سفارش تبلیغ
صبا ویژن
صفحه اصلی پیام‌رسان پارسی بلاگ پست الکترونیک درباره اوقات شرعی
< 1 2 3 4 >

86/5/20
10:0 ع

"قدر زر، زرگر شناسد قدر گوهر، گوهری".

نمی دونم مصاحبۀ جانباز عزیز بیژن نوباوه را با سید بزرگوار، سید حسن نصرالله، دبیرکل حزب الله لبنان دیدید یا نه؟. مصاحبه جالبی بود ، که در سالگرد پیروزی بزرگ حزب الله در برابر رژیم غاصب صهیونیستی انجام شد.  اما یک نکته برای من جالب‌تر بود و آن هم در انتهای مصاحبه بود. سید بزرگوار خطاب به ملت شریف ایران فرمودند، قدر نعمت بزرگ جمهوری اسلامی را بدانیم. و در کنار این نعمت بزرگ نعمت بزرگتر وجود نازنین امام خامنه‌ای رهبر حکیم و فرزانه انقلاب. بابا ما کجای کاریم و حزب اللهی های واقعی کجا. ما واقعاً قدر این نعمت بزرگ را در غیاب ولی عصر اروحنا فداه می‌دانیم؟.

متن این مصاحبه را اگر بدست آوردم در همین جا قرار خواهم داد.

به گزارش خبرگزاری فارس:

سیدحسن نصرالله:

شکست رژیم اسرائیل در جنگ 33 روزه راهبردی بود

خبرگزاری فارس: سیدحسن نصرالله در گفت‌وگوی اختصاصی با صداوسیمای جمهوری اسلامی ایران گفت: شکست رژیم اسرائیل در جنگ 33 روزه حزب الله بیش از آنکه شکست تاکتیکی باشد، شکست راهبردی بود.

به گزارش خبرگزاری فارس، سیدحسن نصرالله دبیر کل حزب الله لبنان در گفت‌وگویی اختصاصی با صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران که شنبه شب از شبکه اول سیما پخش شد، خاطر نشان ساخت: طاغوتیان از اول می خواستند که ما نباشیم ولی اراده خدا خواست ما باشیم و با خواست خداست این دستاوردها به برکت لطف خدا تحقق یافت و خدا مومنان را مورد حمایت قرار داد.
وی در پاسخ به این پرسش که «علت شکست رژیم صهیونیستی چه بود» بیان داشت: همان گونه که گفتم ما این پیروزی را بیش از هر چیز مرهون لطف خدا می‌دانیم، حزب‌الله از اول به تکلیف خود عمل می کرد، حزب‌الله مسئولیت‌ ملی در دفاع از تمامیت ارضی لبنان و جلوگیری از تهدید دشمن دارد.
دبیر کل حزب الله لبنان تصریح کرد: خداوند می‌فرماید «واعدوا لهم مااستطعتم من قوه»، ما بر این اساس به آماده‌سازی نیرو پرداختیم و عزم راسخ بر مقاومت داشتیم که در نهایت پیروزی مقاومت طی 33 روز جنگ به دست آمد، این پیروزی به رغم آتش گسترده از هوا، زمین و دریا از ناحیه دشمن بود. حجم آتش هوا بیشتر از گذشته بود، ولی رزمندگان سست نشدند. همچنین مقاومت مردم عامل اصلی بود بخصوص مناطقی که آماج حمله شدند.
نصرالله در ادامه بیان داشت: دوستان مقاومت مثل جمهوری اسلامی ایران و دیگر مسلمانان عرب، عوامل کمک کننده بودند، ولی عوامل مستقیم بعد از خداوند، به عنوان مهمترین علت، همانا پایداری رزمندگان و آرامش دلها برای جان فشانی بود که معادلات را تغییر داد.
سید حسن نصرالله خاطر نشان ساخت: دشمن در طول جنگ مجبور شد 12 بار طرح‌های نظامی خود را تغییر دهد، مستاصل شد زیرا هر بار با طرح جدید می‌آمد با پایداری مقاومت رو به رو می‌شد.
وی گفت: اسرائیلی‌ها همه ژنرالها و نیروها و توان طراحی عملیات را در جنگ به کار بردند ولی ناکام ماندند.
دبیرکل جنبش مقاومت حزب الله در مورد روحیه مقاومت گفت: حزب‌الله امروز پس از یک سال از روحیه بالاتری برخوردار است و پیروزی نقش مهمی در این روحیه داشت، عزم مقاومت در سطح خوبی است و نشان از روحیه بالای مقاومت در جنگ 33 روزه دارد.
وی در مورد معنویت زمان جنگ و این که او مردم لبنان را بهترین مردم دانسته ،بیان داشت: مراد من آن نبود که ملت لبنان را بهتر از ملتهای جهان بدانیم، یکی از کسانی از آنها حرف زدم، کسانی بودند که پایداری کردند، شهید شدند و یا در روزهای سخت جنگ به مردم کمک کردند.
سیدحسن نصرالله خاطر نشان ساخت: عموم مردم مقاوم بودند و روحیه بالا نشان دادند و اطمینان قلب مردم تفسیر مادی ندارد، چون می‌گفتند، اسرائیل و هم‌پیمانانش آمدند که ما را نابود کنند و برای همیشه در منطقه بمانند، ولی این تقدیر الهی بود که قلوب مردم محکم بماند، از جمله نازل کردن آرامش به قلب کسانی بود که ثابت قدم بمانند و عقب‌نشینی نکنند، ما این اطمینان را در مجاهدان و در قلب مردم دیدیم.
وی خاطر نشان ساخت: در مقابل اسرائیل که همه کشورها از او حمایت می کردند و نیروی هوایی قوی دارد، گیج و سرافکنده شد و ژنرالهای آنها نگران بودند و ترس و وحشت در افسران آنها ایجاد شده بود. این هم از تائید الهی بود که خدا رعب را در طرف مقابل و آرامش در بین ما و مجاهدان ایجاد کرد.
سیدحسن نصرالله در مورد نامه اش به حزب الله گفت: رابطه ما و مجاهدان قدیمی است 15 سال است با هم کار می‌کنیم، همدیگر را خوب می‌شناسیم. نامه‌ای که برادران مجاهد خطاب به من نوشتند، من هم در رسانه‌ها پاسخ دادم، هرچه نوشتم،به آن ایمان و اعتقاد دارم. اما در آن نامه مسایلی نبود که دشمن از آن سوء استفاده کند.
وی ادامه داد: روابط صمیمی از مهمترین اصول پایداری است، در جبهه ما هر برادر می‌خواهد خود را فدای برادر دیگر کند یا فدای مردم کند، ولی افسران اسرائیلی می‌خواهند به سلامت از میدان جنگ برگردند و تفاوت در این است.
دبیرکل حزب الله لبنان در مورد خواندن دعای جوشن صغیر توسط رزمندگان حزب الله، گفت: رابطه‌ الهی در رزمندگان وجود دارد و من تنها واسطه اتصال بودم، این از جمله رهنمودهای امام خامنه‌ای است که در طول مقاومت خدمت رهبری می‌رسیدیم، ایشان رابطه معنوی با خدا و انس با قرآن و دعا را تاکید می‌کرد، از جمله رهنمودهای ایشان توصیه اکید، توکل به خدا و دعا و به ویژه توصیه ایشان به قرائت‌ دعای جوشن صغیر بود.
وی ادامه داد: پیش از این قرائت جوشن صغیر در لبنان مرسوم نبود و مردم در ماه مبارک رمضان دعای جوشن کبیر می‌خواندند. این توصیه به رزمندگان شد و در تقویت روحیه رزمندگان اثر داشت و این از برکات مقام رهبری بود.
نصرالله در پاسخ به این پرسش که «مردم شما را دوست دارند، بعد از یک سال که جنگ سپری شد، ولی به لطف خدا شما پیروز شدید، تغییرات سیاسی در رژیم اسرائیل انجام شد، آینده آن رژیم چیست» اظهار داشت: بدون شک در تابستان سال گذشته شکست رژیم صهیونیستی رخ داد که پیامد‌های تاریخی دارد. مهمترین آن است که رژیم صهیونیستی یک رژیم ساختگی است که تکیه‌گاه آن ارتش آن است، در تمام دنیا ارتش از ملت به وجود می‌آید، ولی اسرائیل رژیمی است که از ارتش ساخته شده است که هیبت آن ارتش اسرائیلی نزد ملت، دولت و ارتشهای دنیا داشت، در جنگ پارسال، شکست خورد. برای مردم و منطقه مشخص شد که این ارتش شکست خورده است و آن شکست برای اسرائیل استراتژیکی و نه تاکتیکی بود.
وی خاطر نشان ساخت: دستاوردهای جنگ پارسال راهبردی بود، پیامدهای آن پیروزی تاکتیکی در یک یا دو سال نیست، بلکه به طور اساسی این رژیم صهیونیستی این تاثیر گذاری حزب الله و شکست اساسی ارتش خود را پذیرفت.
دبیرکل حزب الله لبنان ادمه داد: آن شکست را نمی‌توانند مسئولان نظامی آن رژیم بپذیرند، این وضع باعث شد ، ژنرالهای ارتش ناچار به استعفا شوند و پیش از محاسبه و محاکمه فرار کردند. لذا رئیس ستاد مشترک ارتش در نهایت استعفا داد. فرمانده نیروی زمینی و فرمانده منطقه شمالی (فرمانده جنگ مقابل لبنان) استعفا داد، رییس عملیات ویژه استعفا داد. فرمانده نیروی دریایی هم استعفا داد. این در سطح بالاست. در سطح میانی هم تعداد زیادی از افسران استعفا دادند.
نصرالله در ادامه گفت: رژیم اسرائیل و نخست وزیر آن بر اساس گزارش و وینوکرات که در آن بارها کلمه «ناکامی» را آورده بود و رژیم اسرائیل از ارتش ناکارآمد برخوردار است، سخت آشفته شده اند.
دبیرکل حزب الله لبنان در ادامه بیان داشت: هم‌اکنون استراتژیست‌های زیادی از اضمحلال کامل رژیم صهیونیستی سخن می‌گویند، بنابراین این شکست اسرائیل استراتژیک بود، تاکتیکی نبود.
نصرالله گفت: اعتقاد داریم از سال 1948 که رژیم غاصب شکل گرفت، اسرائیل با ما اعلان جنگ کرد. احتمال تجاوزگری اسرائیل چه محدود و چه گسترده همواره بوده و هست و ما برای مقابله با آن آماده هستیم.
وی در مورد اظهارات رایس که در آستانه جنگ 33 روزه گفت« خاورمیانه آبستن حوادث جدید است» بیان داشت: بدون شک، شکست اسرائیل شکست آمریکا بود، چون جنگ کاملا آمریکایی بود. در گذشته گفته می‌شد جنگ‌های اسرائیل، جنگ اسرائیل بود ولی با چراغ سبز آمریکا، ولی این جنگ آمریکایی بود، تصمیم آمریکا بود، حتی برخی وزیران اسرائیل می‌گفتند، می‌خواستیم در هفته‌های اول آن را متوقف کنیم، ولی امریکا نمی‌گذاشت.
وی ادامه داد: اهداف اسرائیل کاملا ناکام بود، حتی تلاش برای ترمیم چهره ارتش اسرائیل ناکام ماند. این تصویر قبلی ارتش اسرائیل کاملا خدشه خورد و این ولادت خاورمیانه جدید ناکام ماند. اما برای ولادت جدید خاورمیانه تلاش می‌کنند، این احتمال دارد، می‌دانیم که آمریکا به منابع و ذخایر خاور میانه چشم دارد. آمریکا به سادگی به شکست خود اعتراف نمی‌کند و چشم داشت زیادی دارد.
نصرالله تاکید کرد: ما شکست تاریخی به آنها وارد کردیم، اما نه شکست نهایی. رویارویی همچنان ادامه دارد. آنها سعی می‌کنند به جنگ ادامه دهند، در حال تشکیل جبهه میانه روها هستند که با دولتهای عرب در کنار اسرائیل باشند و عده‌ای جبهه تندرو هستند و کاندولیزا رایس بیش از همه ایران و سوریه و القاعده در مقابل خود خوانده‌اند.
دبیرکل حزب الله لبنان تاکید کرد: پیروزی اگر خدا بخواهد از آن ماست، ما با حضور در میدان و توکل بر خدا همانگونه که در گذشته پیروز شدیم، در آینده هم پیروز می‌شویم.
وی گفت: ایجاد جنبش های مقاومت نتیجه حمله 1982 اسرائیل بود. از مهمترین نتایج پیروزی سال گذشته ، شکل گیری مقاومت گسترده پس از 1982 از دستاوردها بود. طی دهها سال رسانه‌های غربی ملتهای منطقه را به ناامیدی رسانده بودند، می‌گفتند، شما نمی‌توانید برابر اسرائیل و آمریکا کاری انجام دهید. اما فرهنگ متفاوتی در مقاومت ایجاد شد. تاثیر اساسی ناشی از نهضت انقلاب اسلامی و پیروزی ملت ایران در 1979 داشت.
وی افزود: این فرهنگ جدید می‌گوید، ما می‌توانیم روی پایمان بایستیم، مقاومت کنیم و پیروز شویم. جنگ در منطقه معادله را عوض کرد ایجاد وحدت جدید در سطح گسترده میان مسلمانان بود، زیرا دشمنان در گذشته می‌کوشیدند، برای تفرقه شیعه و سنی و حتی در لبنان می‌خواستند، اختلاف قومی ایجاد کنند. شاهد بودیم برادران اهل سنت در سطح علما و مردم از مقاومت حمایت کردند و به رغم برخی فتواها، علما بر مقاومت تاکید می‌کنند.
نصرالله گفت: فرهنگ مقاومت تقویت می‌شود، با همه طرح‌ها و توطئه‌ آمریکا در منطقه مقابله می کنیم. اگر این را در فرهنگ تقویت کنیم، آینده‌ای برای آمریکا نخواهد بود.
دبیرکل حزب الله لبنان در مورد تحصن در لبنان گفت: حدود 8 ماه از تحصن مخالفان دولت می‌گذرد، تحصن بیروت نتیجه دو تظاهرات بزرگ مردمی بود و در اولی یک میلیون لبنانی در دومی 5/1 میلیون نفر لبنانی شرکت کردند، این ارقام بزرگی هست ،اینها خواستار تغییر کابینه کنونی لبنان هستند، ولی این کابینه از حمایت بزرگ در سطح جهان و حتی سرا منطقه دارند. اکثریت مردم تظاهرات کردند و خواستار تغییر کابینه کنونی هستند. عده‌ای از آن تظاهرات ماندند. این تحصن نمادین هست و خواستار یادآوری تغییر در کابینه کنونی هستند. نصرالله گفت: اکثریت ملت لبنان و اکثریت احزاب خواهان تشکیل دولت وحدت ملی لبنان هستند که پایبند به قوانین اسلامی باشد، آنچه مانع می‌شود، همانا ایالات متحده هست.
وی ادامه داد: سفیر آمریکا آشکارا مِی‌گوید که ما می‌پذیریم، یا نمی‌پذیریم آنها می‌خواهند از ایران و سوریه باج بگیرند، تا در قبال حل مشکل سیاسی شان در عراق امتیاز بگیرند، ولی بیشتر مردم خواهان تغییر کابینه هستند، سفیر آمریکا مانع تغییر کابینه می شود.
نصرالله ادامه داد: از زمان حرکت مقاومت و احزاب مقاومت که شامل همه گروهها می‌باشند، جناح حاکم وانمود می‌کرد که مخالفان دولت فقط حزب‌الله هستند و هدف مقاومت سیطره در لبنان هست و برخی هم می‌گفتند، حزب‌الله خواهان تشکیل ولایت فقیه در لبنان هستند، ولی ما گفتیم از همه طوایف لبنانی در مقاومت هستند، اگر خواستند ما در دولت نباشیم، نخواهیم بود، مهم این است که دولت با وحدت ملی و مردمی تشکیل شود. البته نیروهای سیاسی بر ضرورت مشارکت سیاسی ما در دولت تاکید دارند. به هر حال گفتیم ما خواهان حضور در دولت نیستیم و مسئله مهم تشکیل دولت ملی است.
نصرالله بااشاره به روند شکل گیری مقاومت حزب الله ، یاد آور شد: از آغاز جنبه نظامی مقاومت جنبه غالب حزب‌الله بود، چون وجه تشکیل ما برای مبارزه بود. وقتی 100 هزار سرباز اسرائیلی و هزاران تانک بر لبنان سیطره داشت، لذا مقاومت برای مقابله از اول نظامی تشکیل شد. حزب‌الله شبکه تلویزیونی و رادیویی قوی دارد، در سطح دانشجویان پزشکان افراد دارد. فعالیت زنان هم در حزب‌الله گسترده است.
وی ادامه داد: نهادهای حزب‌الله با بیمارستانها و بخش زراعت به شکل فعال عمل می‌کند. حزب‌الله در هر سطحی از فعالیت‌ اجتماعی از طریق نهاد خاص خود نقش دارد، این آنقدر هست که آمریکا ما را متهم می‌کند، دولت در دولت است ، ولی این ادعای بی پایه است. ما همچنین از آغاز در انتخابات مجلس و شهرداری‌ها حضور داریم و نمایندگان و شهردارانی از حزب‌الله حضور دارند.
نصرالله در مورد مسئله فلسطین و مشکلات کنونی آنها گفت: در نوار غزه برادران فلسطین ما در معرض جنگ دشوار و توطئه زیادی هستند ،دشمان در صدد حذف وحدت آنها هستند ، ما تاکید داریم آنها نباید ناامید شوند.
وی یاد آور شد: دشواری هرچه باشد باید امیدواری داشته باشیم ،زیرا مذاکره و روند گذشته هیچ دستاوردی نداشته است. ادعای مذاکره بوش برای وقت‌گذرانی هست، ما بر وحدت و تلاش برای حل مشکل از طریق گفت و گو تاکید داریم. نیروهای مقاومت از وضع پیش آمده بسیار دردمند هستند.
دبیرکل حزب الله خاطر نشان ساخت: معتقدیم این کنفرانس گفتگوی بوش با نیرنگ سیاسی برای فریب دادن دولت‌های عربی و اسلامی است و اینکه وانمود کنند آمریکا در صدد حل قضیه فلسطین است، در حالی که برنامه آمریکا در منطقه عراق با مشکل مواجه شده است، آنها می‌خواهند وانمود کنند، دشمن شما اسرائیلی نیست ،زیرا که با مذاکره می‌توان آن را حل کرد، بلکه دشمن‌ شما ایران هست.
لذا بوش با قراردادهای تسلیحاتی می‌خواهد در قالب گفت و گو «جنگ» را برای ملت ها به ارمغان آورد، بوش دنبال جنگ است نه صلح.
او با کنفرانس گفت و گو می‌خواهد اسلحه‌هایش را به منطقه بفروشد.
سید حسن نصرالله ادامه داد: از آغاز در 1982 که مقاومت، شکل گرفت، آنها نمی‌خواستند وجود مقاومت لبنانی را به رسمیت بشناسند و می‌گفتند، مزدور سوریه‌ای و ایرانی هستیم ،ولی ما می‌گفتیم ما میهنی هستیم و تکلیف شرعی ماست که از کشور خود دفاع کنیم.
برای دفاع از کشور نیاز به اجازه امام نیست، ما می‌خواستیم دشمن را از کشور خارج کنیم از ایران و سوریه تشکر می‌کنیم که در کنار ما ایستادند.
نصرالله افزود: اینجا مقاومت برای منافع لبنان کار می‌کند نه برای سوریه و ایران، حتی بیش از یک سال پیش در گفت و گو‌ها یکی از منتقدان گفت، حزب‌الله ایرانی است و سیاست ایران را اجرا می‌کند، گفتم آیا یک مورد را می‌توان نام ببری که منافع ایران را دنبال کرده و منافع لبنان در آن نبوده است، اگر برادران ما آمدند کنار ما کمک کردند، ما وظیفه داریم از ایران تشکر کنیم. این حزب‌الله نیست که به ایران کمک می‌کند. بلکه این ایران هست که در کنار حزب‌الله و جنبشهای منطقه ای که می خواهد در مقابل زورگویان بایستد، قرار می گیرد.
دبیرکل حزب الله خاطر نشان ساخت: از بدو تاسیس انقلاب اسلامی توسط امام خمینی این گونه بوده و این در زمان امام خامنه‌ای هم این گونه است، ولی این تهمت‌ها را از اول می‌گویند. نمی‌توانند بگویند ما(حزب الله) فاسد هستیم یا به مردم فساد و تجاوز می‌کنیم که می دانند ما پاک هستیم. تنها می‌گویند شما مزدوران ایران و سوریه هستید، این سخن گزافی است، روابط ما با ایران و سوریه رابطه ایمانی است. برخی می‌گفتند جنگ حزب‌الله کمک به پرونده هسته‌ای ایران هست این سخن احمقانه است، چون با هر جنگ ما آنها بیشتر بر ایران فشار آوردند.
نصرالله تصریح کرد: ما حقایق را می‌دانیم که حزب‌الله از احترام بیشتر نزد رهبری ایران برخوردار هست، ولی ما همچنان شاهد این اتهامها هستیم. مردم ایران خوبند و مجاهدان را دوست دارند. بیش از هرچیز در سالگرد پیروزی از همه خواهران و برادران ایرانی تشکر می کنم ،از مولایمان مقام رهبری و مراجع شجاع ایران و دکتر احمدی نژاد رئیس جمهور و مردم تشکر می کنم. به علت جنگ فرصت نیامده که به ایران بروم و از مردم تشکر کنم، ولی با این مصابحه به نیابت از خود و حزب الله بالاترین مراتب سپاس را از رهبر و مردم ایران دارم که از آغاز انقلاب به ما کمک کردند، تشکر می‌کنم.
نصرالله بیان داشت: موضع ایران از اغاز یکی بوده موضع اعتقادی و انقلابی هست ،این موضع با وجود همه گرفتاری ها تغییر نکرده است. مسئولان از ابتدا در کنار ما بودند. برخی برای محکوم کردن ایران تلاش می‌کنند که به لبنان کمک کرده است. ملت ایران هرچه از دستش برمی‌آمد دریغ نکردند ،از تظاهرات از دعا و هر کار ما در ایران دفتر داریم برخی در دانشگاه‌ها و برخی در حوزه تحصیل می‌کند.
وی افزود: بعد از پایان جنگ هم ایران به کمک لبنان شتافت که به باز‌سازی خانه‌ها و مغازه‌ها و پل‌ها کمک کنند، زبان ما در تشکر از ملت ایران عاجز است. در مقابل نیز محبت آنها در قلب لبنانیها هست آنچه ما را به هم پیوند می‌دهد. محبت و دوستی الهی هست.
نصر الله در ادامه گفت: مطلب دیگری می‌خواهم به مردم ایران بگویم که قدر نعمت الهی را که خدا به آنها داده قدر وحدت جمهوری اسلامی و جایگاه آن نزد ملت‌های جهان در جهان امروز که در مقابل امپراتوری طغیان آمریکا ایستاده است، دشوار است که ملت عزیز مثل ایران را پیاپی که تصمیم‌هایش را خود می‌گیرد. این نادر است ما در لبنان این نعمت را درک می‌کنیم من هم به عنوان یک لبنانی می‌گویم از عظیم‌ترین نعمت‌های الهی وجود مقام رهبری حکیم است این سخن را از روی تجربه می‌گویم نه از روی تعارف. ارزش این نعمت را بدانند و از آن استفاده کنند و ان را حفظ کنند. فشارها هرچه باشد و تهدید‌ها هرچه باشد، ما از ملت ایران آموختیم که به پیروزی ایمان داشته باشیم و باید یقین داشته باشند که پیروزی از آن ملتهای مومن هست.
دبیرکل حزب الله در پایان گفت: در 1982 که مقاومت شکل گرفت 100 ها هزار سرباز اسرائیلی و هزاران تانک بود و ما رفتیم نزد امام خمینی، گفت: به تکلیف خود عمل کنیم و از هیچ کس انتظار کمک نداشته باشیم. امام خمینی آن موقع از پیروزی‌هایی گفت که با همین عده اندک به دست خواهیم آورد و چنین شد.


  

86/5/20
2:0 ص

اقْرَاء بِاسْمِ رَبِّکَ الَّذِی خَلَق.......

          عید سعید مبعث

  بر مسلمانان جهان مبارک

  

 

 

   

رسول خدا می‌فرمایند: «حسین منی و انا من حسین».

یعنی درست است که حسین علیه السلام از من است و فرزند من است و تربیت شده من است و از من گرفته شده است، اما اگر کسی هم مرا بخواهد باید از طرف حسین علیه السلام راه پیدا کند، «و انا من حسین».

یعنی تنها درِ ورودی به من او است و هرکس بخواهد آشنا به حضرت بشود، باید از راه حسین و کربلا آشنا شود، لذا می‌بینید که از زیارتهای وارده در شب مبعث زیارت حضرت امام حسین است و این خودش یک نکته‌ای دارد و آن نکته این است که اگر شب، شب مبعث است باید تنها زیارت حضرت رسول در آن مستحب باشد، اما چرا مثلاً باید زیارت مخصوصۀ امام حسین را در شب مبعث بخوانیم و این معنایش این است که اگر کسی زیارت حضرت رسول را طالب باشد باید از طریق خواندن زیارت حضرت امام حسین به آن حضرت برسد، یعنی در ورودی آن این است.

حسینا ای چراغ بزم بینش
                                                            
حسینا ای صفای آفرینش
حسینا ای کمال خانۀ عشق
                                                           حسینا ای دلت پیمانۀ عشق
حسینا ای دل و دلدار زهرا
                                                              حسینا ای گل گلزار زهرا
حسینا ای علی را روح و ریحان
                                                             حسینا ای جهان را مهر تابان
حسینا ای تو محبوب دو عالم
                                                             حسینا ای تو مطلوب دوعالم
حسینا ای که جان مصطفائی
                                                               حسینا ای که قلب مرتضائی
حسینا ای سرور جانم فدایت
                                                            حسینا ای وجودم خاک پایت

مثلها و پندها جلد7، ص12 


  

86/5/19
2:0 ع

                           

رهبر معظم انقلاب در دیدار نخست وزیر عراق:

اتحاد اقوام عراق یک فریضه و واجب است

خبرگزاری فارس: رهبر معظم انقلاب اسلامی با تاکید بر اینکه مهمترین مشکل کنونی عراق، حضور اشغالگران در این کشور است، فرمودند: اتحاد سنی و شیعه ،عرب و کرد و سایر اقوام عراق یک فریضه و واجب است.

به گزارش خبرگزاری فارس، حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی عصر دیروز در دیدار نوری مالکی نخست وزیر عراق و هیئت همراه لازمه اصلی فائق آمدن مسئولان عراق بر مشکلات را اتحاد و همکاری همه اقوام و گروهها دانستند .
ایشان با تاکید براینکه مهمترین مشکل کنونی عراق، حضور اشغالگران در این کشور است، تصریح کردند: جمهوری اسلامی ایران همواره خواستار عراقی مستقل و حکومتی مردمی در این کشور بوده است و حکومت و دولت کنونی عراق را مصداق حکومت مردمی می داند و از آن بصورت کامل حمایت می کند.
در این دیدار که در مشهد مقدس برگزار شد ، رهبر انقلاب اسلامی با اظهار خرسندی از عزم و اراده مصمم نخست وزیر عراق و مسئولان این کشور برای حل مشکلات و مقابله با تهدیدها خاطر نشان کردند: کشور عراق در میان کشورهای عربی از لحاظ ثروتهای معنوی و انسانی کم نظیر است و اهتمام دولتمردان این کشور برای رساندن عراق به وضعیت طبیعی و استفاده از این ثروتها در جهت منافع مردم عراق کار بسیار بزرگی است.
ایشان لازمه اصلی فائق آمدن مسئولان عراق بر مشکلات را اتحاد و همکاری همه اقوام و گروهها دانستند و افزودند: اتحاد سنی و شیعه ،عرب و کرد و سایر اقوام عراق یک فریضه و واجب است و همه باید با محوریت دولت عراق با یکدیگر همکاری و دولت آقای نوری مالکی را تقویت کنند.
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای با تاکید بر اینکه بزرگترین بلای کنونی در عراق حضور نظامیان آمریکائی و انگلیسی است، خاطر نشان کردند، اشغالگران بگونه‌ای تبلیغ می کنند که اگر آنها خارج شوند، عراق نابود خواهد شد در حالیکه خروج اشغالگران باعث خواهد شد مسئولان عراقی با همه وجود وارد میدان شوند و در جهت حل مشکلات گام بردارند‌.
رهبر انقلاب اسلامی پشت پرده مشکلات، مصائب و کشتار کنونی عراق را خوداشغالگران و یا کوتاهی آنان در انجام وظایفشان دانستند و افزودند: آمریکائیها از طریق سفارت خود در بغداد و همچنین سرویسهای جاسوسی خود و صهیونیستها ، در عراق دخالت نظامی، سیاسی و امنیتی می‌کنند.
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای با اشاره به تلاش آمریکائی‌ها برای روی کار آمدن یک دولت و حکومت دست نشانده در عراق تصریح کردند: سیاست آمریکائی‌ها در عراق قطعا" با شکست مواجه خواهد شد و پیروز نهائی این میدان مردم عراق و انسانهای مومن، میهن دوست و علاقه‌مند به مسائل عراق خواهند بود.
ایشان مرجعیت را یکی از نقاط برجسته و مهم عراق برشمردند و خاطر نشان کردند، امروز مرجعیت نجف به ویژه آیت الله سیستانی مرجعیت بیدار و هوشیار است و مواضع ایشان خدمت فراوانی به ملت و آینده عراق کرده است.
رهبر انقلاب اسلامی آینده عراق را روشن خواندند و افزودند: جمهوری اسلامی ایران به آینده عراق بسیار خوشبین است و دشمنان ملت عراق روز به روز بیش از گذشته متحمل شکست خواهند شد.
در این دیدار که داوودی معاون اول رئیس جمهور و لاریجانی دبیر شورای امنیت ملی نیز حضور داشتند، نوری مالکی نخست وزیر عراق ضمن ابراز خرسندی فراوان از دیدار با حضرت آیت‌الله خامنه‌ای، آنرا دیداری تاریخی برای خود و هیات همراه خواند و از مواضع و حمایت های ملت و دولت ایران قدردانی کرد.
نخست وزیر عراق با اشاره به مشکلات کنونی مردم این کشور تاکید کرد، با وجود همه این مشکلات، مسئولان عراقی مصمم به انجام وظایف خود و حل مشکلات هستند. وی با تاکید بر اهتمام دولت عراق برای بهره مندی از همکاری همه گروهها و اقوام مختلف این کشور ، افزود: عراق باید استقلال و عزت خود را باز یابد و دولت برای رسیدن به این هدف تلاش دارد عراق را به نقطه طبیعی بازگرداند و زمینه بهره مندی مردم از ثروتهای مادی و معنوی این کشور را فراهم کند.


  

86/5/18
10:0 ع

صلوات

«اِنَّ اللهَ وَ مَلائِکَتَهُ یُصَلُّونَ عَلَی النَّبِیِّ یَاَیُهَا الَّذِینَ آمَنُوا صَلُّوا عَلَیْهِ وَ سَلَّمُواْ تَسْلِیمًا»

خدا و فرشتگانش بر روان پاک این پیغمبر درود می‌فرستند شما هم ای اهل ایمان بر او صلوات و درود بفرستید و تسلیم فرمان او شوید.

احزاب آیه 56

هرگاه نگران کسی یا چیزی شدید و دچار دلشوره (اضطراب و نگرانی) برای کسی شدید، فوراً یک صلوات فرستاده و آیه «فالله خیر حافظ و هو الرحمن الرحمین» را بخوانید. خداوند او را حفظ می‌کند.

حضرت امیرالمؤمنین علی علیه السلام

هیچ دعایی بالا نمی‌رود مگر اینکه با صلوات بر محمد و آل محمد (ص) همراه باشد.

صلوات مجموعه معارف اسلامی است.

 اللهم درس توحید می‌دهد.

صلی علی محمد درس نبوت

و آل محمد درس امامت

پیروی از این عزیزان درس عدالت، شفاعت از این بزرگواران درس معاد.

برادرم حمزه را در خواب دیدم، گفتم بهترین کارها را چه یافتی؟ فرمود: سه عمل را.

۱- صلوات بر محمد و آل محمد.

۲- عشق به علی بن ابی طالب علیه السلام.

۳- تشنه را سیراب کردن.

پیامبر اکرم (ص) فرمود:

 نزدیکترین افراد در قیامت به من کسی است که صلوات بیشتری فرستاده باشد.

هر کس بعد از نماز ده صلوات بر من بفرستد در بهشت با من است در حالیکه او را می‌بینم و صورتش مانند ماه شب چهاردهم می‌درخشد.

از امام حسن عسگری علیه السلام پرسیدند چرا حضرت ابراهیم خلیل خدا شد؟

فرمودند: برای اینکه زیاد به محمد و آل محمد صلوات می‌فرستاد. (علل الشرایع. ج1- ص43)

دعای تمام انبیاء صلوات بوده است.

همه مردگان آرزو می‌کنند سه کار انجام دهند. (چون به ثواب وافر این سه کار واقف شده‌اند)

۱- صلوات بر پبامبر اعظم(ص)

۲- نگاه به قرآن (تلاوت قرآن)

۳- رسیدگی به مستمندان و ایتام


  

86/5/18
10:0 ص

چند روز پس از تدفین ۵ شهید گمنام در کهف الشهداء ولنجک تهران، وقتی خبر رسید رهبرمان خلوت خود را برای لیله الرغائب (شب جمعه اول ماه رجب، ۲۸ تیر) آنجا گزیده اند، دلهای عاشقان به سوی این مکان پرکشید.

در سالهای متمادی هر زمان پیکر مطهر شهدای گمنام به شهرمان وارد شده اند، فضا بوی شهدا، انقلاب، امام و اسلام ناب گرفته است. خصوصا این بار با حضور خاص ولی امر در کهف الشهدا، مزار این شهیدان پیام های رمزآلودی در خود نهفته است.

رهبر انقلاب پس از سپری کردن لیله الرغائب و اقامه نماز صبح در حال خروج از کهف الشهدا

تنها عکس منتشر شده از حضور سرزده رهبر انقلاب در کهف الشهدا

وبلاگ نویسان متعهد و انقلابی که انتشار اخبار و عکس حضور رهبری در کهف الشهداء ابتدا به نام آنان رقم خورد، در آستانه مبعث پیامبر اکرم(ص) بر آن شده اند که دعای ندبه را آنجا (کهف الشهدا) برگزار کنند.

در این مراسم روح بخش که به یاری اهالی ولنجک برگزار می شود، دکتر الهام سخنگوی دولت سخنرانی خواهد کرد.

زمان: جمعه ۱۹ مرداد ساعت ۶ صبح

مکان: ولنجک- انتهای بلوار دانشجو- بالاتر از خیابان البرز- کهف الشهداء (آرمگاه ۵ شهید گمنام دفاع مقدس)

* سرویس رفت برای خانواده ها و خواهران و برادران وبلاگ نویس، صبح جمعه، ساعت ۵ در دو محل مستقر می باشد :

۱- میدان انقلاب- ضلع شمالی- ابتدای خیابان کارگر شمالی

۲- میدان امام حسین- ضلع غربی- ابتدای خیابان انقلاب


  

پیام رسان

+ لینک دانلود جزوه استقامت در منطقه ممنوعه

+ ویل راجر فرمانده ناو ونیسنس هواپیمای مسافربری ما رو ساقط کرد و از شیاطین متحده مدال گرفت، اصغرآقا شما کدوم ایرباس رو زدی که لیاقت جایزه گرفتن از دست شیطان را پیدا کردی؟!

+ ویل راجر فرمانده ناو ونیسنس هواپیمای مسافربری ما رو ساقط کرد و از شیاطین متحده مدال گرفت، اصغرآقا شما کدوم ایرباس رو زدی که لیاقت جایزه گرفتن از دست شیطان را پیدا کردی؟!

+ تبلیغ بورس بعد از اشغال وال استریت!

+ فدایی سید علی با نمایش چند فیلم و عکس از یوم الله 9 دی 1388 به روز شد..... منت می گذارید تشریف بیاورید به سنگر ما......

+ 30 فروردین سالروز ولادت امام خامنه ای روحی فداه بر عاشقان ولایت مبارک باد

مشخصات مدیر وبلاگ
 
مهدی[112]
 

سِلْمٌ لِمَنْ سالَمَکُمْ خامنه ای حَرْبٌ لِمَنْ حارَبَکُــمْ خامنه ای


لوگوی وبلاگ
 

عناوین یادداشتهای وبلاگ
خبر مایه
بایگانی
 
لینک‌های روزانه
 
صفحه‌های دیگر
دسته بندی موضوعی
 

javahermarket

لوگوی دوستان
 
دوستان
 
بازتاب بُرنا وبلاگ گروهی فصل انتظار مبادا روی لاله ها پا گذاریم سجاده ای پر از یاس یا اباصالح المهدی (عج) .:: در کوی بی نشان ها ::. دنیای جوانی سکوت ابدی ارزش خبر ... حبل المتین ... نمازخانه بوستان بهاره PARANDEYE 3 PA عروج شهرستان بجنورد عشق الهی حمایت مردمی دکتر احمدی نژاد کـــــلام نـــو شلمچه وبلاگ گروهی موج .: شهر عشق :. نسیم قدسیان رهسپاریم با ولایت تا شهادت مهربان رنگارنگه گل نرگس...مهدی فاطمه ما و دلاوران کانون فرهنگی هنری مسجد ولی عصر (عج) کنگان پرتو پاسبان*حرم دل *شده ام شب همه شب السلام علیک یا علی بن موسی الرضا هیئت متوسلین به حضرت قاسم بن الحسن علیهما السلام ساحل نشین اشک عشق الهی: نگاه به دین با عینک محبت، اخلاق، عرفان، وحدت مسلمین عطش (وبلاگ تخصصی ماه محرم و صفر) عطش گروه اینترنتی جرقه داتکو نهِ/ دی/ هشتاد و هشت فرهنگ ولایی مهدویت @@@ استشهادی @@@ یاامام حسن مجتبی (ع)ادرکنی هرچه می خواهد دل تنگت بگو(مشاوره) زندگی گروه فرهنگی سردار خیبر دل نوشته های هدهد سرگشته سیرت بسوی ظهور ... زورخانه باباعلی از فرش تا عرش نصیحت به مسئولین جامعه اسلامی پایگاه اطلاعاتی و کاربردی شایگان حب الحسین اجننی mansour13 فقط من برای تو وبلاگ رسمی دوستداران و منتقدان دکتراحمدی نژاد یا زهرا(س) گل پیچک شیعه مذهب برتر Shia is super relegion پایگاه اطلاع رسانی قاین نیوز دهاتی دکتر علی حاجی ستوده نای نیستان شمیم عاشق امام زمان عجل الله تعالی فرجه شریف حزب الله هم الغالبون مجمع عاشقان ثامن الائمه (ع) منتظر عشق طلاست السلام علیک یا صاحب الزمان کانون فرهنگی دستگردانیهای مقیم یزد صفاسیتی یاران ناب معجزه هزاره سوم بصیرت قاضی مالخر زمزمه های عطار برای حقیقت جویان اتحاد ملی - انسجام اسلامی ولایت مشاوره و مقالات روانشناسی اموزش . ترفند . مقاله . نرم افزار عاشقان علی و فاطمه « یا مهدی ادرکنی » فوتوبلاگ وصال شهدای غریب کجایند مردان بی ادعا؟ حسین جان (این حسین کیست که عالم همه دیوانه اوست) نـــــــــــــــــــــــــــــور خــــــــــــــــــــــــــــدا مائدة من السماء زیر آسمان خدا گفتمان مذهبی آموزش های مخصوص نظامی - نیروهای ویژه نور المهدی (عج) شهرستان ماهشهر یوسف گام آخر... درد و دل یک قدم تا پشت خاکریز یعسوب جلوه گاه دنیای آبی شیعیان اهل سنت واقعی وبلاگ خبری هیات چهارده معصوم(ع) بوئین زهرا هیئت مجازی علی جان آژیر قرمز مولای غریب ازدواج موقت وچالش ها دشت جنون نازنین فاطمه عاشقان شهادت در خط ولایت نسیم جبهه یا مهدی (عج) یه فلش کار بسیجی سایت خبری تحلیلی شیعه نیوز رنگارنگه 2 سخنان مهجور حضرت روح الله بــــــــــــــــــــــــــــاران مسیح المسایح پیام مشاور حاج منصور ارضی وبلاگهای موهن را متوقف کنید .::خادم الشهداء::. هیئت یا عباس (ع) عشاق المهدی(عج) هر که دارد هوس کرببلا بسم الله پایگاه وبلاگ نویسان حامی مقاومت اسلامی مروارید شهید حجت الاسلام والمسلمین ردانی پور خاکریز سبز السلام علیک یا اباالفضل العباس (ع) .::خاتم النبیین::. حوزه مقاومت بسیج هفت امام موسی کاظم علیه السلا جنـبش پیامـکی احـمدی نـژاد گفتمان آزاد حقیقت نیوز نغمه اذان صبح دولت عشق محب مهدی (عج) اصلاح الگوی مصرف صبح بیداری مردان بی ادعا هیئت مذهبی دانشجوئی ثامن الائمه (ع) وبلاگ شخصی دکتر کوچک زاده نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلام حزب فقط حزب علی... رهبر فقط سید علی خفن سرا ضد سبز یادداشتهای بی تکلف جزوات کارشناسی ارش شجره طیبه دین و زندگی سیستم عامل، طراحی گرافیک و برنامه نویسی خراباتی 15 یک دست لباس خاکی نینوا نرم افزار ایثار حامیان استاد رائفی پور و استاد عباسی و کریمی
موسیقی


ترجمه از وردپرس به پارسی بلاگ توسط تیم پارسی بلاگ