسئله غنی سازی را جدی می گیریم.

رهبر انقلاب اسلامی با اشاره به ایده تشکیل اوپک گازی و مذاکرات خوبی که رئیس جمهور روسیه در ایران داشته است ابراز امیدواری کردند: نتایج این مذاکرات در آینده ی روشنِ روابط دو کشور، مفید و مؤثرباشد.

حضرت آیت الله خامنه ای در پایان سخنانشان خطاب به آقای پوتین گفتند: درباره سخنان و پیشنهاد شما تأمل خواهیم کرد.

در این دیدار که آقای احمدی نژاد رئیس جمهور نیز حضور داشت آقای ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه مذاکرات همه جانبه خود با رئیس جمهور ایران را جدی و بسیار خوب ارزیابی کرد و گفت: در مذاکرات فشرده تهران درخصوص تحول در سطح روابط دوجانبه به منظور ارتقای جدی، همه جانبه و نامحدود همکاریها و گسترش آن در ابعاد مختلف به ویژه در بخشهای انرژی، حمل و نقل و هوا - فضا بحث شد و به دورنمای بسیار روشن از روابط دو کشور دست یافتیم.

رئیس جمهور روسیه تصریح کرد: منافع ملت روسیه در وجود یک ایران قوی و مؤثر در عرصه بین المللی نهفته است و مسکو درخصوص همکاریهای خود با تهران هیچ محدودیتی قائل نیست و در حال و آینده بدون هیچ تردیدی در این مسیر حرکت خواهد کرد.

وی همچنین افزود: روسیه برای موضع ایران درخصوص مسئله هسته ای احترام قائل است و استفاده صلح آمیز از انرژی هسته ای را حق ایران می داند ضمن آنکه با هرگونه تحمیل بر ضد ایران مخالف است.

آقای پوتین با استقبال از همکاریهای ایران با آژانس بین المللی انرژی اتمی خاطرنشان کرد: مسکو از این ابتکار عمل جمهوری اسلامی ایران حمایت می کند.


  

86/7/24
8:48 ع

دکتر احمدی نژاد در کنفرانس مطبوعاتی با سران کشورهای ساحلی دریای خزر

 

دریای خزر همواره دریای صلح و امنیت و ثبات خواهد بود

 

دکتر محمود احمدی نژاد رییس جمهوری اسلامی ایران به همراه روسای جمهور روسیه، آذربایجان، ترکمنستان و قزاقستان در مصاحبه مطبوعاتی مشترک با خبرنگاران شر کت کرد.
در این مصاحبه مطبوعاتی که پس از پایان مذاکرات خصوصی طرفین انجام شد دکتر احمدی نژاد در کنار ولادیمیر پوتین، الهام علی اف، نورسلطان نظربایف و قربانعلی بردی محمد اف به سوالات متعدد خبرنگاران رسانه های داخلی و خارجی پاسخ دادند.
در ابتدای این مراسم رییس جمهور طی سخنانی ، نتایج اجلاس را موفقیت آمیز و مثبت ارزیابی کرد و گفت: خوشبختانه نتایج اجلاس تهران بسیار عالی بود و در جوی بسیار دوستانه و صمیمی برگزار شد و در آن سران پنج کشور به تمام اهداف پیش بینی شده خود نائل شدند.
دکتر احمدی نژاد اعلامیه نهایی اجلاس را اولین سند سیاسی بین پنج کشور ساحلی دریای خزر دانست و تصریح کرد: این اعلامیه دستاورد بزرگی برای دولت و مردم این کشورها محسوب می شود.
رییس جمهور تاکید کرد: در این اجلاس طرفین نقطه نظرات خود را در فضایی صمیمی و دوستانه درباره موضوعات مختلف دریای خزر ، در جهت گسترش همسبتگی، همکاری و مشارکت مطرح کردند.
دکتر احمدی نژاد اضافه کرد: در جلسه سران موضوعات گوناگونی مورد بررسی قرار گرفت و توافقات خوبی به عمل آمده که این مساله نقطه عطفی در روابط کشورهای همسایه و همکاری های مشترک بین آنها خواهد بود.
وی با اشاره به برخی توافقات انجام شده در این اجلاس از تشکیل سازمان همکاری های خزر خبر داد و گفت: علاوه بر امضای اعلامیه نهایی، سران کشورها توافق کردند که برای بسط و گسترش همکاری های اقتصادی، سازمان همکاری های دریای خزر در تابستان آینده و با مدیریت آقای پوتین رییس جمهور روسیه برگزار شود.
رییس جمهور افزود: همچنین در خصوص ترتیبات امنیتی دریای خزر سران کشورهای ساحلی توافق کردند که وزرای خارجه و مسوولین مرزبانی و انتظامی کشورهای ساحلی با مدیریت آقای «الهام علی اف» مفاد توافقنامه ای را برای نهایی شدن در نشست بعدی سران کشورهای ساحلی آماده کنند.
دکتر احمدی نژاد گفت: در اجلاس امروز روسای جمهور با هم توافق کردند که وزرای خارجه هر 6 ماه یک بار و روسای جمهور سالی یک بار با یکدیگر ملاقات و نشست مشترک داشته باشند.
رییس جمهور در ادامه سخنان خود دریای خزر را دریای صلح و امنیت دانست و تصریح کرد: از این جا با صدای بلند اعلام می کنم که دریای خزر برای همیشه دریای صلح و دوستی و همبستگی کشورهای ساحلی خواهد بود.
در ادامه این نشست دکتر احمدی نژاد در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه علت مخالفت برخی کشورهای غربی از برگزاری این اجلاس چیست، گفت: همه کشورهای ساحلی مصمم هستند که دریای خزر دریای صلح و دوستی و بر گسترش همکاری ها در زمینه های مختلف تاکید دارند.در کل اراده جمعی کشورهای ساحلی بر تقویت همکاری های فی مابین است .
رییس جمهور اضافه کرد: کسانی که صلح و امنیت را نمی پسندند و نمی خواهند ثبات بر منطقه و جهان حاکم باشد همواره دنبال فتنه انگیزی هستند که البته این گونه اقدامات تاثیری در روابط دوستانه و صمیمی ما با هم ندارد و در آینده نخواهد داشت.
دکتر احمدی نژاد افزود: اعلامیه اجلاس هم چنان که به خواست مردم کشورهای ساحلی را برآورده می کند پاسخی است به کسانی که دنبال ایجاد تنش در روابط بین کشورها و در منطقه هستند.


  

پیام رسان

+ لینک دانلود جزوه استقامت در منطقه ممنوعه

+ ویل راجر فرمانده ناو ونیسنس هواپیمای مسافربری ما رو ساقط کرد و از شیاطین متحده مدال گرفت، اصغرآقا شما کدوم ایرباس رو زدی که لیاقت جایزه گرفتن از دست شیطان را پیدا کردی؟!

+ ویل راجر فرمانده ناو ونیسنس هواپیمای مسافربری ما رو ساقط کرد و از شیاطین متحده مدال گرفت، اصغرآقا شما کدوم ایرباس رو زدی که لیاقت جایزه گرفتن از دست شیطان را پیدا کردی؟!

+ تبلیغ بورس بعد از اشغال وال استریت!

+ فدایی سید علی با نمایش چند فیلم و عکس از یوم الله 9 دی 1388 به روز شد..... منت می گذارید تشریف بیاورید به سنگر ما......

+ 30 فروردین سالروز ولادت امام خامنه ای روحی فداه بر عاشقان ولایت مبارک باد

مشخصات مدیر وبلاگ
 
مهدی[112]
 

سِلْمٌ لِمَنْ سالَمَکُمْ خامنه ای حَرْبٌ لِمَنْ حارَبَکُــمْ خامنه ای


لوگوی وبلاگ
 

عناوین یادداشتهای وبلاگ
خبر مایه
بایگانی
 
لینک‌های روزانه
 
صفحه‌های دیگر
دسته بندی موضوعی
 

javahermarket

لوگوی دوستان
 
دوستان
 
بازتاب بُرنا وبلاگ گروهی فصل انتظار مبادا روی لاله ها پا گذاریم سجاده ای پر از یاس یا اباصالح المهدی (عج) .:: در کوی بی نشان ها ::. دنیای جوانی سکوت ابدی ارزش خبر ... حبل المتین ... نمازخانه بوستان بهاره PARANDEYE 3 PA عروج شهرستان بجنورد عشق الهی حمایت مردمی دکتر احمدی نژاد کـــــلام نـــو شلمچه وبلاگ گروهی موج .: شهر عشق :. نسیم قدسیان رهسپاریم با ولایت تا شهادت مهربان رنگارنگه گل نرگس...مهدی فاطمه ما و دلاوران کانون فرهنگی هنری مسجد ولی عصر (عج) کنگان پرتو پاسبان*حرم دل *شده ام شب همه شب السلام علیک یا علی بن موسی الرضا هیئت متوسلین به حضرت قاسم بن الحسن علیهما السلام ساحل نشین اشک عشق الهی: نگاه به دین با عینک محبت، اخلاق، عرفان، وحدت مسلمین عطش (وبلاگ تخصصی ماه محرم و صفر) عطش گروه اینترنتی جرقه داتکو نهِ/ دی/ هشتاد و هشت فرهنگ ولایی مهدویت @@@ استشهادی @@@ یاامام حسن مجتبی (ع)ادرکنی هرچه می خواهد دل تنگت بگو(مشاوره) زندگی گروه فرهنگی سردار خیبر دل نوشته های هدهد سرگشته سیرت بسوی ظهور ... زورخانه باباعلی از فرش تا عرش نصیحت به مسئولین جامعه اسلامی پایگاه اطلاعاتی و کاربردی شایگان حب الحسین اجننی mansour13 فقط من برای تو وبلاگ رسمی دوستداران و منتقدان دکتراحمدی نژاد یا زهرا(س) گل پیچک شیعه مذهب برتر Shia is super relegion پایگاه اطلاع رسانی قاین نیوز دهاتی دکتر علی حاجی ستوده نای نیستان شمیم عاشق امام زمان عجل الله تعالی فرجه شریف حزب الله هم الغالبون مجمع عاشقان ثامن الائمه (ع) منتظر عشق طلاست السلام علیک یا صاحب الزمان کانون فرهنگی دستگردانیهای مقیم یزد صفاسیتی یاران ناب معجزه هزاره سوم بصیرت قاضی مالخر زمزمه های عطار برای حقیقت جویان اتحاد ملی - انسجام اسلامی ولایت مشاوره و مقالات روانشناسی اموزش . ترفند . مقاله . نرم افزار عاشقان علی و فاطمه « یا مهدی ادرکنی » فوتوبلاگ وصال شهدای غریب کجایند مردان بی ادعا؟ حسین جان (این حسین کیست که عالم همه دیوانه اوست) نـــــــــــــــــــــــــــــور خــــــــــــــــــــــــــــدا مائدة من السماء زیر آسمان خدا گفتمان مذهبی آموزش های مخصوص نظامی - نیروهای ویژه نور المهدی (عج) شهرستان ماهشهر یوسف گام آخر... درد و دل یک قدم تا پشت خاکریز یعسوب جلوه گاه دنیای آبی شیعیان اهل سنت واقعی وبلاگ خبری هیات چهارده معصوم(ع) بوئین زهرا هیئت مجازی علی جان آژیر قرمز مولای غریب ازدواج موقت وچالش ها دشت جنون نازنین فاطمه عاشقان شهادت در خط ولایت نسیم جبهه یا مهدی (عج) یه فلش کار بسیجی سایت خبری تحلیلی شیعه نیوز رنگارنگه 2 سخنان مهجور حضرت روح الله بــــــــــــــــــــــــــــاران مسیح المسایح پیام مشاور حاج منصور ارضی وبلاگهای موهن را متوقف کنید .::خادم الشهداء::. هیئت یا عباس (ع) عشاق المهدی(عج) هر که دارد هوس کرببلا بسم الله پایگاه وبلاگ نویسان حامی مقاومت اسلامی مروارید شهید حجت الاسلام والمسلمین ردانی پور خاکریز سبز السلام علیک یا اباالفضل العباس (ع) .::خاتم النبیین::. حوزه مقاومت بسیج هفت امام موسی کاظم علیه السلا جنـبش پیامـکی احـمدی نـژاد گفتمان آزاد حقیقت نیوز نغمه اذان صبح دولت عشق محب مهدی (عج) اصلاح الگوی مصرف صبح بیداری مردان بی ادعا هیئت مذهبی دانشجوئی ثامن الائمه (ع) وبلاگ شخصی دکتر کوچک زاده نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلام حزب فقط حزب علی... رهبر فقط سید علی خفن سرا ضد سبز یادداشتهای بی تکلف جزوات کارشناسی ارش شجره طیبه دین و زندگی سیستم عامل، طراحی گرافیک و برنامه نویسی خراباتی 15 یک دست لباس خاکی نینوا نرم افزار ایثار حامیان استاد رائفی پور و استاد عباسی و کریمی
موسیقی


ترجمه از وردپرس به پارسی بلاگ توسط تیم پارسی بلاگ